Wel of geen CU meer stemmen na het homo-standpunt?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 23 mei 2008 18:07

On topic, peeps!

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 23 mei 2008 18:10

The Engineer schreef:
Anders kruip je weer ff terug onder die steen van je.

Hoe moeilijk kan het zijn?

Fijn voor je positieve benadering en inbreng joh!!
Stap voor stap, weer een stapje verder.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 23 mei 2008 18:25

Boekenlezer schreef:Blijkbaar is dat helemaal geen tegenstelling: het christelijk geloof, en een vrouw als staatshoofd/in de politiek.
Ik kan me tenminste geen theologen herinneren die daar ooit een issue van gemaakt hebben.

Nee, die kijken wel twee keer uit. :P

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 23 mei 2008 21:51

keessie schreef:Het gaat tegen de Bijbel in dus het valt daarom voor veel Refo's ook niet te accepteren Rainbow.

Het gaat tegen jouw interpretatie van de Bijbel in. Da's heel wat anders!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 23 mei 2008 21:58

Marnix schreef: Denkertje, als ik zo het besluit van de CU lees kan je gelijk hebben, als je het maar wel goed onderbouwt. Als iemand zegt: Ik vind dat je als christen een homoseksuele relatie mag hebben, punt, wordt dat denk ik niet geaccepteerd. Wat dat betreft zou jij een goede kans maken want jij onderbouwt het wel goed. Het is dan, ook al is er verschil van mening, aan niemand om te zeggen: Jij bent geen echte christen want anders zou je dat wel afkeuren. het gaat in ieder geval veroordeling tegen.... En verder dan dat hoeft een politieke partij zeker niet te gaan.

Tussen alle harde aanvallen door, voelt dit gewoon even heel goed. Bedankt. Als gelovig christen die mag mag weten datr zijn 'niets' is vervuild met het 'alles' van Christus, is het soms best heftig om zo bestookt te worden door mensen die keihard datgene omhakken waarvan ik weet dat het door Gods Geest is geplant.

Ik vraag niemand om dezelfde mening te hebben, maar wellicht is een beetje minder absolutisme wel op zijn plaats...

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 23 mei 2008 22:03

Op zich geldt dat natuurlijk evenzo van jouw kant. 'Door Gods Geest gepland' vind ik namelijk ook een soort van absolutisme waarop je eigenlijk geen zinnig weerwoord kan hebben.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 23 mei 2008 22:08

em_ma schreef: Denkertje, ik probeer je te begrijpen, maar hoe kun je zeggen dat je een (sexuele) relatie goedkeurd, maar geen homohuwelijk?
Je hebt dus sex in je relatie, dat is ok, maar niet in je huwelijk? Dan mag het ineens niet meer, want dat keurt de CU niet goed?
Dat is toch krom?

Ik begrijp je vraag best goed... Maar ga je in een heterohuwelijk (wat klinkt dat ineens stom) seks ook van liefde scheiden? "Het is niet goed dat de mens alleen zij". Ik geloof dat dat ook voor homo's geldt. Ik heb er niet voor gekozen om homo te worden. En eerlijk gezegd heb ik de sterren van de hemel gebeden om te mogen veranderen... Therapie, alles heb ik gedaan. Maar verandering was niet Gods weg. Zou Hij het fout hebben gedaan? Nee toch?

Ik ben er van harte van overtuigd dat God mij hierin draagt en ruimte geeft. het is iets wat niet tussen God en mij instaat.

Het is echter heel persoonlijk. Ik kan niet voor een ander spreken. Ik weet alleen dat God mij in Zijn woord geen verbod oplegt om een relatie aan te gaan met een andere man. Het is nog niet zover en daarin laat ik het ook aan God over: Uw wil geschiede... En dat geeft zoveel rust. Hij heeft recht op mij, ik ben van Hem en ik wil leven tot eer van Hem. Om het ff ouderwets te zeggen: Zijn liefde noopt tot wederliefde. Hoe kun je iemand verdiet doen die het ultieme offer voor je heeft gebracht?

En dan doet het me pijn als ik zoveel gehakketak lees op de CU waarvan ik weet dat ze biddend aan het zoekn zijn geweest om de weg en de wil van God te vinden.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 23 mei 2008 23:06

Denkertje21 schreef:
em_ma schreef: Denkertje, ik probeer je te begrijpen, maar hoe kun je zeggen dat je een (sexuele) relatie goedkeurd, maar geen homohuwelijk?
Je hebt dus sex in je relatie, dat is ok, maar niet in je huwelijk? Dan mag het ineens niet meer, want dat keurt de CU niet goed?
Dat is toch krom?

Ik begrijp je vraag best goed... Maar ga je in een heterohuwelijk (wat klinkt dat ineens stom) seks ook van liefde scheiden? "Het is niet goed dat de mens alleen zij". Ik geloof dat dat ook voor homo's geldt. Ik heb er niet voor gekozen om homo te worden. En eerlijk gezegd heb ik de sterren van de hemel gebeden om te mogen veranderen... Therapie, alles heb ik gedaan. Maar verandering was niet Gods weg. Zou Hij het fout hebben gedaan? Nee toch?

