Verstandkies trekken, pijn of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 14 jan 2009 11:18

Nou, bij mij is er vanochtend 1 verstandskies (rechtsonder) uitgehaald... het uithalen enzo ging prima (alleen de verdoving deed even pijn), maar ik zit nu de hele tijd met zo'n lamme kaak/mond... :? en ik lach scheef, dus heb maar een paar uurtjes vrij van mijn werk genomen...

Ik zit trouwens met zo'n body shop-relax-ding tegen mijn wang aangedrukt... werkt geloof ik best goed. (van tevoren in de koelkast gelegd, zodat de gel lekker koel is)
Weet iemand trouwens wanneer je weer iets mag eten (kauwen op de andere kant)?

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 14 jan 2009 11:21

elvira (gast) schreef:Nou, bij mij is er vanochtend 1 verstandskies (rechtsonder) uitgehaald... het uithalen enzo ging prima (alleen de verdoving deed even pijn), maar ik zit nu de hele tijd met zo'n lamme kaak/mond... :? en ik lach scheef, dus heb maar een paar uurtjes vrij van mijn werk genomen...

Ik zit trouwens met zo'n body shop-relax-ding tegen mijn wang aangedrukt... werkt geloof ik best goed. (van tevoren in de koelkast gelegd, zodat de gel lekker koel is)
Weet iemand trouwens wanneer je weer iets mag eten (kauwen op de andere kant)?

Stekte!
Ik ben 's ochtend geholpen en eind van de middag ging ik wel weer eten. Goed met mondwater/chloorhexidine, wat je hoop ik meegekregen hebt?, spoelen. Veel eerder gaat eten ook niet zo handig ivm. de verdoving.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 14 jan 2009 14:20

Nee, ik heb niets meegekregen (behalve recept voor Ibuprofen)... maar de kaakchirurg heeft de wond ook dichtgenaaid/gehecht... (wat ik zelf eigenlijk alleen maar irritant vind, want nu kan ik niet goed zien of er evt. etenswaren in het gat blijven hangen... :roll:) Nou ja, over een week kan de hechting er weer uit...

Ik heb ook alweer twee (zachte) broodjes en een beetje bouillon gegeten... gewoon hoofd een beetje scheef houden en op 1 helft kauwen gaat prima. (werkte tenminste bij de vorige 2 x ook prima) De verdoving is ook eindelijk uitgewerkt! (lees: geen tintelend gevoel meer in mijn lip en wang...) :D

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 14 jan 2009 14:59

Die hechtingen heb ik toendertijd ook gehad... Vond het op een gegeven moment ook zwaar irritant, omdat ik die hechting gewoon mee moest poetsen, maar dat ging echt niet, dat deed onwijs pijn....
Op een gegeven moment proefde ik dus steeds een ranzige smaak in mn mond en tjah...dat kwam gewoon door die hechtingen, waar dus etensresten gingen rotten :| Ik heb toen snachts net zo lang met mn tong en dat draadje gespeeld totdat ie helemaal los was en er dus uit was :wink:

Btw..Ik ging ook met mn hoofd scheef eten :P
Afbeelding

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 19 jan 2009 20:25

's avonds zat ik al aan de stamppot, eten ging dus goed. het is wisselend denk met de hechtingen, want zelf heb ik nergens last van gehad. geen vieze smaak in mond of etensresten die daar bleven hangen.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Verstandkies trekken, pijn of niet?

Berichtdoor Evelien » 04 mar 2009 09:20

Zo ik heb net m'n verstands kiezen laten trekken. De verdoving aan de linkerkant was niet goed en er moest elke keer bij gespoten worden (zelfs bij het hechten).
Bij het trekken van de tweede kies zagen ze dat er een gaatje in het bot zit. Dus ik mag de eerste drie weken niet mijn neus snuiten (wel ophalen). Vindt het zelf best heftig en klinkt ook heel erg eng.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 mar 2009 09:51

:S :S :S
Dat klinkt inderdaad verre van prettig.

sterkte!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 mar 2009 10:21

ja, dat neus snuiten hebben ze bij mij ook uitgetest. Even de neus dichtknijpen en snuiten, maar volgens de kaakchirurg was alles prima (er kwam niks naar buiten, dus zat er geen gaatje).

Ik denk dat het voordeel van een kaakchirurg boven een tandarts is dat de kaakchirurg niet te zuinig is met verdovingen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 mar 2009 10:52

Ik hoop in iedergeval dat het gaatje in het bot wel snel dicht gaat groeien.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 04 mar 2009 17:29

Vorig jaar moest ik komen voor 2 vullingen. Toen zei de tandarts dat de verstandskiezen er eigenlijk uit moesten. Topen heb ik dat meteen maar laten doen. ER zijn er toen 2 getrokken. Daarna ben ik naar mijn werk gefietst en ben gaan werken :)

Eten heb ik die dag niet meer gedaan geloof ik... :?

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 09 mar 2009 12:19

Hmm...lekkere verhalen hier allemaal :? Ik was in de veronderstelling dat ik geen verstandskiezen had, maar een paar weken terug bij de tandarts een verwijsbrief gekregen voor de kaakchirurg, omdat er toch een verstandskies uit moet...
Nu nog moed verzamelen :roll:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 mar 2009 13:09

Je moet je heel zenuwachtig maken en de gekste dingen in je hoofd halen en dan naar de kaakchirurg gaan (en dan valt het allemaal wel mee)

Ik ging er opzich gewoon normaal naar toe (twee jaar geleden ging het juist goed, dus nu dacht ik dat het vorige week ook goed ging).

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 09 mar 2009 14:07

Nou, wat dat betreft ben ik al een 'leeuwen en beren ziener'...dus dat komt wel goed dan :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 mar 2009 14:27

Ansje schreef:Nou, wat dat betreft ben ik al een 'leeuwen en beren ziener'...dus dat komt wel goed dan :wink:

succes in iedergeval. Wanneer moet je?

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 09 mar 2009 18:50

Ik moet nog een afspraak maken. De verwijsbrief heb ik hier... Nu nog een goed moment afwachten :D

Terug naar “Archief”