kwebbel schreef: Jort schreef:.
hmmm.. beperkingen ??? Welke beperkingen dan ?? Dat je niet meer 's avonds kan stappen tot laat ?? Dat je niet meer "ongestoord" op vakantie zijn ?? Altijd (voorlopig) in de poepluiers ?? Of wil je 's nachts je bed niet uit?
Wat bedoel je daar precies mee met 'beperkingen' ? Ik zie het namelijk totaal NIET als een beperking. Ondanks dat ik nu qua opleiding en ruimte voorzichtig moet (tussen haakjes) zijn lijkt een kind een zegen op je huwelijk..
Lijkt me wel logisch dat kinderen beperkingen opleggen? Mijn carriere bijv., die best veel tijd kost. Dat zijn ook keuzes en ik zou wel bereid zijn om een stap terug te doen als ik een vriendin/vrouw zou hebben en/of kinderen, maar het lijkt mij wel een beperking. Ik zou kinderen mogelijk ontzettend leuk vinden, maar het wel jammer vinden niet mijn top te kunnen behalen doordat het veel energie en tijd vraagt. Ook kun je als vrijgezel/kinderloze meer risico's nemen (wisselen van baan, minder gebonden woonplaats, etc.).
Ja, zo ken ik er ook nog een paar.. te stom om een condoom te gebruiken? Dan ook te stom om kinderen op te voeden.

Tja, als je het niet gebruiken van een condoom stom vindt, gaat dat zeker op.