talenten van een moeder...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rhodé1986
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rhodé1986 » 13 dec 2007 14:38

Nemo20 schreef:
rhodé1986 schreef:
Nemo20 schreef:Nee dat is waar.. Daarom zeg ikzelf ook dat ik HOOP dat ik niet al te lang hoef te werken. Maar misschien krijg ik wel helemaal geen man, of een man die het niet waardeert dat ik thuis blijf, of zoals jij al zei; is het financieel niet mogelijk. Maar als ik de kans krijg, dan zou ik het zeker doen.

Nemo, waarom zou jij liever thuis zitten i.p.v. een betaalde baan?
Beargumenteer eens! En hoe vul jij dat thuis zitten dan in? Met kinderen? (als je die krijgt) Je schreef toch dat je een universitaire studie doet? Die is niet gericht op thuiszitten neem ik aan. :roll:

Omdat ik mij daar prettig bij voel. Ik kan ook niet beargumenteren waarom roze mijn lievelingskleur is en pizza mij lievelingseten. Dit dus ook niet echt. Ik zou het gewoon heerlijk vinden om het huis leuk in te richten, niet 's ochtens perse heel vroeg je bed uit te moeten, onverwachte dingen te doen, winkelen overdag wanneer het lekker rustig is, mij mooi opmaken voor wanneer m'n man thuis komt, met eten klaar staan .. Lijkt me allemaal geweldig en ik weet ook dat bij velen nu de nekharen omhoog rijzen maar dat kan me niet schelen .. Als ik een man krijg die dit alles waardeert en wanneer het financieel kan, dan ga ik dit gewoon lekker doen. :)

Jawel, ik studeer huishoudkunde, dat is een universitaire studie die inderdaad gericht is op thuiszitten. :D

hahaha, maak dat de kat maar wijs!! :lol:
Ik denk zelf dat het je heel snel gaat vervelen, zeker als er (nog) geen kinderen zijn. Ik spreek uit ervaring. Heb zelf 1 kindje en op zich mijn handen vol aan de verzorging, huishouden enz. Maar de laatste tijd begint het gewoon weer te kriebelen dat ik me nog meer nuttig wil maken dan alleen in mijn eigen omgeving.

Je wereldje wordt heel snel heel klein, bedenk dat wel.
- Elke echte vriend is een glimp van God- Lucy Larcom

Nemo20
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nemo20 » 13 dec 2007 14:45

rosalie83 schreef:
Nemo20 schreef:Oke sorry hoor.

Dus thuis zitten is niet het probleem? Wat denk je van jonge mensen die het liefst thuis zijn bij hun familie, en niet uitgaan bijvoorbeeld?

En als je thuis zitten normaal vindt en niks mis mee, waar gaat het dan precies om? Echt om talenten gebruiken? Wat als iemand heeft gestudeerd voor loodgieter, gewoon een baantje in een winkel neemt? Vind je dat beter dan thuis zitten? Zo ja, dan gaat het je wel om het thuis zitten en heb je daar wel problemen mee denk ik. :)

Zucht... misschien moet je allereerst ophouden met voor mij te denken...

Allereerst dit: jongeren die niet uitgaan is iets wat totaal niets te maken heeft met niet werken :|

En nee, ik vind thuis zitten niet normaal, ik vind het normaal als een mens werkt.

Nemo20 schreef:Ik zou het gewoon heerlijk vinden om het huis leuk in te richten, niet 's ochtens perse heel vroeg je bed uit te moeten, onverwachte dingen te doen, winkelen overdag wanneer het lekker rustig is, mij mooi opmaken voor wanneer m'n man thuis komt, met eten klaar staan.

Je wilt een prinsessenleven of zo? :roll:

Je zegt dat je respect hebt voor mensen met andere voorkeuren. Ik wou zojuist al zeggen dat ik dat niet echt merkte, je praat over een college en vraagt je af waarom ze in hemelsnaam de keuze maakt die zij maakt. En in deze discussie voel ik niet echt respect van jou kant, zeker niet na dit bericht. Je rolt ook net iets te vaak met je ogen.

