gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 12 feb 2008 11:31

Het ligt er natuurlijk ook wel aan met hoeveel personen je woont en of je huisdieren hebt. Wij hebben een hond, dan blijf je altijd wel bezig. En ik wil niet dat mensen een het naar hond vinden ruiken in ons huis.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 12 feb 2008 11:42

Ik heb 2 poezen, dus de haren liggen ook overal. Daarom zuig ik vrij regelmatig en zet vaak de ramen open als ik thuis ben. Bakken op tijd verschonen en dan is er mij inziens weinig aan de hand.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 feb 2008 12:02

zolang het opgeruimd is, is het vaak al netjes. En schoonmaken, tja de een vind het belangrijker dan de ander. Ik heb ontzettend veel tijd maar zit echt niet heel de dag te poetsen, zorg wel dat, als ik onverwacht bezoek krijg, het enigsinds toonbaar is. En wat de een toonbaar vind, vind de ander een beestenbende

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 feb 2008 12:24

Wie doet er heden ten dage nog aan den Voorjaarsschoonmaak?

en zo ja, ben je al begonnen?

Mijn buuf die altijd liep te poetsen deed ook nog voor- en na-jaarsschoonmaak. Schat van een vrouw, daar niet van maar dat schoonmaken :(

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 12 feb 2008 12:25

Ik vind poetsen alleen maar leuk als iets echt heel vies is :mrgreen: Dus ik poets niet vaak. Ik ga echt geen planning maken van wat ik welke dag doe enz, ik doe gewoon wat naar mijn idee nodig is.

Hmz, nu is het een enorme bende hier in huis, maar ik heb GEEN ZIN!!! :D

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 feb 2008 12:34

ik doe niet direct de voorjaarsschoonmaak, maar als de zon schijnt heb ik wel zin om alles open te gooien en met een vochtige doek schoon te maken. als het koud is ga ik liever op de bank zitten met warme chocolademelk en speculaas :mrgreen:

Enne haai: ik heb opt moment ook geen zin, boven moet ik eigenlijk stofzuigen, maar nu gaat Sarah slapen dus kan het niet, mooi zo :P

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 12 feb 2008 12:38

Ik doe ook niet aan de voorjaarsschoonmaak, maar een paar keer per jaar doe je toch wel de echte grote dingen. Zoals gordijnen wassen, matrassen luchten, lattenbodems schoonmaken enz......
dat vind ik het handige van een kind krijgen: net voor de bevalling is alles!!!! goed schoon.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 12 feb 2008 13:38

liefie schreef:je hoef die spetters denk ik niet eens allemaal te zien hoor met blote oog maar ik vind gewoon lekker fris dus waarom zou ik het niet doen?

-Zonde van het water
-Zonde van je tijd (ga iets nuttigs doen!)
-Zonde van het schoonmaakmiddel! (Denk aan het milieu!)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 feb 2008 13:41

Acire schreef:
liefie schreef:je hoef die spetters denk ik niet eens allemaal te zien hoor met blote oog maar ik vind gewoon lekker fris dus waarom zou ik het niet doen?

-Zonde van het water
-Zonde van je tijd (ga iets nuttigs doen!)
-Zonde van het schoonmaakmiddel! (Denk aan het milieu!)

-zonde van je lichaam :wink:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 feb 2008 13:43

haha vind het zo leuk dat de een hier ontzettend schoon is en echte schoonmaakwoedes heeft en de ander denk: waar maak je je nu drúk over. :wink:

Water gebruik ik bijna niet met schoonmaken, tenminste met de toilet, 1 keer goed doorspoelen, bleek erin, borstel erdoorheen en vochtige vaatdoek (oude) met bleek voor de bril.
En al het andere gaat ook gewoon met die vaatdoek, eerst het minst vieze en als laatste de vloer. Al leerde ik op school dat de vloer minder vies is dan de toiletpot :)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 12 feb 2008 13:59

Bleek is écht slecht voor het milieu!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 feb 2008 14:03

Met gewoon warm water is het beste schoonmaken (je krijgt alles goed schoon en het is beter voor je handen en het milleu).

De ramen doe ik alleen met warm water. Wc en badkamer doe ik dan wel wat schoonmaakmiddel in. Voor de rest gebruik ik alleen maar warm water.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 feb 2008 14:15

Ik gebruik altijd enorm heet water met een klodder groene zeep erdoor en een scheut amonia ( van mn oma geleerd). het toilet doe ik altijd met chloor-> flinke scheur erin en schoonmaken!

Jaël
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jaël » 12 feb 2008 14:19

Wat mij opvalt in dit topic is dat iedereen het hier over pissen heeft ipv over plassen... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik woon in een studentenhuis, mijn kamer stof en zuig ik een keer in de week. De glazen en mokken die ik gebruik was ik eens in de week af. Wassen doe ik als ik zowat niks meer heb om aan te trekken. En ik zorg altijd voor ik ga slapen dat het netjes is op m'n kamer. Ruim tussen door ook wel veel op. Ik kan niet in rommel slapen en leren.
Mijn kasten ruim ik af en toe een keer op. Soms is het maar goed dat een kast deuren heeft :lol:

Speelgoed over de vloer vind ik trouwens geen rommel, of zoals m'n oudtante zegt, dat is gezonde rommel.
Maar Strijk die opgestapeld ligt in de kamer vind ik niet om aan te zien. Net als stoflagen en allerlei 'rommeltjes' op de grond, dan begint het echt te kriebelen om op te ruimen.

We hebben hier in het studenten huis 2 wc's en 2 douches die worden ieder eens in de week schoongemaakt, maar als ik dat hier zo lees klinkt dat wel erg weinig.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 feb 2008 14:28

Mijn kasten ruim ik af en toe een keer op. Soms is het maar goed dat een kast deuren heeft

je krijgt de kastdeur nog wel dicht?

en dan net al je visite hebt, heb je wat nodig uit die ene kast....... toch? :lol:

Terug naar “Archief”