Uitvaart enzo

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 16 apr 2008 12:52

Misschien kunnen we daar een nieuw topic over openen?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 16 apr 2008 13:02

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 apr 2008 15:24

toch ben ik het wel met Lammetje eens hoe moeilijk het ook is mijn nichtje heeft maar 7 uur geleefd maar het was wel God die haar weg nam en het was Zijn tijd hoe moeilijk het ook is voor de nabestaanden. En hoeveel vragen er ook niet zijn daar krijgen we nooit een antwoord op.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 16 apr 2008 15:55

Nee dat is inderdaad heel heftig! Ik kan me ook voorstellen dat de ouders ook niet direct een begrafenisverzekering hebben afgesloten. Niet iets waar je direct aan denkt als er een kind is geboren.. moet ik eerlijk bekennen!
Mijn schoonouders hebben wel bij ieder kind direct een verzekering geregeld en die van mijn man is bijna afbetaald. Hij kan nog wel bijverzekeren maar dat kost maar 4 euro per maand :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Riska

Berichtdoor Riska » 16 apr 2008 16:51

kwebbel schreef:Nee dat is inderdaad heel heftig! Ik kan me ook voorstellen dat de ouders ook niet direct een begrafenisverzekering hebben afgesloten. Niet iets waar je direct aan denkt als er een kind is geboren.. moet ik eerlijk bekennen!
Mijn schoonouders hebben wel bij ieder kind direct een verzekering geregeld en die van mijn man is bijna afbetaald. Hij kan nog wel bijverzekeren maar dat kost maar 4 euro per maand :)

Bij veel begrafenisverzekeringen zijn kinderen tot 18 jaar automatisch meeverzekerd en bij sommigen zelfs tot hun 27e als ze studeren.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 apr 2008 14:03

Riska schreef:
kwebbel schreef:Nee dat is inderdaad heel heftig! Ik kan me ook voorstellen dat de ouders ook niet direct een begrafenisverzekering hebben afgesloten. Niet iets waar je direct aan denkt als er een kind is geboren.. moet ik eerlijk bekennen!

Bij veel begrafenisverzekeringen zijn kinderen tot 18 jaar automatisch meeverzekerd en bij sommigen zelfs tot hun 27e als ze studeren.
Dat was misschien niet zo 24 jaar geleden? Mijn schoonvader zei dat hij al z'n kinderen direct had aangemeld bij een uitvaartverzekering. Misschien zat het er al inbegrepen hoor... maar zo begreep ik het.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Riska

Berichtdoor Riska » 18 apr 2008 14:07

Dat weet ik niet. Ik heb ooit de polissen afgesloten in 1994. Hoe het daarvoor was weet ik echt niet.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 mei 2008 23:15

zit ik beetje te surfen op internet kom ik ineens een site tegen waar je namen op kunt zoeken waar mensen begraven liggen. Typ ik een naam in zie ik een foto van het graf van een bekende. Wat vinden jullie daarvan? Zouden de nabestaanden hiervanaf weten?

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 12 mei 2008 02:09

*Annet* schreef:zit ik beetje te surfen op internet kom ik ineens een site tegen waar je namen op kunt zoeken waar mensen begraven liggen. Typ ik een naam in zie ik een foto van het graf van een bekende. Wat vinden jullie daarvan? Zouden de nabestaanden hiervanaf weten?

Een minuut googlen en idd, mensen mina, ik schrik me rot. Zie ik ineens levensgroot de grafsteen van beide opa's en oma's! Nabestaanden weten hier niks vanaf denk ik. Nooit van gehoord. Ik geloofde je post ook eerst niet, vandaar dat ik ging googlen maar heel naar. Als ik de grafsteen wil gaan bekijken ga ik wel naar de begraafplaats.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 mei 2008 07:32

Idd, ik vind dit een inbreuk op de privacy. Een graf is iets heel persoonlijks en ik geloof bijna niet dat mijn vriendin het een fijn idee vind dat het graf van haar zoontje te bekijken is op internet. En ik weet ook wel dat iedereen vrij is om op de begraafplaats rond te lopen maar dit vind ik anders.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 mei 2008 12:19

Als er een familielid is overleden waar je niet zoveel mee had, om het zomaar even te zeggen. Gaan jullie dan naar de begrafenis of alleen condoleren of stuur je alleen een kaartje? Wordt er van je verwacht dat je naar de begrafenis komt als je een rouwkaart krijgt?

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 18 mei 2008 12:26

*Annet* schreef:Als er een familielid is overleden waar je niet zoveel mee had, om het zomaar even te zeggen. Gaan jullie dan naar de begrafenis of alleen condoleren of stuur je alleen een kaartje? Wordt er van je verwacht dat je naar de begrafenis komt als je een rouwkaart krijgt?

Als ik kan ga ik wel naar de begrafenis, het is toch mn familie en vind het ook fijn om daar met andere familieleden te zijn. Om mee te leven en omdat ik het zelf ook kan waarderen als ik in hun schoenen zou staan.
Een kaart stuur ik sowieso.
Neuh ik vind niet dat je naar de begrafenis 'moet' gaan als je een kaart krijgt, maar ik zou het dus wel doen om de reden die ik hierboven typ. Er staat toch ook een uitnodiging op om te condoleren? Dus daar kun je ook alleen heen gaan.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Riska

Berichtdoor Riska » 18 mei 2008 12:28

*Annet* schreef:Als er een familielid is overleden waar je niet zoveel mee had, om het zomaar even te zeggen. Gaan jullie dan naar de begrafenis of alleen condoleren of stuur je alleen een kaartje? Wordt er van je verwacht dat je naar de begrafenis komt als je een rouwkaart krijgt?

Het hangt echt van de relatie die je met de overledene had of je echt naar de begrafenis moet gaan. Als ik jouw post goed interpreteer dan is dat niet zo stevig geweest.
Dan kun je volstaan met een kaartje* of condoleren. Dat heeft niets te maken met het ontvangen van een rouwkaart. Die worden ook nog wel eens automatisch gestuurd, omdat iemand nou eenmaal tot de (verre) familie hoort of op de lijst staat van de overledene.

*ik kies dan zelf altijd voor een kort briefje, dat is persoonlijker dan een kaartje, maar dat moet je wel kunnen...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 mei 2008 14:04

In het geval waar het nu om gaat is het een oom van mijn man. Zijn vrouw vind ik wel lief maar hem vond ik nix aan. Zit ook al met het feit dat ik voor 4 kids oppas moet vinden en het een uur rijden is. Mijn man vindt het niet nodig om heen te gaan maar ik vind het niet kunnen eigenlijk. Als wij kind kregen kwamen ze ook altijd snel op visite.

Riska

Berichtdoor Riska » 18 mei 2008 14:13

Je moet doen wat je hart je ingeeft.
Maar als ik eerlijk ben geef ik je man gelijk. Het is nogal wat om oppas te moeten vinden voor de kinderen en er dan ook een een eind voor te moeten rijden.
Ik denk dat jullie wel iets van je moeten laten horen, een vorm van meeleven, maar dat je er echt niet heen hoeft...

Terug naar “Archief”