ADD

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Re: ADD

Berichtdoor Sophie77 » 29 okt 2010 12:39

@*Annet*: Spannend, dat onderzoek (en de uitslag natuurlijk :wink: ). En niet twijfelen aan jezelf hoor! Als jij het helemaal verkeerd doet, is het voor de hand liggend dat het met je andere kinderen ook minder lekker loopt dan dat het nu gaat. Dat van die wisselwerking waar Memmem het over heeft, dat kan natuurlijk wel. Dan is het heel fijn als je een adres hebt (zoals bij je ouders) waar hij eens naar toe kan, zodat jullie op adem kunnen komen en misschien de rest wat meer aandacht kunnen geven.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 06 nov 2010 00:26

Gebruiken jullie middelen op natuurlijke basis om te proberen de kinderen rustiger te krijgen? Lijkt mij zomaar beter als de chemische. God heeft in de schepping al die planten toch tot nut van ons gegeven?
ja, dat is mijn mening dan he.....

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 07 nov 2010 19:22

Annet, ik heb geen persoonlijke ervaring ermee, maar ik weet dat er mensen zijn die erg enthousiast zijn over homeopathie (en dan niet de potjes van de drogist, maar de 'echte' homeopaat) en bachbloesemtherapie, ook christelijke mensen (ik kan me namelijk ook wel voorstellen als je wat huiverig bent over dit soort 'geneeswijzen').
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 08 nov 2010 19:58

*Annet* schreef:Gebruiken jullie middelen op natuurlijke basis om te proberen de kinderen rustiger te krijgen? Lijkt mij zomaar beter als de chemische. God heeft in de schepping al die planten toch tot nut van ons gegeven?

Waarom denk je dat??
*onderschrift verwijderd door moderator*

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 08 nov 2010 21:02

Als ik bijv. zie hoe mijn neefje reageert op een medicijn als Ritalin, hij lijkt wel stoned. De dosering is net weer even te hoog afgesteld en hij zit erbij als een zombie. Tot de pil is uitgewerkt. Dan is het ineens een wervelvind. Wordt hij dan niet gewoon onderdrukt hoe hij werkelijk is? Ik las dat Ritalin ook bij mensen met Borderline persoonlijkheidsstoornissen wordt gegeven. De bijwerkingen die ik hier en daar op internet lees en ook wat op dit forum werd genoemd zijn ook niet fijn. Daarom wil ik me eens gaan oriënteren op natuurlijke medicatie. Het is niet alleen met Ritalin maar met zoveel geneesmiddelen die zeer bizarre bijwerkingen kunnen hebben. Mijn man had eens bepaalde pijnstillers, maar tjonge jonge, ik werd bijna bang van hem hoe hij deed naar mij en de kinderen toe. Totdat we ons realiseerden dat dat wel es door die pillen kon komen.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 08 nov 2010 21:10

Pas heb ik visoliecapsules gekocht (i.c.m. vitaminetabletten). We moeten er nog mee beginnen, dus ik weet nog niet of we er (op termijn) wat van merken. Je hoort weleens positieve geluiden, dus ik ben benieuwd. Verder heb ik eigenlijk geen idee wat ik zou kunnen uitproberen op natuurlijke basis.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 09 nov 2010 10:02

Heb goede ervaring met visolie capsules. Let wel op, je hebt ze in allerlei soorten. De een heeft een hogere werking van dit en de ander van dat. Die wij hadden werkten heel goed. Heb ze ook aan anderen aangeraden en die daarbij werkte het ook heel goed. Dat kind vroeg er zelf om want hij merkte dat hij er veel rustiger van werd in zijn hoofd. Een van onze kinderen trouwens ook, hij zei op gegeven moment: ik ben anders he, eerst zou ik hem geslagen hebben en nu niet.

Op het moment gebruiken we niets ivm de onderzoeken, ik wil hem zo puur mogelijk hebben om een goed beeld te krijgen.

