Remancipatie!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 08 mei 2008 15:56

Gershwin schreef:Kijk, ik geloof dat Gio me zowaar een beetje begrijpt. Dat een man begripvol is: prima. Maar mag er alsjeblieft nog een beetje macho-gedrag in stand blijven? Wat ik te vaak gezien heb (en dan gaat het, voor de duidelijkheid, juist niet over mijn eigen relatie, want wij hebben geloof ik een prima evenwicht gevonden): mannen die, zodra ze een relatie hebben, stoppen met alle dingen die ze leuk vonden en zich geheel op de relatie storten, opeens na 2 biertjes genoeg hebben, altijd om 11 uur op bed willen liggen, niet meer van voetbal houden, hun popmuziek de deur uit doen omdat mevrouw het nie vindt kunnen, kortom: een braaf en gedwee verlengstukje worden van hun vriendin.

Bah, bah ende nog eensch bah. Als het zo moet blijf ik vrijgezel :wink: . Maar je ziet het inderdaad vaak. Mannen die ineens veranderen, al dan niet onder dwang van zijn vriendin. Mijn vraag is waarom: Is er een natuurlijke drang van vrouwen om een vent te willen veranderen? Of is de man zo slap (ja, zo slap) dat hij overal ja en amen op zegt, omdat ze hem anders dreigt te verlaten?!?
Laten we eerlijk zijn: Vrouwen kunnen op dat punt stierlijk vervelend zijn. Zin doordrijven en anders een partij gaan chagrijnen. Excusez, maar dat werkt niet. Laat ons mannen lekker man blijven. En ja, daar hoort in veel gevallen ook voetbal, bier en een foute opmerking bij. Wij accepteren de vrouwen zoals ze zijn, we hebben in ieder geval geen grote veranderingsdrang.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 08 mei 2008 16:01

O ja: Een man die elke beweging van "remancipatie" afkeurt en meer op heeft met de huidige vorm (dus emancipatiegericht) is een softie, in de vorm zoals Gersh die zojuist heeft neergezet.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 08 mei 2008 16:05

Abdijbiertje om 1:00 schreef:
Gershwin schreef:Kijk, ik geloof dat Gio me zowaar een beetje begrijpt. Dat een man begripvol is: prima. Maar mag er alsjeblieft nog een beetje macho-gedrag in stand blijven? Wat ik te vaak gezien heb (en dan gaat het, voor de duidelijkheid, juist niet over mijn eigen relatie, want wij hebben geloof ik een prima evenwicht gevonden): mannen die, zodra ze een relatie hebben, stoppen met alle dingen die ze leuk vonden en zich geheel op de relatie storten, opeens na 2 biertjes genoeg hebben, altijd om 11 uur op bed willen liggen, niet meer van voetbal houden, hun popmuziek de deur uit doen omdat mevrouw het nie vindt kunnen, kortom: een braaf en gedwee verlengstukje worden van hun vriendin.

Bah, bah ende nog eensch bah. Als het zo moet blijf ik vrijgezel :wink: . Maar je ziet het inderdaad vaak. Mannen die ineens veranderen, al dan niet onder dwang van zijn vriendin. Mijn vraag is waarom: Is er een natuurlijke drang van vrouwen om een vent te willen veranderen? Of is de man zo slap (ja, zo slap) dat hij overal ja en amen op zegt, omdat ze hem anders dreigt te verlaten?!?
Laten we eerlijk zijn: Vrouwen kunnen op dat punt stierlijk vervelend zijn. Zin doordrijven en anders een partij gaan chagrijnen. Excusez, maar dat werkt niet. Laat ons mannen lekker man blijven. En ja, daar hoort in veel gevallen ook voetbal, bier en een foute opmerking bij. Wij accepteren de vrouwen zoals ze zijn, we hebben in ieder geval geen grote veranderingsdrang.

