En het beste is te stoppen met borstvoeding voordat je kind tandjes krijgt auauauau was het dus
Dat hoeft dus absoluut niet, al onze zonen hebben bv gehad terwijl ze tanden kregen en hadden, de jongste is ruim 14 maanden en krijgt nog steeds, met tanden.
En bij mij kwam de borstvoeding het snelste op gang toen de jongste een half uurtje nadat ze was geboren meteen aangelegd
Binnen een uur aanleggen is het beste, dan hebben ze het drinkreflex nog.
Zelfs wel eens in de auto borstvoeding gegeven (maar dan is het wat minder bij het afremmen van de auto want dan werden de dametjes die borstvoeding kregen een beetje boos..)
Dit vind ik dus levensgevaarlijk. Als er plotseling heel hard geremd moet worden vliegt je kindje uit je armen en met een beetje pech door de voorruit. Zelf stopten we even als er in de auto gevoed moest worden.
Ik merk wel in 'mijn omgeving' dat veel mensen een kind van 9 maanden te groot vinden voor de borst, vind dat best jammer want sommige praten zo dat het slecht is en je maar snel moet overstappen op flesvoeding.
Lekker niets van aantrekken, als jij er nog steeds zin in hebt en Sarah ook dan is het toch goed.
Pas was Sarah een maand niet aangekomen en dat zou 'door de borstvoeding' komen, onzin want nu groeit ze wel goed. Ze was gewoon ziek geweest en had slecht gegeten door de tandjes. De borstvoeding was juist goed omdat ze tijdens het drinken geen pijn had
Hier moest ik in het begin bij voeden omdat Alexander niet hard groeide. Maar hij spuugde altijd heel veel dus hard groeien kon ook niet. Heb dus ook niet bijgevoed. Hij zat aan de onderste groeilijn en was en is heel tenger. Nu zeggen ze er niets meer van. Mijn schoonzus vertelden ze op het cb toen haar kindje 6 maand was dat bv nog wel mocht maar het was echt niet meer nodig was. Er zaten toch geen voedingsstoffen meer in.
Gelukkig vind het cb het nog steeds erg goed
En als ze het niet meer goed vinden?
Nog even dit: Jacobus Koelman schrijft in zijn boek "de plichten der ouders" dat het onnatuurlijk is dat een moeder geen borstvoeding wil geven. De Heere heeft je zo geschapen en als het dan enigszins kan moet je het ook geven.