Vakanties 2009

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 dec 2008 15:32

Marnix schreef:
Evelien schreef:Waar is het nog lekker weer in eind aug. begin september? Iemand ideen? Het moet geen 30 graden zijn maar wel lekker temperatuurtje.

Italie, Spanje... Canarische Eilanden (wederom... daar is het bijna altijd mooi weer :D)

Dan zou ik niet naar Gran Canaria gaan dat zijn juist de warmste maanden kan tot 40 graden oplopen.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 29 dec 2008 15:49

Ik vind 1000 km met kids gewoon de grens om te gaan en als je nu een overnachting voor 50 euro hebt ok, maar niet meer, want dan heb je al weer 100 euro extra op heen en terugreis!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 dec 2008 16:26

liefie schreef:
Marnix schreef:
Evelien schreef:Waar is het nog lekker weer in eind aug. begin september? Iemand ideen? Het moet geen 30 graden zijn maar wel lekker temperatuurtje.

Italie, Spanje... Canarische Eilanden (wederom... daar is het bijna altijd mooi weer :D)

Dan zou ik niet naar Gran Canaria gaan dat zijn juist de warmste maanden kan tot 40 graden oplopen.

La Palma, het minst toeristisch, de mooiste natuur. En lekker dicht aan zee. Overigens valt het met de temperaturen wel mee. Ook op Gran Canaria. De 40 graden is daar volgens mij nog nooit bereikt, als het wel zo is is het extreem hoog. Vanwege de golfstroom en de zuidelijke ligging, in de atlantische oceaan zijn de temperaturen er heel constant. het verschil tussen zomer en winter is gemiddeld 7 graden, in Januari gemiddeld 17 graden, in augustus (warmste maand) gemiddeld 24 graden). Op Tenerife is dat 19 graden in januari en 25 in augustus, La Palma 20-26. Maar de zee is altijd in de buurt en windstil is het nooit, waardoor het sowieso erg aangenaam is.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 dec 2008 16:30

Wij zijn er 11 dagen geweest en bijna elke dag 35 graden minimaal. Daar moet je wel tegen kunnen en de meeste tijd heb je wel een windje al zijn de zandstormen niet echt prettig als je pech heb maak je dat een aantal keren mee :D

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 29 dec 2008 16:31

Wij zijn een zomer op Gran Canaria geweest was toen rond de 35 graden dat is te warm. Maar is ook heel verschillend waar je zit. Als je mooi weer wilt hebben moet je naar het zuiden, toeristisch. In het noorden woont meer de plaatselijke bevolking maar is ook sneller bewolkt.
Bij het hotel waar wij zaten is het 's winters hoogseizoen.
Leef je droom.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 dec 2008 16:49

Maar Gran Canaria is juist zo mooi om de twee kanten die het heeft. In het zuiden is het warm, in het noorden veel minder. En de natuur tussenin is zo onwijs mooi! Wij hebben het hele eiland rondgereisd, en je komt er allemaal verschillende temperaturen tegen, dat is juist zo gaaf. Je hoeft niet perse naar het zuiden te gaan.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 29 dec 2008 18:10

MissF schreef:Maar Gran Canaria is juist zo mooi om de twee kanten die het heeft. In het zuiden is het warm, in het noorden veel minder. En de natuur tussenin is zo onwijs mooi! Wij hebben het hele eiland rondgereisd, en je komt er allemaal verschillende temperaturen tegen, dat is juist zo gaaf. Je hoeft niet perse naar het zuiden te gaan.

Dat heb je op La Palma ook heel extreem.
Een hele groene kant (dus wat meer neerslag) en een hele droge vulkaankant. Erg gaaf! En je bent in een paar uur met de auto het eiland rondgereden. Maarja, dan ben je nog niet de natuur IN geweest ;)
pobody's nerfect

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 31 dec 2008 11:26

Roemenie is heerlijk rond die tijd :)
Maar serieus, de reis is goed te doen, pensionnetjes, hotels of campings zat en het land is dan prachtig!

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 31 dec 2008 11:59

Wij hebben ook geboekt :D
We gaan in de meivakantie 2 weken naar het beierse woud (duitsland)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 31 dec 2008 12:51

Naar het Beter Uit-vakantiepark?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 02 jan 2009 10:21

LeChat schreef:Naar het Beter Uit-vakantiepark?

Nee, we hebben er wel even naar gekeken, maar tis een VrijUit-campingpark geworden. (was goedkoper :mrgreen: )

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 02 jan 2009 11:51

NdW schreef:
LeChat schreef:Naar het Beter Uit-vakantiepark?

Nee, we hebben er wel even naar gekeken, maar tis een VrijUit-campingpark geworden. (was goedkoper :mrgreen: )
Gelijk heb je :wink:. Ik heb er een paar jaar terug wel 'ns aan gedacht om er met een stel vriendinnen heen te gaan, we hadden toen in Luxemburg op de Beter-uit-camping gezeten en dat was wel erg gezellig. Maar het Beierse Woud-park was echt zó vol en inderdaad behoorlijk prijzig.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 jan 2009 11:58

Iedereen naar het buitenland :shock: ik voel mij zo apart dan :oops: Wij boeken waarschijnlijk 2 weken Drenthe ergens in een park.
Heerlijk :D Drenthe is echt MIJN provincie geworden :wink:

Verder heb ik t weekend vrijgevraagd van m'n verjaardag (eind mei) t is m'n werkweekend als goed is maar het is ook Pinksteren dus wil ik Pasen werken (wij moeten kiezen, of Pasen / Pinksteren, of Kerst of oud&nieuw etc...)
Dus daar moet ik ff een briefje over schrijven dat het m'n werkweekend is maar dat ik er de Pasen voor wil terugwerken.
Dan wil ik ECHT naar het buitenland. Duitsland ofzo... maar dat zie ik nog wel. Eerst moet mijn vakantie nog goedgekeurd worden!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 02 jan 2009 12:32

Ik wil in het voorjaar nog graag naar een stad. Maar dat wordt dan denk ik wel in Nederland. Ik vind het echt leuk om ongeveer 2 keer per jaar een stad te bezoeken en dan in een B&B. Daar geniet ik wel enorm van en er zijn zoveel mooie steden.

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 06 jan 2009 19:32

Net terug uit Senegal en Gambia. Deze zomer wordt het of Sydney of Buenos Aires, afhankelijk van waar mijn vriendin gaat studeren.

Terug naar “Archief”