De strategie van Wilders

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: De strategie van Wilders

Berichtdoor Mortlach » 15 jun 2009 16:12

De resultaten van het Vlaams Belang (fors verloren) wordt ook toegeschreven aan het cordon sanitaire. Als dat verband er daadwerkelijk is, werkt zo'n opstelling dus wel.

Ik ben er helemaal van overtuigd dat Wilders zijn partij niet zal kunnen besturen als ie maar groot genoeg wordt, en dat een regering met hem als premier niet lang zal bestaan, maar vrees ondertussen toch voor de enorme schade die hij in de korte tijd dat hij PM is zou kunnen aanrichten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Filosoof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Filosoof » 15 jun 2009 20:32

Mortlach schreef:De resultaten van het Vlaams Belang (fors verloren) wordt ook toegeschreven aan het cordon sanitaire. Als dat verband er daadwerkelijk is, werkt zo'n opstelling dus wel.

Ik ben er helemaal van overtuigd dat Wilders zijn partij niet zal kunnen besturen als ie maar groot genoeg wordt, en dat een regering met hem als premier niet lang zal bestaan, maar vrees ondertussen toch voor de enorme schade die hij in de korte tijd dat hij PM is zou kunnen aanrichten.

Het loopt hoe dan ook uit op een fiasco. Zowel voor ons land in het algemeen als voor m.n. de moslims in de grote steden. Wilders kent geen enkele nuance en lijkt over lijken te gaan om te bereiken wat hij wil: Nederland weer Nederland maken.
Tenminste, dat is hoe hij het noemt. Maar van de koran heeft hij in elk geval niets begrepen, en van het cultuur-vacuüm waar Marokkaanse 'straatterroristen' zich in begeven, al evenmin.

Het is afwachten.
Veel kunnen we niet doen, behalve tegenstemmen en onze door Wilders opgehitste naaste met kennis en rede van het tegendeel overtuigen.

En wat het cordon sanitaire betreft: is het überhaupt mogelijk om een coalitie te vormen waar zowel GroenLinks als de PVV het volk vertegenwoordigen?
Je kan immers geen verbond sluiten wanneer de standpunten van beide partijen volstrekt dwarsliggen. En in het einddebat na de Europese verkiezingen was Wilders hypocriet genoeg om het linkse regime van een cordon sanitaire te betichten terwijl hij een coalitie met GroenLinks zonder wikken of wegen uitsluit.
"Toen ik moe was van zoeken, leerde ik vinden."
-Friedrich Nietzsche-

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 19 jun 2009 23:47

elbert schreef:De beste manier om deze zeepbel door te prikken, is om hem mee te laten regeren, net als de LPF.

Wel is er het verschil dat de LPF ten tijde van regeren geen echte leider meer had en de PVV die op dit moment wel heeft.

Veel mensen vragen zich af waarom Wilders toch zo veel steun krijgt en dan ook onder hoogopgeleiden. In praktijk blijken er onder de bevolking zorgen te bestaan waarvoor Wilders een oplossing biedt ook al kunnen vele anderen dat niet begrijpen. Dan zou je kunnen stellen: heeft het establishment zich niet te veel met stokpaardjes bezig gehouden en te weinig met problemen die de bevolking aan het hart liggen? En is de huidige strategie dan goed? Schelden op Wilders in plaats van hem de wind -op de juiste manier!- uit de zeilen te nemen? Een mogelijke oplossing heb ik in de vorige (vragende) zin reeds gedeponeerd.
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 jun 2009 10:53

In Oostenrijk waren in 1999 Nationalratsverkiezingen. De sociaal-democratische SPÖ verloor flink, maar bleef de grootste partij, de nationalistische FPÖ (van wijlen LH Dr. Jörg Haider) werd tweede, met evenveel zetels als de verliezende christen-democratische ÖVP. Haider c.s. hadden ruim tien jaar herrie gemaakt en oppositie gevoerd tegen de "eeuwige rood-zwarte" (namelijk SPÖ en ÖVP) coalitie.

Dr. Wolfgang Schüssel (ÖVP) had gezegd dat de ÖVP in de oppositie zou gaan als zowel SPÖ als FPÖ meer stemmen zouden krijgen dan de ÖVP. Uiteindelijk wist hij de FPÖ zo ver te krijgen dat zowel de post van Bundeskanzler (minister-president) als van minister van buitenlandse zaken en die van binnenlandse zaken aan de ÖVP werden toebedeeld. Schüssel werd kanselier en de FPÖ had, op financiën en defensie na, voornamelijk klungels als ministers, die vrijwel allemaal voortijdig het veld moesten ruimen. Uiteindelijk werd er binnen de FPÖ zoveel onrust gestookt door leden onderling (Haider voorop), dat de coalitie van FPÖ en ÖVP ten val kwam. Nieuwe verkiezingen leverden een enorme overwinning voor de ÖVP en een bikkelharde nederlaag voor de FPÖ op.

