Mijn nichtjes gaan 1 dag in de week naar een KDV en ze vinden het ge-wel-dig! Dat komt heus niet omdat ze het thuis zo vreselijk hebben
Ze vinden het ook gewoon gezellig om weer met de kids daar te spelen, de juffen te zien etc.
Mijn andere nichtje had altijd een vast oppasadres. 1 x bij oma, 1 x naar een vriendin van m'n schoonzus, hun dochtertje kwam ook 1 dag naar hun toe. Best leuk, maar ze was sociaal niet zo makkelijk zegmaar... De creche op zondag was altijd lang brullen geblazen.
Sinds een half jaartje gaat ze ook 1 dag naar het KDV. Ze is er echt op vooruit gegaan! Het heeft echt niet alleen nadelen, kids leren er ook een hoop hoor. Kinderen die altijd veilig thuis zitten krijgen bovendien een klap als ze ineens 4 dagen per week naar de basisschool moeten.
En van 1 dagje ergens anders gaat de opvoeding er heus niet aan hoor
Op de meeste kdv's kun je volgens mij wel aangeven hoe of wat. Bijvoorbeeld niet te snel uit bed halen als ze huilen etc. Als ik lees wat er allemaal in de schriftjes van die hummels wordt geschreven, krijgen ze echt zat aandacht.
Ik ben denk ik ook niet zo voor 5 dagen KDV, maar je kunt er ook té krampachtig over doen. (Maargoed, nog geen kids

)