De Refowebkids deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 20 mei 2008 20:39

Hier in de buurt woont een vrouw die een fietszitje op haar scootmobiel heeft zitten... Is dat geen idee, mama van sophie?

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 20 mei 2008 20:47

Haai schreef:Hier in de buurt woont een vrouw die een fietszitje op haar scootmobiel heeft zitten... Is dat geen idee, mama van sophie?

Ja dat is zeker een idee maar die krijg ik dus niet vergoed van de WMO (Gemeente). is een heel gedoe geweest tot aan de bezwaarcommissie aan toe maar allemaal afgewezen :(
kortom ik kan niet eens naar de supermarkt met sophie boodschappen doen want met fietskar en al past toch echt niet door de winkelschappen. Maar goed we redden het zo ook wel... t is gewoon niet anders.
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 mei 2008 09:42

mama van Sophie, lukt het wel om voor je kind te zorgen? Kun je helemaal niet lopen of is die scootmobiel voor buiten de deur?

En er zijn misschien wel patiëntenorganisaties die je kunnen helpen om zoiets vergoed te krijgen?

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 21 mei 2008 10:19

Geweldige foto's weer lammetje! Dat trotse snoetje van Sarah op d'r bankje... :8>

Leuke foto van Danny en Caroline! Wat worden ze alweer groot zeg! :)

@mamavansophie: Zo'n stoeltje die je aan je kinderwagen kunt klikken heet een buggypod. Idd handig als je met een vriendin weggaat en zij die buggypod aan haar buggy kan bevestigen! En gezellig voor sophie en het andere kindje. 8)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 mei 2008 10:31

Wij hebben de mutsie ( geloof ik...ik weet het niet eens zeker:oops: ). Alle babyspullen konden wij van een collega overnemen....was nog maar 1 jaar gebruikt.....autostoeltje, kinderwagen, kinderbadje, box, boxkleed, wippertje... en nog meer kleine dingen. Ik was zooo blij dat ik niet dagen op pad hoefde om alle merken te vergelijken en om er dan ook nog 1 uit te kiezen

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 21 mei 2008 12:45

Handig dat je alles zo over kon nemen. Scheelt ook een hoop in je portemonnee!
Ik vond het juist leuk om alles zelf uit te zoeken. Zat bijna al m'n vrije tijd met m'n neus in de boeken en op internet om alles te vergelijken enzo. Heerlijk vond ik dat! Het was echt mijn manier van wennen en toegroeien naar het ouderschap.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 21 mei 2008 13:21

Hey Bloempie doe eens een update van jou Thomas in refowebkids dan hè :shock:

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 21 mei 2008 14:36

Van Danique komen er anders ook niet veel updates meer voorbij 8)

Ben je al bezig met het voorbereiden van Daniques verjaardag? Slingers en cadeautjes enzo?
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 mei 2008 15:16

ik lees verjaardag??? :shock: :shock: Maar jullie 'kleintjes' zijn ook alweer bijna 1!!!!!!!!!

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 21 mei 2008 16:01

mamavansophie schreef:Zowww weer bijgelezen :)
Ik vroeg me wel af of zo'n aanklikbuggy (weet niet hoe dat anders heet) een beetje handig is? Ik las er hier ook al over. Iemand ervaring mee?
Lijkt me wel wat als ik bijv met een vriendin met ook een kindje weg wil gaan (die kan dan de dubbele buggy duwen terwijl ik op mijn scootmobiel rijd).

Mijn tante heeft er een. Je draait aan de zijkant vast met soort klemmen. En kindje kan er gewoon inzitten kunt gewoon vastzetten, is zeg maar echt een verkleinde buggy. Je kunt ook gewoon inklappen. Van wat ik van haar begreep is die erg handig.
Zij kwam op het idee van andere tante van mij die kraamverzorgster is en ook bij meer gezinnen tegenkwam en handig vond.
Leef je droom.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 mei 2008 16:08

Bij zwangeren topic ging het over minder mooie kinders. Hoe vinden jullie kinderen van een jaar of 3 om te zien die heel de dag met een speen in de mond lopen? Die tanden gaan er zo overbijterig van staan. Caroline duimt maar ik ga haar dat ook afleren, na het slapen gaat er bijt-ex op zodat ze die duim heel snel weer uit haar mond heeft. Over een tijdje gaat er voor het slapen gaan weer verse op.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 mei 2008 16:15

Nou, Annet, ik vind dat je als ouders daar wel op moet letten: wanneer kinderen daardoor echt een overbite gaan ontwikkelen, dan vind ik het gewoon zielig!

Verder zijn eigenlijk alle kindjes vanaf een jaar of 3 PRACHTIG. Ik vind ze dan echt zo onwijs mooi. Alleen is soms wat de ouders met ze doen minder mooi: door het haar op een bepaalde manier te knippen of door de kledingkeuze van de ouders vind ik een kindje soms niet mooi. Maar dan puur het haar of de kleding. Die gezichtjes zijn in die leeftijd echt schitterend!!!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 21 mei 2008 16:16

Ik vind het echt geen potje als kinderen de hele dag met een speen in de mond lopen. En dan ook nog eens met speen in de mond praten... :? Timon is nu ook nog een trouw aanhanger van de fopspeen, maar als hij wat groter is is de speen alleen voor in bed of de box!

Duimen vind ik dan trouwens wel weer minder triest staan als zo'n speen in de mond.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 21 mei 2008 16:20

Galateia: Hoe ga jij je kinderen aankleden dan??????

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 mei 2008 16:30

Ach, mijn zusje had tot haar 5e een speen in dr mond, later wel alleen 's nachts. Het stond vreselijk, maar ze was er gelukkig mee. En ze heeft een prachige rij tanden en hoeft niet eens een beugel.

Het boeit bij een kindje van 3 toch ook niet of het mooi staat of niet? Ik ben toch wel blij dat mijn moeder dat nooit erg vond. Net als ik tot mijn 4e sowieso continu met een handdoek rondliep (later werden het gastendoekjes), dat was mijn knuffel. Dat staat stom, maar jammer dan, ik vond het fijn :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”