Ik vraag me inderdaad ook erg hard af waar zulk gedrag aan ligt. Zijn het ook bep. mannen die zulke vrouwen uitzoeken of eigenlijk ook 'gered' willen worden van zulk gedrag? Of ligt het echt aan het feit dat vrouwen manlief niet kunnen accepteren zoals hij is, of iig vinden dat hij zich moet aanpassen aan wat zij goed/fout vinden?

Ik heb tenminste een man uitgezocht die over dat soort dingen hetzelfde denkt als ik :P Maargoed, ik ben er ook vrij makkelijk in en heb niet zo'n veranderings-drang. Misschien komt dat omdat ik tussen jongens ben opgegroeid en het typisch mannelijk gedrag wat jij beschrijft, gewend ben. Alhoewel ik me afvraag of het 'typisch mannelijk' is, want ik doe er zelf vaak ook aan mee :P

Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 08 mei 2008 16:16

Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen op de regel. Niet iedere vrouw is zo en niet iedere man voldoet aan het profiel dat ik geschetst heb. Natuurlijk is het wel zo dat je in een relatie moet geven en nemen. Dat heb ik in het verleden ook gedaan en daar is opzich niks mis mee. Maar er zijn in mijn leven een aantal zaken die een vrouw mij niet moet afnemen omdat ik dan domweg mezelf niet ben. Nee, dat is niet het bier, maar bijvoorbeeld wel het voetbal kijken, met mannen onder elkaar slap ouwehoeren etc. Ik ben dan ook een fel tegenstander van "alles samen willen doen".

Waar dat laatste nou ineens vandaan komt weet ik niet, maar het schijnt bij sommige stelletjes volstrekt normaal te zijn dat alles ineens samen gedaan moet worden. Nou één ding: Als ik met een stel vrienden voetbal wil kijken moet ik dat in mijn ééntje kunnen, net als dat een vrouw gewoon gezellig dagjes uit met vriendinnen moet gaan inplannen, of dat nou een Tupperware-party is (überburgerlijk) of een dagje sauna oid.

Ben ik dan ineens een "nemer" ipv een "gever"? Helemaal niet. Je kunt gewoon intens veel van een vrouw houden, maar ondertussen ook je eigen dingen blijven doen, daar is niets mis mee.

Mannen die "gered" willen worden van zulk gedrag zin als vrijgezel al niet zichzelf. Doe dingen die je leuk vindt en stoor je niet aan het commentaar dat je daar over krijgt. Als je als man niet van typische "mannenzaken" houdt, so be it. Een vrouw valt op je op de manier zoals je op dat moment bent. Als je dan jezelf niet bent kan dat later problemen opleveren.

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 08 mei 2008 16:16

Jij bent vrouwelijk genoeg hoor Hippie :P

Op zich is het wel logisch dat je een 4-maal wekelijks kroegleven o.i.d. niet kunt volhouden met een vrouw/gezin ernaast. Maar het punt is helder :P
Wat ik ook zo idioot vind: van die mannen die opeens andere/nieuwe kleren gaan dragen. Dan heb je dus écht geen eigen overtuiging.

Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 08 mei 2008 16:19

Ghe, ik heb geen verstand van kleren, dus ik dank mijn ex-vriendinnen (niet dat het er zoveel zijn :wink: ) voor hun adviezen, want ze bleken stuk voor stuk wél de details te zien.

Geen verstand hebben van kleren is opzich wel redelijk mannelijk 8)

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 08 mei 2008 16:24

Volgensmij zie jij er anders wel redelijk als jezelf uit in je leren jasje en je dikke zilveren kettingen :P

O wee als ik je ooit zie in saaie hemmetjes, broeken met een vouw en je nieuwe vlam aan je arm ...

Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 08 mei 2008 16:27

Dikke kettingen? Zet me nou niet neer als een eersteklas kamper :wink: .
Maar ik heb ook een wit pak met Van Lier's eronder :wink: en daarnaast genoeg overhemden 8). Maar Gaastra, Gant of Tommy Hilfiger zul je mij niet zien dragen. Ben geen Van Binsbergen natuurlijk 8)

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 08 mei 2008 16:30

Let's shake hands 8)

(fashion)merken zijn voor mietjes.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 08 mei 2008 17:28

Hehe..vriendlief draagt weer linnen broeken! :8> En ik heb een heel sportieve coole witte blouse gekocht voor 'm. Als hij kleren niet leuk vind, gaat het gewoon terug... vanuit het oogpunt dat hij het dan toch niet draagt en dat vind ik zonde :mrgreen: Hij koopt sowieso zelf zijn schoenen. het mooie was de laatste keer dat ik zei: Hey, dát zijn leuke schoenen, typisch iets voor jou.'' Hij keek naar beneden, trok heel triompfantelijk zijn pijp omhoog: ''Schat, die heb ik al'' :mrgreen: We hebben dus in ieder geval dezelfde smaak van zijn kleding. Hij moest eerder wennen aan mijn stijl 8)

[S]
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor [S] » 08 mei 2008 18:47

Giovannino schreef:Wat ik ook zo idioot vind: van die mannen die opeens andere/nieuwe kleren gaan dragen. Dan heb je dus écht geen eigen overtuiging.

Helmaal alles klakkeloos veranderen is wel vreemd en geeft wel blijk van gebrek aan eigen overtuiging inderdaad. Toch kunnen enige tips en of opmerkingen je wel tot inzicht brengen(het licht doen zien) dat er misschien wel wat verbeteringen mogelijk zijn.

En verder zoals abdij zegt; Mannen en kleding is maar al te vaak een wat vage combinatie :P
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 mei 2008 18:57

Mijn man koopt altijd zelf zijn kleren, en heeft ook absoluut zijn eigen smaak.
Ik mag tegenwoordig wel mee, maar hij beslist welke winkel hij in wil, en wat hij gaat passen.
Hij draagt niet alleen spijkerbroeken meer, dat heb ik er eindelijk doorheen. Vorig jaar had hij zelfs een witte linnen broek. En een driekwart witte broek, dan istie zoooooo knap (volgens mij doet hij hem alleen maar aan omdat ik dan 100 x zeg hoe knap ie is, maargoed).

Ik heb dus een man die gewoon zijn eigen zin gaat.
En dat vind ik tof aan hem :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

[S]
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor [S] » 08 mei 2008 19:04

MissF schreef:...Hij draagt niet alleen spijkerbroeken meer, dat heb ik er eindelijk doorheen. Vorig jaar had hij zelfs een witte linnen broek....

Precies, zo beïnvloed je dat dus toch ook. Je hebt hem dus laten zien onder andere in laten zien dat meer dan alleen spijkerbroeken mogelijk is. Niets mis mee lijkt me. :)
Afbeelding

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 08 mei 2008 19:05

Hm, ik beïnvloed mn vriend niet zo geloof ik. Ik vertelde hem tijdje geleden dat ik roze overhemden vreselijk vind (over t algemeen) en wat koopt meneer? Een roze overhemd 8)

Oh trouwens, qua uiterlijk (en innerlijk) is mn vriend exact het figuur wat ik altijd beetje onbewust in mn hoofd had zitten =)
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

[S]
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor [S] » 08 mei 2008 19:08

Liesien schreef:Hm, ik beïnvloed mn vriend niet zo geloof ik. Ik vertelde hem tijdje geleden dat ik roze overhemden vreselijk vind (over t algemeen) en wat koopt meneer? Een roze overhemd 8)

Oh trouwens, qua uiterlijk (en innerlijk) is mn vriend exact het figuur wat ik altijd beetje onbewust in mn hoofd had zitten =)

Dat komt misschien door een communicatieprobleem tussen mannen en vrouwen. Hij dacht waarschijnlijk dat jij het tegenovergestelde bedoelde.(zo is dat toch met vrouwen??) :P
Afbeelding

Terug naar “Archief”