Ik denk niet voor jou, ik probeer mij zorgvuldig uit te drukken, maar het helpt blijkbaar niet echt. Het is gewoon zo dat veel mensen neerkijken op mensen die graag thuis zitten, dat is in deze cultuur en tijd 'not-done'. Dan ben je saai en heb je geen doel in je leven.. Ik denk dat dat vaak meespeelt bij mensen die vinden dat vrouwen moeten werken. Daarom stelde ik je deze vragen.

Rhode1986; Misschien ga ik mij inderdaad vervelen, ik ken de toekomst niet natuurlijk. Wat heb je trouwens al jong een kindje, een jonge moeder.. echt leuk! Wou ik ook altijd, maar zit er niet in denk ik. :) Of is die 1986 misschien niet je geboortejaar? :D

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 13 dec 2007 14:52

Zo, met interesse deze discussie zitten lezen. Wat een meningen zeg... Ik ben nog niet getrouwd, maar zou het ook absoluut niet zien zitten om alleen maar thuis te zijn. Wat moet je al die tijd doen?? Je wordt er toch duf van om alleen maar in je uppie thuis te zijn? Af en toe een dagje is lekker, maar verder?? Ik vind heel veel voldoening en uitdaging in mijn werk, daarvoor heb ik tenslotte gestudeerd.

En wordt je wereld niet erg klein als je altijd maar thuis in je uppie zit? Je kan nooit es met je man meepraten, alleen maar luisteren. Naar mijn gevoel krijg je zo een doelloos leven... Maar goed, dat is mijn mening.

Met kinderen ligt het anders. Ik snap best dat je je kind geen 5 dagen naar een kinderdagverblijf wil brengen. Maar om alleen maar 7 dagen per week met je kind thuis te zitten... Nee, dan zou ik part-time gaan werken.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 13 dec 2007 14:57

Nemo20 schreef:Je zegt dat je respect hebt voor mensen met andere voorkeuren. Ik wou zojuist al zeggen dat ik dat niet echt merkte, je praat over een college en vraagt je af waarom ze in hemelsnaam de keuze maakt die zij maakt. En in deze discussie voel ik niet echt respect van jou kant, zeker niet na dit bericht. Je rolt ook net iets te vaak met je ogen.

Respect hebben voor de keuze die iemand maakt en een keuze die iemand maakt niet begrijpen zijn twee verschillende dingen.

Nemo20 schreef:Ik denk niet voor jou, ik probeer mij zorgvuldig uit te drukken, maar het helpt blijkbaar niet echt. Het is gewoon zo dat veel mensen neerkijken op mensen die graag thuis zitten, dat is in deze cultuur en tijd 'not-done'. Dan ben je saai en heb je geen doel in je leven.. Ik denk dat dat vaak meespeelt bij mensen die vinden dat vrouwen moeten werken. Daarom stelde ik je deze vragen.

Volgens mij heeft dat niets met 'deze tijd' te maken. Volgens mij werken mensen vanaf het moment dat ze bestaan. Ook vrouwen. Dat vrouwen gingen stoppen met werken is pas iets van ergens midden vorige eeuw of zo?

Kijk, ik vind het ook heerlijk om lekker eens te winkelen, te theeleuten bij een vriendin, met mijn moeder naar een leuk evenement te gaan, op woensdagmiddag naar het zwembad te gaan met mijn neefjes en nichtjes. Voor dat soort dingen heb je als werkende vrije dagen. En als je het geweldig vindt om het eten klaar te hebben als je man thuiskomt, dan neem je een baan waarbij je tot 4 uur werkt? Dan ben je lekker op tijd thuis, kook je en ben je klaar als je man er is. Wat ik probeer te zeggen; al die dingen die jij opnoemt, kan je ook doen als je werkt.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 dec 2007 14:58

Nemo20.....even een vraagje

Waarom studeer je eigenlijk om kosten van de samenleving als je van plan bent om daar niets mee te gaan doen? Naar mijn mening is dat een beetje een egoïnstische instelling.....wel studeren op kosten van de samenleving, maar niets voor de samenleving terug doen.

Daarnaast geeft je aan dat je voor je man wil zorgen en er voor hem wil zijn. Daar is op zich niets mis mee, maar er is toch ook vaak intellectuele aanstrekkingskracht tussen mensen. Je wilt toch ook op een bepaald niveau met elkaar blijven praten.