Nee, ik wil in een huwelijk sex van liefde niet scheiden, maar er is voor mij een verschil: ik wil graag als maagd het huwelijk in. Dus dan is er voor het huwelijk geen sex bij mij.

Tuurlijk snap ik je worsteling met het feit dat je homo bent.
God kan daarin verandering brengen, maar dat hoeft niet!
En ik ga nu niet mijn mening over praktiserende homofilie geven, die weet je denk ik wel, dat is nu even niet van toepassing.
Zo veel mensen bidden tot God of hun doorn (zo noem ik het maar even, zo voelt het voor jou denk ik wel) weggenomen mag worden, omdat die soms niet te dragen is.
Dan is het heel troostend wat Paulus daar over schrijft (Mijn genade is U genoeg) en de vrede die hij erover heeft, omdat hij het bij God kan laten.

Denkertje, je kan het als een doorn zien dat je als homo geen relatie aan kan gaan. En dat is een behoorlijke doorn. Want je sluit voor jezelf de weg naar een relatie definitief af.
Maar, als je geen relatie aan kan gaan, ben je niet de enige die een partner moet missen.
Wat te denken van mensen die supergraag een relatie willen, maar niet de juiste persoon tegen het lijf lopen?
Ook singles missen lichamelijk/geestelijk/emotioneel contact als ze geen relatie hebben en dat kan ook een moeilijke weg zijn!
Of een man of vrouw in de bloei van zijn of haar leven die verlamd raakt?
Dan komen zo snel de waarom vragen boven. Maar daar krijgen we niet altijd een antwoord op.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 24 mei 2008 10:15

em_ma schreef:Wat te denken van mensen die supergraag een relatie willen, maar niet de juiste persoon tegen het lijf lopen?
Ook singles missen lichamelijk/geestelijk/emotioneel contact als ze geen relatie hebben en dat kan ook een moeilijke weg zijn!
Dan komen zo snel de waarom vragen boven. Maar daar krijgen we niet altijd een antwoord op.

We gaan wat off-topic, maar waarom zou Denkertje geen relatie aan mogen gaan omdat er ook anderen zijn die wel willen maar niet kunnen?

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 24 mei 2008 10:23

MrSokkie schreef:
em_ma schreef:Wat te denken van mensen die supergraag een relatie willen, maar niet de juiste persoon tegen het lijf lopen?

We gaan wat off-topic, maar waarom zou Denkertje geen relatie aan mogen gaan omdat er ook anderen zijn die wel willen maar niet kunnen?

Homo s die op grond van de Bijbel geen relatie aan kunnen gaan, zijn niet de enigen die geen relatie hebben.
Ik weet dat God in ons leven offers van ons vraagt, die niet makkelijk zijn maar er wel voor zorgen dat we dicht bij Hem blijven en naar Hem blijven vragen.
En voor de een kan dat het feit zijn dat je single blijft of geen relatie aan kan gaan (homo 's die dat op grond van de Bijbel niet kunnen).
Psalm 27 : 11a

HEERE, leer mij Uw weg

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 24 mei 2008 10:25

En Langeler overweegt zijn lidmaatschap op te zeggen. Goed bezig CU, zowel je orthodox-gereformeerde als je evangelische achterban van je vervreemden. :roll:

rafaell

Berichtdoor rafaell » 24 mei 2008 11:03

Beter een deel van je achterban vervreemden dan discrimineren van mensen op basis van geaardheid. Daarnaast vraag ik me af waar de angst bij verandering die ik vaak in orthodoxe hoek proef toch vandaan komt.

Overigens is het natuurlijk belachelijk dat em_ma homosexuelen vergelijkt met hetero's die geen leuke partner ontmoeten en verlamden.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 24 mei 2008 11:20

rafaell schreef:Beter een deel van je achterban vervreemden dan discrimineren van mensen op basis van geaardheid. Daarnaast vraag ik me af waar de angst bij verandering die ik vaak in orthodoxe hoek proef toch vandaan komt.

Overigens is het natuurlijk belachelijk dat em_ma homosexuelen vergelijkt met hetero's die geen leuke partner ontmoeten en verlamden.

Hiermee ben ik het eens.

Overigens stemde ik toch al geen CU en zal dat ook niet doen, maar dat komt met name doordat deze partij heilig lijkt te geloven in de maakbare samenleving c.q. de verzorgingsstaat. En daar voel ik mij dan weer niet lekker bij. Of ze homo's wel of niet een plek gunnen, het zou mij worst zijn, al zou het beter zijn als men homo's gewoon behandeld als ieder ander.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 mei 2008 12:16

Ik vraag me af waarom homo's altijd weer ter discussie worden gesteld. Wat zou het Rouvoet kunnen schelen of een partijlid het thuis met een man of een vrouw doet? Als die man z'n werk maar goed doet.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 24 mei 2008 12:21

Optimatus schreef:Ik vraag me af waarom homo's altijd weer ter discussie worden gesteld. Wat zou het Rouvoet kunnen schelen of een partijlid het thuis met een man of een vrouw doet? Als die man z'n werk maar goed doet.

Bij een seculiere partij zal dat inderdaad het geval zijn. Ik denk dat een christelijke partij toch bepaalde beginselen heeft. Overigens maakt het mij ook weinig uit, ik denk alleen dat je dit verschil wel moet zien.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Terug naar “Archief”