Onlangs was ik ergens en kreeg daar een boekje in handen gedrukt over Fytotherapie, praktische kruiden en plantengids. Daar ga ik me nu dus wat in verdiepen. Er staat een overzicht voorin waar allerlei kenmerken worden genoemd, bijv. ADHD en dan de planten Bacopa, Lijnzaadolie en goudpapaver. Ook is hij allergisch, daarbij staat ook weer lijnzaadolie.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 09 nov 2010 13:20

*Annet* schreef:Als ik bijv. zie hoe mijn neefje reageert op een medicijn als Ritalin, hij lijkt wel stoned. De dosering is net weer even te hoog afgesteld en hij zit erbij als een zombie. Tot de pil is uitgewerkt. Dan is het ineens een wervelvind. Wordt hij dan niet gewoon onderdrukt hoe hij werkelijk is? Ik las dat Ritalin ook bij mensen met Borderline persoonlijkheidsstoornissen wordt gegeven. De bijwerkingen die ik hier en daar op internet lees en ook wat op dit forum werd genoemd zijn ook niet fijn. Daarom wil ik me eens gaan oriënteren op natuurlijke medicatie. Het is niet alleen met Ritalin maar met zoveel geneesmiddelen die zeer bizarre bijwerkingen kunnen hebben. Mijn man had eens bepaalde pijnstillers, maar tjonge jonge, ik werd bijna bang van hem hoe hij deed naar mij en de kinderen toe. Totdat we ons realiseerden dat dat wel es door die pillen kon komen.

Maar, dat is dan toch geen goed argument dat natuurlijke middelen wel werken en dat daar geen bijwerkingen bij zijn.

Jedi
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jedi » 09 nov 2010 14:30

Zowel omega 3 als omega 6 zijn meervoudige onverzadigde vetzuren.

Omega 3
Door toevoegingen van verschillende vitamines en mineralen komen de volgende stoffen voort uit omega 3 vetzuren:
Alfa-linoleenzuur (ALA); Dit zuur wordt gebruikt bij de vorming van celmembranen (omhulsel van de cel) en komt vooral voor in lijnzaad, donkere bladgroenten (zoals postelein, munt, waterkrs en spinazie), noten (vooral walnoten) en peulvruchten.
Eicosapentaeenzuur (EPA); EPA wordt aangemaakt uit Alfa – linoleenzuur. Het biedt bescherming tegen hartaanvallen doordat het klonteren van het bloed afneemt.
Docosahexaeenzuur (DHA); Ook DHA wordt aangemaakt uit Alfa – linoleenzuur. DHA heeft een positieve werking op het ontwikkelen van de hersenen en het zenuwstelsel.

Vooral dit laatste is interessant voor personen met een aandachtstekortstoornis, al dan niet vergezeld van hyperactiviteit.

Voor een goed en volledige inname van de Omega 3 vetzuren is het aan te raden om voedingsupplementen te gebruiken waarin visolie verwerkt is. Tevens bestaat er ander voedsel waarin omega 3 aanwezig is.

Omega 6
Door toevoegingen van verschillende vitamines en mineralen komen de volgende stoffen voort uit omega 6 vetzuren:
Linolzuur (LA); zorgt voor de vorming van celmembranen en zorgt ervoor dat de doordringbaarheid van de huid door water wordt geoptimaliseerd. Linolzuur is vooral aanwezig in komkommer, zonnebloem- en Saffloerolie. Lekker voor een maskertje :mrgreen: .
Gamma – linolzuur (GLA); onderzoek is gebleken dat GLA actief is bij het doden van kankercellen. GLA wordt door ons lichaam aangemaakt, maar kan verder verkregen worden uit de teunisbloem, de bernagie-bloem en de zaden van de zwarte bes.
Arachidonzuur; Dit zuur kan betrokken zijn bij ontstekingsprocessen (zowel ontstekingsremmend als ontstekingsbevorderend), het verhogen van de bloeddruk, het veroorzaken van allergische reacties en celperforatie. Wanneer er echter teveel Arachidonzuren worden aangemaakt kan dit schadelijk zijn voor de gezondheid, ontstekingen bevorderen en koorts en allergie opwekken. Door omega 3 kan het teveel aan omega 6 worden afgeremd.

Over omega 6 zijn de meningen dus verdeeld, het evenwicht is wat sneller in disbalans. De kans om een allergie voor een omega 6 preparaat te ontwikkelen is het grootst voor personen die ook al een allergie hebben voor arachide-olie.

De voortschrijdende vervuiling en degeneratie van alles wat leeft eist een hoge tol. Het perfecte natuurlijke middel bestaat gewoon niet, puur omdat het menselijk organisme zichzelf al ten gronde richt.

Fytotherapie staat nog wel het dichtst bij het oorspronkelijk evenwicht. En wie weet, misschien is de omkeerbaarheidsfactor nog sluimerend aanwezig.

Ik kan me zo goed voorstellen dat wanneer je kind niet goed functioneert, zichzelf en zijn omgeving radeloos maakt, en vervolgens twijfelachtig op medicatie reageert, dat dan naar een natuurlijke oplossing gezocht gaat worden. Ik wens alle moeders in zo'n penibele situatie veel kracht en wijsheid toe.

