Moderator: Moderafo's
em_ma schreef:
Maar Denkertje, als jij s zondags een preek hoort, zal de dominee ook verkondigen waar wij ons wel en niet mee bezig moeten houden.
Harm-J schreef:Em_ma, een dominee hoort een gemeente te leiden. Niet meer en niet minder. Vermanen kan betekenen dat je iemand ergens "in liefde" op kan en mag wijzen, het wil niet zeggen dat je iemand dwingend iets op kan leggen.
Denkertje21 schreef:em_ma schreef:
Maar Denkertje, als jij s zondags een preek hoort, zal de dominee ook verkondigen waar wij ons wel en niet mee bezig moeten houden.
Dan hoor ik kennelijk ANDERE preken dan jij. Bij ons staat de vraag centraal: "Heb je de Heere Jezus lief".
Want pas dán komt er een verandering in doen en denken...
Boekenlezer schreef:Dat is natuurlijk wat incompleet, want er bestaat ook zoiets als kerkelijke tucht.
Dat doet de dominee niet zijn eentje, maar dat doet de kerkenraad als geheel. Dat wordt toegepast voor intolerabele zaken.
Het is natuurlijk niet: de dominee vermaant hooguit, en voor de rest: lang leve de vrijheid als autonoom individu. Ja, behalve in slappe kerken natuurlijk waar ze het spoor bijster zijn.
henkie schreef:We dwalen ernstig af. Naar Arie dus weer!
Optimatus schreef:Even serieus: Boomsma wist toch van te voren dat hij wellicht niet de slimste actie van zijn leven zou doen met wat hij deed?
Jo'tje schreef:Wij hebben hem (op het werk) omgedoopt tot Arie Boomschors... (ja ik weet het, heel flauw)
Optimatus schreef:Het is niet slim om als EO-medewerker in homo-gerelateerde periodieken te verschijnen.
Marnix schreef:rafaell schreef:Boekenlezer schreef:Hoe ik die schrijver zie n.a.v. dit artikel: een arrogante kwast, die enorm met zichzelf ingenomen is. Die denkt alles te weten en te kunnen beoordelen, zonder te beseffen hoe dom hij wel is. "Wat niet weet, wat niet deert", nietwaar?
Dat is wat het bij mij oproept. Ik heb er weinig respect voor, figuren die zo schrijven en dat blijkbaar van voldoende niveau achten om het wereldkundig te maken. Een dergelijk artikel maakt geen enkele indruk op mij, en kan wat mij betreft als volstrekt onbeduidend terzijde worden geschoven. Het is immers toch geschreven met een IQ van 0.
Het is satire Boekenlezer. Bij de gayparade zeikt hij net zo hard af, dan vind jij het waarschijnlijk 'sterk' en 'to the point'. Maar je schijnt nogal allergisch te zijn voor mensen die iets anders vinden dan jij. Daarnaast kom je op mij eerlijk gezegd net zo goed over als een arrogante kwast met een homofobie.
Nou, het gaat niet zozeer om wat hij zegt maar om zijn manier van schrijven, onderbouwen etc. Het artikel heeft gewoon een erg laag niveau en dan hebben veel artikels van hem, ook als hij de gayparade afzeikt. Je merkt dat hij nauwelijks research doet, feiten verdraait of verzint etc. Hij schrijft puur vanuit zijn impulsieve reacties, zet die op papier... en tja, dan krijg je journalistiek gezien geen sterke column. Veel geschreeuw maar weinig wol. Laat de column maar eens analyseren door iemand die er veel verstand van heeft, hij zal je precies het zelfde zeggen. (ik wil niet arrogant overkomen maar ik heb nog wel wat geleerd bij de opleiding Journalistiek)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten