hoeveel kinderen??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 dec 2007 13:07

ik zei 'een van de redenen', dus niet de enige reden ;)

Overigens vertelde mijn huisarts dat wanneer zij vrouwen in de praktijk had die zwanger waren ondanks de pil, wel types waren waarvan ze dacht van die zou het weleens vergeten kunnen zijn. Maar er zijn ook mensen die erg vruchtbaar zijn en waarbij de pil niet altijd werkt. Dat weet je niet van tevoren.

Joortje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Hoeveel kinderen?

Berichtdoor Joortje » 05 dec 2007 13:14

Ik ben nog niet zo oud en ook nog niet in een situatie dat ik ga denk aan het krijgen van kinderen, maar het lijkt me wel helemaal geweldig om moeder te worden, ik hoop nog niet zo oud te zijn wanneer de eerste komt (begin 20 ofzo :-)) en het liefst een aardig clubje (minstens 6).
Kben zelf de oudste van 8, en ik zie hoe druk m'n mamma het heeft, maar dat weerhoudt me er niet van om zelf ook graag een groot gezin te willen! Het lijkt me leuk een beetje uitzonderingsgeval te zijn in deze tijd!
Neem mijn leven, laat het HEER,
Toegewijd zijn aan UW eer...
Maak mijn uren en mijn tijd,
Tot UW lof en dienst bereid!

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 05 dec 2007 13:57

Wij zitten ook wel eens te denken over pleegkinderen. Kinderen die (al dan niet tijdelijk) niet bij hun ouders kunnen wonen. Zijn er onder jullie mensen die daar ervaring mee hebben? Of die mensen kennen die daar ervaring mee hebben?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 dec 2007 13:59

1 van mijn oppas adressen hadden een pleegkind. Dit jongetje was binnen 24 na zijn geboorte al bij ze en mag nu blijven tot zijn 18de.

Zij zijn echt helemaal weg van hem en hun 2 eigen kinderen ook.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 dec 2007 14:17

Bij ons is het wel een droom. Als we zelf kinderen mogen krijgen, dan zal ik nie meer kunnen werken (tenminste, bij meerdere kinderen wordt het erg lastig). Dan leek het mij geweldig om mijn opleiding met het thuisblijven te combineren.
Wel grappig, dat toen ik dat een keer zei mijn man meteen zei:' Hee, tof, dat wil ik ook heel graag, pleegkinderen.'

Dus in de toekomst willen wij het wel erg graag.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 dec 2007 17:50

Lalage schreef:ik zei 'een van de redenen', dus niet de enige reden ;)

Overigens vertelde mijn huisarts dat wanneer zij vrouwen in de praktijk had die zwanger waren ondanks de pil, wel types waren waarvan ze dacht van die zou het weleens vergeten kunnen zijn. Maar er zijn ook mensen die erg vruchtbaar zijn en waarbij de pil niet altijd werkt. Dat weet je niet van tevoren.
*ahum* *kuch* mijn schoonfamilie is vrij vruchtbaar (mijn schoonmoeder heeft er 4, mijn schoonzusje krijgt de vierde in ong. 6 jaar dacht ik, en mijn andere schoonzus heeft er 3 en eentje vrij snel na de huwelijksdag) en mijn man stamt af van de vruchtbare kant van de familie, dus ik weet niet zeker of mijn man erg vruchtbaar zaad heeft (waarschijnlijk wel).. en/of ik erg vruchtbaar ben dat de pil bij mij niet werkt.. tot nu toe werkt ie wel iig :wink:

Jort schreef:Ik ben vrijgezel dus kan er niet echt over oordelen. Als ik mijn leven nu zie met lange werkweken, lijkt het mij niets om gebonden te zijn aan een kinderen, het legt zoveel beperkingen op. Dan kan ik me voorstellen dat ik in getrouwde situatie zou willen dat er geen kinderen kwamen. Maar ik vind wel, dat trouwen betekent, dat je er in principe voor open staat om kinderen te krijgen, als je althans kiest voor een huwelijk met weinig onthouding. En ik vind dat gemeenschap betekent: ik aanvaard de mogelijke consequenties. Wel de lusten, niet de lasten, dat is toch een beetje het idee dat ik bij sommigen krijg. Dat is niet mijn stijl. :? Je hebt voor een huwelijk gekozen, je kiest voor gemeenschap, aanvaard dan ook de consequenties en zeur niet over het eventuele aantal kinderen dat het gevolg kan zijn. Men heeft het hier wel over het aantal kinderen als oorzaak van problemen en dat we daar een keuze zouden moeten maken, maar de oorzaak ligt in je keuze voor het huwelijk en je sexuele leven en daarin moet je keuzes maken.
hmmm.. beperkingen ??? Welke beperkingen dan ?? Dat je niet meer 's avonds kan stappen tot laat ?? Dat je niet meer "ongestoord" op vakantie zijn ?? Altijd (voorlopig) in de poepluiers ?? Of wil je 's nachts je bed niet uit? :wink:
Wat bedoel je daar precies mee met 'beperkingen' ? Ik zie het namelijk totaal NIET als een beperking. Ondanks dat ik nu qua opleiding en ruimte voorzichtig moet (tussen haakjes) zijn lijkt een kind een zegen op je huwelijk..
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 05 dec 2007 18:04

kwebbel schreef:

Jort schreef:.
hmmm.. beperkingen ??? Welke beperkingen dan ?? Dat je niet meer 's avonds kan stappen tot laat ?? Dat je niet meer "ongestoord" op vakantie zijn ?? Altijd (voorlopig) in de poepluiers ?? Of wil je 's nachts je bed niet uit? :wink:
Wat bedoel je daar precies mee met 'beperkingen' ? Ik zie het namelijk totaal NIET als een beperking. Ondanks dat ik nu qua opleiding en ruimte voorzichtig moet (tussen haakjes) zijn lijkt een kind een zegen op je huwelijk..

Lijkt me wel logisch dat kinderen beperkingen opleggen? Mijn carriere bijv., die best veel tijd kost. Dat zijn ook keuzes en ik zou wel bereid zijn om een stap terug te doen als ik een vriendin/vrouw zou hebben en/of kinderen, maar het lijkt mij wel een beperking. Ik zou kinderen mogelijk ontzettend leuk vinden, maar het wel jammer vinden niet mijn top te kunnen behalen doordat het veel energie en tijd vraagt. Ook kun je als vrijgezel/kinderloze meer risico's nemen (wisselen van baan, minder gebonden woonplaats, etc.).

Ja, zo ken ik er ook nog een paar.. te stom om een condoom te gebruiken? Dan ook te stom om kinderen op te voeden.

:? Tja, als je het niet gebruiken van een condoom stom vindt, gaat dat zeker op. :?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 dec 2007 18:13

32, 31, 29, 25, 24, 22,19 zijn de leeftijden van de kinderen van mijn ouders (tussen bepaalde kinderen heeft mijn moeder een paar keer een miskraam gehad, plus 1 doodgeboren kindje). Bij de laatste zeiden mijn moeder (toen was ze 34/35) en vader dat het genoeg was zo. Anders zouden ze het niet echt gaan redden (financieel, lichamelijk en fysiek). En dat was soms al te merken met de reeks kinderen die ze hebben.

Dus ik denk dat je daarin best wel mag bepalen wanneer je iets aanvoelt mbt kinderen krijgen/ontvangen!

Maar pleegkinderen, ik denk dat ik zoiets nog wel heel graag wil. Te beginnen met bijv. weekendkind! Om het zo op te kunnen/mogen bouwen! En te kijken of je het aan kan!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 dec 2007 18:51

Niet iedereen heeft evenveel energie. Als je niet eens full-time kunt werken, waarom zou je een kind dan wel aan kunnen? Dat kost toch veel meer moeite... slapeloze nachten en dat soort dingen.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 05 dec 2007 18:59

valt hier wel mee met die slapeloze nachten, christiaan sliep met drie weken door en Simon met 5.
af en toe zijn ze weleens wakker 's nachts, maar dan zijn ze ziek.
wat dat betreft wordt ik van hen net zo vaak wakker als van mijn man :wink:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 06 dec 2007 01:23

Hippieblijhoofd schreef:
Russell schreef:
Lalage schreef:In zoverre heeft Jort gelijk dat je er altijd rekening mee moet houden dat het wel eens zou kunnen gebeuren, ondanks voorzorgsmaatregelen. Dat is ook een van de redenen dat seks binnen het huwelijk hoort.

Wat is dat nu weer voor rare redenering?

Dat is helemaal niet zo'n rare redenering. Anti-conceptie geeft je nooit 100% zekerheid dat je niet zwanger raakt, het kan een keer mis gaan. (Google anders op 'ondanks pil toch zwanger') En het is opzich best verstandig om, voor je aan seks begint, na te denken of je een relatie hebt die bestand is tegen het krijgen van een kind. En eigenlijk is het voor een kind het beste wanneer het geboren word met ouders die een stabiele relatie hebben, samen wonen, evt. getrouwd zijn. Ik denk dat Lalage daarom vind dat seks binnen het huwelijk hoort.

Dat klopt, maar getrouwd zijn is natuurlijk geen voorwaarde voor een stabiele relatie en dat leek Lalage wel te veronderstellen. Een stabiele relatie lijkt me wel een voorwaarde om te trouwen, maar dat is in de praktijk ook lang niet altijd zo.
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 06 dec 2007 01:24

Jort schreef:
Ja, zo ken ik er ook nog een paar.. te stom om een condoom te gebruiken? Dan ook te stom om kinderen op te voeden.

:? Tja, als je het niet gebruiken van een condoom stom vindt, gaat dat zeker op. :?

Als je geen kinderen wilt en je gebruikt toch geen anticonceptie ben je inderdaad stom.
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 06 dec 2007 14:07

En nu gaan we weer ontopic over hoeveek kinderen, offtopic wordt verwijderd.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 06 dec 2007 16:04

13 :mrgreen:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 06 dec 2007 16:16

:shock: ;)

Terug naar “Archief”