Het zou aardig zijn als dit scenario in Nederland herhaald kon worden: Wilders c.s. in de regering en rustig afwachten tot de hele rotzooi vanzelf explodeert. Partijen met de grootste waffel en de felste beloftes gaan doorgaans snel voor gaas. En dat is precies wat in Nederland nodig hebben: de vernietiging van extreem(-rechtse) partijen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 jun 2009 10:15

Optimatus schreef:Het zou aardig zijn als dit scenario in Nederland herhaald kon worden: Wilders c.s. in de regering en rustig afwachten tot de hele rotzooi vanzelf explodeert. Partijen met de grootste waffel en de felste beloftes gaan doorgaans snel voor gaas. En dat is precies wat in Nederland nodig hebben: de vernietiging van extreem(-rechtse) partijen.

Dit idee deelde ik helemaal met je, totdat Wilders over grootschalige deportatie begon.

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 11 jul 2009 10:11

Refojongeren en de adoratie van Wilders

Steeds meer jongeren kiezen voor Geert Wilders. Onder hen hoog- en laagopgeleiden. En, opvallender: ook jongeren met een bevindelijk gereformeerde achtergrond. Wat drijft hen en wat missen zij bij de christelijke partijen? Lees hier verder http://www.refdag.nl/artikel/1421822/Re ... lders.html

Ook de ‘droevige reactie’ van Van der Staaij gelezen?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 11 jul 2009 13:58

Jantjes schreef:Ook de ‘droevige reactie’ van Van der Staaij gelezen?

Ja. Wie is die man als ik vragen mag? Edit; al gezien een SGP kamerlid.
Ik vind zijn argumentatie nogal vreemd, de PVV is geen christelijke partij en dus slecht of iig niet iets om op te stemmen. Net alsof christenen niet op niet christelijke partijen kunnen/mogen stemmen.... Laat ik het lichtelijk naïef noemen van deze beste man. Edit: Sterker nog uit de mond van deze man vind ik het een arrogant argument. Alsof christelijke kiezers verplicht zijn om op zijn partij te stemmen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 jul 2009 12:00

Ik kan niet begrijpen dat christelijke mensen op een uitgesproken anti-christelijke partij kunnen stemmen.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 12 jul 2009 13:14

Optimatus schreef:Ik kan niet begrijpen dat christelijke mensen op een uitgesproken anti-christelijke partij kunnen stemmen.

De PVV is dan ook niet anti-christelijk, althans daar heeft ze nog niets van laten zien. Het is een seculiere partij evenals de VVD bijvoorbeeld. Goed, ik heb ook liever dat het CDA de grootste partij blijft, mar schijnbaar is de kiezer (en ook de christelijke kiezer) zwaar ontevreden en zoekt met naar de zeiden in plaats van in het centrum. Niet geheel zonder reden volgens mij.

Tamerlan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tamerlan » 12 jul 2009 14:08

Faramir schreef:Niet geheel zonder reden volgens mij.

Niets is zonder reden. De vraag is of het de goede redenen zijn ;-)!
Barmhartigheid wil ik, geen offers.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 jul 2009 16:34

Optimatus schreef:Ik kan niet begrijpen dat christelijke mensen op een uitgesproken anti-christelijke partij kunnen stemmen.

Ach, dat is maar zoals je het ziet. Als je idee van christelijkheid is, dat je met al je kunnen tegen andere geloven moet strijden, dan is de PVV hardstikke christelijk.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 jul 2009 15:00

Je zou kunnen verwachten dat Christus' boodschap "Heb uw naaste lief" na 2000 jaar toch ook tot de botste Germaanse harses doorgedrongen zou kunnen zijn.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 jul 2009 15:20

Tja, blijkbaar niet. Maar als ik zou reageren op dat soort lui, dan heb ik binnen de kortste keren weer een ban aan mijn broek hangen. De eerste twee waarschuwingen zijn al binnen.

Tamerlan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tamerlan » 13 jul 2009 16:06

Mortlach schreef:Tja, blijkbaar niet. Maar als ik zou reageren op dat soort lui, dan heb ik binnen de kortste keren weer een ban aan mijn broek hangen. De eerste twee waarschuwingen zijn al binnen.

He bah! Dan hoop ik minstens dat anderen er ook een krijgen. Zelf ben ik er niet zo van om op die rode knop te jenzen, maar ik had het vanmiddag bijna gedaan (niet bij een bijdrage van jou overigens ;-))!
Barmhartigheid wil ik, geen offers.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 jul 2009 16:29

Dank je.

Terug naar “Archief”