Nemo20
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nemo20 » 13 dec 2007 15:08

ajl schreef:Nemo20.....even een vraagje

Waarom studeer je eigenlijk om kosten van de samenleving als je van plan bent om daar niets mee te gaan doen? Naar mijn mening is dat een beetje een egoïnstische instelling.....wel studeren op kosten van de samenleving, maar niets voor de samenleving terug doen.

Daarnaast geeft je aan dat je voor je man wil zorgen en er voor hem wil zijn. Daar is op zich niets mis mee, maar er is toch ook vaak intellectuele aanstrekkingskracht tussen mensen. Je wilt toch ook op een bepaald niveau met elkaar blijven praten.

Ja dat wou ik ook al tegen Daatje zeggen, ik denk dat je nog heel goed mee kan praten met je man als je niet werkt. Het belangrijkste vind ik namelijk religie en God.. Daarover zou ik dan praten. Ik vind werken ook zwaar overtrokken eigenlijk, in mijn geval zou ik vooral standaard handelingen moeten verrichten. Ik weet niet of het interessant is om daar de hele tijd over te praten. Ik ken ook iemand die werkt en continue over haar werk praat, haar vriend en omgeving worden er echt helemaal gek van.

En wat betreft die studie; Ik moet waarschijnlijk wel een paar jaar werken, dus dan heb ik mijn 'schuld' aan de samenleving wel afbetaald. Bovendien heeft de overheid gezegd dat dit een gift is en mij ook niet gewaarschuwd dat ik moet werken. Ik heb al eerder gezegd dat ik zonder nadenken ben gaan studeren, het was immers normaal en pas later deze mening kreeg. Toen moest ik echter wel een bachelor-diploma behalen.
Ik zou mij er schuldig over kunnen gaan voelen en daarom gaan werken, maar dat vind ik zonde van mijn energie en mijn leven.

Nemo20
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nemo20 » 13 dec 2007 15:17

rosalie83 schreef:
Nemo20 schreef:Je zegt dat je respect hebt voor mensen met andere voorkeuren. Ik wou zojuist al zeggen dat ik dat niet echt merkte, je praat over een college en vraagt je af waarom ze in hemelsnaam de keuze maakt die zij maakt. En in deze discussie voel ik niet echt respect van jou kant, zeker niet na dit bericht. Je rolt ook net iets te vaak met je ogen.

Respect hebben voor de keuze die iemand maakt en een keuze die iemand maakt niet begrijpen zijn twee verschillende dingen.

.

Ja dat begrijp ik, maar het kan allemaal best wat minder. Misschien heb je het zelf niet door, maar als iemand iets zegt en jij reageert er op met :roll: komt dat niet aardig/respectvol over. Je kunt iets ook niet begrijpen, maar toch heel vriendelijk blijven.

Kun je zomaar zeggen 'ik wil dan en dan vrij en tot zo lang werken'? Ik weet niet of mij dat lukt hoor, om al die eisen te gaan stellen en dat ook nog voor elkaar krijgen.

Jaël
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jaël » 13 dec 2007 15:18

@Nemo,
Vind je opleiding dan ook niet leuk ofzo?

Ik deed eerst ook een opleiding, en dacht net zo als jij, een paar jaartjes werken hooguit, trouwen kindjes krijgen en lekker thuisblijven. Er altijd zijn voor man en kinderen.

Ik ben van opleiding veranderd en heb het nu zo super goed naar mn zin, dat ik als het even kan blijf werken als ik kinderen heb. Tot die tijd fulltime, en daarna part-time. Ook al zou dat helemaal niet nodig zijn, wil ik dat wel heel graag, zie het dan ook een beetje als hobby dan.
Maar al zou de thuissituatie dan zo worden (door bijv. ernstig ziek of gehandicapt kind) dat het beter is als ik niet ga werken dan zou ik het niet doen.

Maar goed, dit zijn gewoon ff wat gedachten van mij die boven kwamen drijven toen ik dit topic las

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 13 dec 2007 15:20

Nemo20 schreef:
ajl schreef:Nemo20.....even een vraagje

Ja dat wou ik ook al tegen Daatje zeggen, ik denk dat je nog heel goed mee kan praten met je man als je niet werkt. Het belangrijkste vind ik namelijk religie en God.. Daarover zou ik dan praten. Ik vind werken ook zwaar overtrokken eigenlijk, in mijn geval zou ik vooral standaard handelingen moeten verrichten. Ik weet niet of het interessant is om daar de hele tijd over te praten. Ik ken ook iemand die werkt en continue over haar werk praat, haar vriend en omgeving worden er echt helemaal gek van.

En wat betreft die studie; Ik moet waarschijnlijk wel een paar jaar werken, dus dan heb ik mijn 'schuld' aan de samenleving wel afbetaald. Bovendien heeft de overheid gezegd dat dit een gift is en mij ook niet gewaarschuwd dat ik moet werken. Ik heb al eerder gezegd dat ik zonder nadenken ben gaan studeren, het was immers normaal en pas later deze mening kreeg. Toen moest ik echter wel een bachelor-diploma behalen.
Ik zou mij er schuldig over kunnen gaan voelen en daarom gaan werken, maar dat vind ik zonde van mijn energie en mijn leven.

Maar wat doe je met de talenten die je van God heb gekregen? Kan me niet voorstellen dat je daar mee woekerd als je stofzuigt, strijkt en kookt. Vertel het me als ik er naast zit!! Denk dat het een ander verhaal is als je kinderen hebt. Maar zonder kinderen de hele dag thuis zitten? Ga dan vrijwilligerswerk doen voor een paar uur per dag als je man toch weg is. Van 11 - 4. Kun je blijven liggen in je bed, op tijd thuis zijn voor het eten... Ik begrijp dat religi en God het belangrijkste is!! Maar... als je man problemen heeft op zn werk dat het stressen is, dan kun je alleen maar luisteren. Want wat weet jij van stress??

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 13 dec 2007 15:25

Nemo20 schreef:Ja dat begrijp ik, maar het kan allemaal best wat minder. Misschien heb je het zelf niet door, maar als iemand iets zegt en jij reageert er op met :roll: komt dat niet aardig/respectvol over. Je kunt iets ook niet begrijpen, maar toch heel vriendelijk blijven.

Je zei zelf al:
Nemo20 schreef:Lijkt me allemaal geweldig en ik weet ook dat bij velen nu de nekharen omhoog rijzen
Mijn ':roll:' was een uiting van het gevoel wat jij al verwachtte dat sommigen zouden krijgen.

Nemo20 schreef:Kun je zomaar zeggen 'ik wil dan en dan vrij en tot zo lang werken'? Ik weet niet of mij dat lukt hoor, om al die eisen te gaan stellen en dat ook nog voor elkaar krijgen.

Ieder werkend mens heeft recht op vrije dagen. En die kan je zelf (in overleg) plannen. En als jij ergens gaat werken spreek je af hoeveel uren je werkt en om welke werktijden het gaat. Het is normaal om dat te bespreken.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 dec 2007 15:31

Sorry Nemo, maar ik moest wel een beetje grinniken om je reactie. Ik heb het idee dat jet het getrouwde leven ernstig idealiseerd.
Inderdaad, de eerste twee maanden was het geweldig om netjes, schoon, opgemaakt, met een heerlijke maaltijd, klaar te zitten voor mijn man. Dat vind ik nog steeds leuk, maar echt niet meer zo als eerst.
Net als elke nacht samen in 1 bed slapen de eerste twee maanden helemaal het geweldigste is wat er bestaat, als ik er nu een nachtje niet ben of hij niet, is het hek echt niet van de dam, en slapen we net zo lekker.
Ook overdag winkelen is 5 keer helemaal geweldig, maar nu vind ik er weinig aan, veel te rustig overal. En tja, met maar 1 loon kun je amper winkelen.

\Lang leve mijn werk, waarbij ik soms heerlijk uit kan slapen door de weeks, om half 4 weer thuis ben, en lekker kan koken voor mijn man.