Wil je later nog vertellen wat de bevindingen van je zoektocht zijn, Annet?
Deo servire vera libertas

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 nov 2010 09:40

@ Haring, ik wil niet iets bewijzen of beargumenteren dat bepaalde middelen wel of niet goed zijn. Het is gewoon voor mezelf dat ik het beter acht om eerst op natuurlijke wijze wat te gaan proberen.

We hebben van de week eea gehoord over de onderzoeken. Degene die onderzocht heeft stelt geen diagnose, met dit rapport kunnen we naar een kinderpsychiater of andere geleerden gaan die een conclusie trekken. Er is wel uitgekomen dat er wat dingen zijn gebeurd in zijn jonge leven die heel veel indruk hebben gemaakt en waaraan hij nog heel vaak moet terug denken. Posttraumatische stress word het genoemd. Er is aangeraden om EMDR te doen om dit aan te pakken. EMDR kan ook gedaan worden waar hij al eerder een training heeft gevolgd, bekend en dus veilig aan voelt. We hebben het met hem besproken en hij voelt er wel voor. Hij zei over die gebeurtenissen: het is net of ik naar mezelf kijk en dan gebeurd dat in een film. Het waren (voor ons) echt geen bijzonder schokkende dingen waar hij zoveel last van heeft, maar voor hem wel erg genoeg om nog zoveel last van te hebben.

Ik geloof niet dat na EMDR alles goed zal gaan maar dit is de eerste stap die we gaan zetten en dan kijken we weer verder.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 19 nov 2010 22:24

*Annet* schreef:@ Haring, ik wil niet iets bewijzen of beargumenteren dat bepaalde middelen wel of niet goed zijn. Het is gewoon voor mezelf dat ik het beter acht om eerst op natuurlijke wijze wat te gaan proberen.

Ik wilde alleen aan tonen dat jou argument niet klopt, thats it.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 nov 2010 10:30

ja, en moet alles dan met bronnen en redenen onderbouwd zijn als je ergens geen goed gevoel bij hebt of geeft het jouw een ego strelend gevoel om zoiets te posten?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 nov 2010 12:51

Als een kind stoned om zich heen zich te staren als hij ritalin heeft gehad, dan is hij echt niet goed ingesteld. Op mijn werk krijgen jongeren dit, maar het is een heel proces om iemand goed in te stellen, en er half stoned bij zitten betekent vaak niet dat hij goed is ingesteld.
Ik zie op mijn wel enorme verbeteringen bij het slikken van ritalin (overigens hebben we ook iemand gehad die het al vanaf haar 6e ofzo slikte, en nog steeds zo druk was, toen zijn we op mijn werk helemaal gestopt bij haar, en opeens was ze weer normaal. Bleek dus helemaal geen Ad(H)D te zijn, en dan werkt ritalin averechts)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 22 nov 2010 20:57

Onze zoon slikt het nu ongeveer 3 weken volledig. Hij krijgt er 2x daags 1. Meer niet. Alleen als hij naar school gaat. Dus in het weekend en op de woensdagmiddag niet. Uit school door de weeks ook niet. Ik merk eigenlijk geen rebound effect. Ik kan niet zeggen dat hij na 16.00 enorm druk wordt of zo.
Hij heeft er zeker wel baat bij. ALs hij op school moest werken had hij vaak een koptelefoon op om niet afgeleid te worden, en die gebruikt hij nu niet meer.
Hij heeft wel enorm last van trekjes in zijn gezicht. Hebben jullie kinderen dat ook? Ik kan niet zeggen dat het verergert is toen hij Ritalin ging slikken.
Er is medicatie voor begreep ik van de arts, maar ja, wanneer begin je eraan? Wanneer is zo iets erg? Als hij het eens per 5 min. doet of eens per 2 min? Op school is het nadoen gelukkig over. Maar het is zo'n zielig gezicht.

Ervaring mee??
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 22 nov 2010 22:34

Pannenkoek, wat ik me herinner kan versterking of ontstaan van tics wel een bijwerking zijn van ritalin. Vind hij zelf het trekken hinderlijk? Ik kan me voorstellen dat dat een groot punt is in de keuze om er wel/niet iets aan te doen. Als hij er zelf geen last van heeft, geen gepest, geplaag of naäpen wegen de voordelen van medicatie niet zo gauw op tegen de nadelen.
ik weet niet hoe oud je zoon is, maar kinderen hebben vaak zelf wel een mening over de zinnigheid en werkzaamheid van zulke medicatie.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Terug naar “Archief”