CaptainCaveman schreef:Eerst zeg je ‘maar hoor ik binnenkort ook tot die 60.000 leden’ en anderhalf uur later ‘Gelukkig ben ik in mijn nieuwe gemeente (CGK) hartelijk ontvangen’, hoe heb ik het met jou?
Je schreef: ‘Ik weet niet waarop ik moet wachten’
Ds. C.J. Meeuse schreef over een ‘wachttijd van David’. Weet je niet waarop David moest wachten voordat hij koning werd? Weet je niet hoeveel strijd David gehad heeft voordat hij koning werd? Weet je niet hoeveel het David gekost heeft voordat hij koning werd?
Ik zal zelf het antwoord geven.
Het heeft David alles gekost, hij hield niets meer over en toen kon God hem als koning over Zijn volk Israël stellen. Is het bij jou ook zo gegaan toen je de stap maakt van Ger.Gem. naar CGK? Is het je eigen geloof waarover je daar in de CGK kan spreken? zonder dat het gegeven is of er op gewacht heeft?
Oftewel: als je 80 bent en nog steeds niet mag weten of je misschien wel uitverkoren mag zijn, kun je zo langzamerhand overwegen om uit de GG te stappen?
Ik weet het, het valt niet mee om alles te verliezen en niets over te houden.
Maar Gods tijd is de juiste tijd.
Mt 10:39 Die zijn ziel vindt, zal dezelve verliezen; en die zijn ziel zal verloren hebben om Mijnentwil, zal dezelve vinden.