Ik heb het getrouwde leven altijd als geweldig gezien, en dat is het zo, absoluut. Maar dat geidealiseerde vind ik onzin.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 13 dec 2007 15:39

MissF, wat kan je het geweldig zeggen! Ik ben nog niet getrouwd, maar ik kan me jouw reactie helemaal voorstellen!!

Nemo, wat als het nu tegenvalt het thuiszitten??? Wat is het doel in je leven???

Nemo20
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nemo20 » 13 dec 2007 15:46

rosalie83 schreef:
Nemo20 schreef:Ja dat begrijp ik, maar het kan allemaal best wat minder. Misschien heb je het zelf niet door, maar als iemand iets zegt en jij reageert er op met :roll: komt dat niet aardig/respectvol over. Je kunt iets ook niet begrijpen, maar toch heel vriendelijk blijven.

Je zei zelf al:
Nemo20 schreef:Lijkt me allemaal geweldig en ik weet ook dat bij velen nu de nekharen omhoog rijzen
Mijn ':roll:' was een uiting van het gevoel wat jij al verwachtte dat sommigen zouden krijgen. .

Je doet het vaker, en ik vind dit een beetje een kinderachtige manier om je onvriendelijke gedrag goed te praten.

rosalie83 schreef:
Nemo20 schreef:Kun je zomaar zeggen 'ik wil dan en dan vrij en tot zo lang werken'? Ik weet niet of mij dat lukt hoor, om al die eisen te gaan stellen en dat ook nog voor elkaar krijgen.

Ieder werkend mens heeft recht op vrije dagen. En die kan je zelf (in overleg) plannen. En als jij ergens gaat werken spreek je af hoeveel uren je werkt en om welke werktijden het gaat. Het is normaal om dat te bespreken.

Om welke werktijden HET GAAT ja, dus niet welke werktijden je wilt. Misschien is dat in jou vak gebruikelijk, maar ik denk niet dat ik dat voor elkaar krijg.

MissF.; Ja het kan inderdaad zo zijn dat het tegenvalt natuurlijk, maar mijn studentenleven valt me ook niet tegen. Overdag winkelen vind ik na 100.000 keer nog steeds geweldig. :) Maar goed, misschien komt er iets heel leuks op mijn pad, zoals je zegt vrijwilligerswerk ofzo, maar een betaalde fulltime baan met een baas en al die stress hoef ik niet.

Daatje; ik heb dan gewerkt, ik werk nu .. tuurlijk weet ik iets van stress. Sowieso vind ik het een beetje apart wat je zegt. Ik heb nog nooit een relatie gehad, toch komen vriendinnen naar me toe met relatie-problemen en heb ik niet het idee dat ik alleen maar luister... En jij zal vast ook niet hetzelfde werk doen als je man, kun je dan ook alleen maar luisteren?

Jaël; ik vind mijn opleiding heel erg leuk, maar werken is iets heel anders. in ieder geval voor mijn opleiding. Als je Pabo doet bijvoorbeeld is dat denk ik weer anders.

Nemo20
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nemo20 » 13 dec 2007 15:49

Daatje123 schreef:MissF, wat kan je het geweldig zeggen! Ik ben nog niet getrouwd, maar ik kan me jouw reactie helemaal voorstellen!!

Nemo, wat als het nu tegenvalt het thuiszitten??? Wat is het doel in je leven???

God dienen .. Klinkt heel vroom, sorry, maar ik denk wel dat dat mijn doel is en ik zie dit leven meer als een doorreis.

Als het tegenvalt, ga ik werk zoeken.. simpel zat. :)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 13 dec 2007 15:50

Ik vind het ook wel een grappige post van Nemo. :)
Maar als thuisblijven dat inhoudt, dan hoeft het van mij ook niet.
Doe nu ook al een tijdje niet veel, maar dat verveelt zeker.

Ik wil gewoon zelf m'n kind opvoeden, en niet naar de creche brengen.
Daarom ben ik nu niet van plan te gaan werken.
Heb ook geen dure opleiding gedaan, en met 1 salaris redden we het,
dus is het ook niet nodig.

Daarnaast heb ik nog dingen zat om te doen en waarbij ik m'n talenten kan gebruiken.

Terug naar “Archief”