Moderator: Moderafo's
Marnix schreef: Denkertje, als ik zo het besluit van de CU lees kan je gelijk hebben, als je het maar wel goed onderbouwt. Als iemand zegt: Ik vind dat je als christen een homoseksuele relatie mag hebben, punt, wordt dat denk ik niet geaccepteerd. Wat dat betreft zou jij een goede kans maken want jij onderbouwt het wel goed. Het is dan, ook al is er verschil van mening, aan niemand om te zeggen: Jij bent geen echte christen want anders zou je dat wel afkeuren. het gaat in ieder geval veroordeling tegen.... En verder dan dat hoeft een politieke partij zeker niet te gaan.
em_ma schreef: Denkertje, ik probeer je te begrijpen, maar hoe kun je zeggen dat je een (sexuele) relatie goedkeurd, maar geen homohuwelijk?
Je hebt dus sex in je relatie, dat is ok, maar niet in je huwelijk? Dan mag het ineens niet meer, want dat keurt de CU niet goed?
Dat is toch krom?
Denkertje21 schreef:em_ma schreef: Denkertje, ik probeer je te begrijpen, maar hoe kun je zeggen dat je een (sexuele) relatie goedkeurd, maar geen homohuwelijk?
Je hebt dus sex in je relatie, dat is ok, maar niet in je huwelijk? Dan mag het ineens niet meer, want dat keurt de CU niet goed?
Dat is toch krom?
Ik begrijp je vraag best goed... Maar ga je in een heterohuwelijk (wat klinkt dat ineens stom) seks ook van liefde scheiden? "Het is niet goed dat de mens alleen zij". Ik geloof dat dat ook voor homo's geldt. Ik heb er niet voor gekozen om homo te worden. En eerlijk gezegd heb ik de sterren van de hemel gebeden om te mogen veranderen... Therapie, alles heb ik gedaan. Maar verandering was niet Gods weg. Zou Hij het fout hebben gedaan? Nee toch?
em_ma schreef:Wat te denken van mensen die supergraag een relatie willen, maar niet de juiste persoon tegen het lijf lopen?
Ook singles missen lichamelijk/geestelijk/emotioneel contact als ze geen relatie hebben en dat kan ook een moeilijke weg zijn!
Of een man of vrouw in de bloei van zijn of haar leven die verlamd raakt?
Dan komen zo snel de waarom vragen boven. Maar daar krijgen we niet altijd een antwoord op.
MrSokkie schreef:em_ma schreef:Wat te denken van mensen die supergraag een relatie willen, maar niet de juiste persoon tegen het lijf lopen?
Ook singles missen lichamelijk/geestelijk/emotioneel contact als ze geen relatie hebben en dat kan ook een moeilijke weg zijn!
Of een man of vrouw in de bloei van zijn of haar leven die verlamd raakt?
Dan komen zo snel de waarom vragen boven. Maar daar krijgen we niet altijd een antwoord op.
We gaan wat off-topic, maar waarom zou Denkertje geen relatie aan mogen gaan omdat er ook anderen zijn die wel willen maar niet kunnen?
rafaell schreef:Beter een deel van je achterban vervreemden dan discrimineren van mensen op basis van geaardheid. Daarnaast vraag ik me af waar de angst bij verandering die ik vaak in orthodoxe hoek proef toch vandaan komt.
Overigens is het natuurlijk belachelijk dat em_ma homosexuelen vergelijkt met hetero's die geen leuke partner ontmoeten en verlamden.
Optimatus schreef:Ik vraag me af waarom homo's altijd weer ter discussie worden gesteld. Wat zou het Rouvoet kunnen schelen of een partijlid het thuis met een man of een vrouw doet? Als die man z'n werk maar goed doet.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten