Belijdenis doen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 okt 2003 15:11

Ikke21 schreef:op je 16e moet je mening nog helemaal gevormd worden, of is daar mee bezig...op je 18e heb je je eigen mening, maar ook deze mening kan nog enigszins veranderen, door wat ik zei, als je verkering krijgt met een jongen/meisje uit een andere kerk, hierdoor kan je mening zelf ook nog wat anders worden, al hoeft dit niet.
Ik heb het hier ook over het belijdenis doen van de leer, wat er ook bij komt.
Je geloof voor God zal niet veranderen, dat maakt niet uit of je nu 10 of 110 bent!! Maar je mening qua leer/kerkverband kan wel veranderen....
pff moeilijk om zo uit te leggen, wat ik nou eigenlijk bedoel.

oké ik snap je... maar moet je persé een mening hebben voordat je belijdenis gaat doen.. en een mening waarover dan? of je in de goede kerk zit??? ik heb juist ook nog heel veel geleerd nadat ik belijdenis gdaan had........

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 02 okt 2003 15:27

Tuurlijk moet je nog heel veel leren ook al heb je belijdenis gedaan, maar belijdenis doen is niet zomaar iets, het is wel voor God, daarom vind ik dat je wel moeten weten met wat je doet, zo bedoel ik eigenljik een mening.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 okt 2003 15:29

Ikke21 schreef:Tuurlijk moet je nog heel veel leren ook al heb je belijdenis gedaan, maar belijdenis doen is niet zomaar iets, het is wel voor God, daarom vind ik dat je wel moeten weten met wat je doet, zo bedoel ik eigenljik een mening.

oké ik snap wat jij bedoelt :P :P maar ik blijf er bij dat je er geen leeftijds grens aan hoeft te stellen... en niet eens kunt denk ik.... je moet naar de persoon zelf ook kijken

Terug naar “Archief”