Prostitutie; Dankbaar maatschappelijk werk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 jun 2007 22:21

Jantjes schreef: Nog duidelijker lijkt het mij dat als iemand seksuele verlangens heeft om er dan maar een hoer bij te halen totaal onbijbels is.
Iemand in dit topic schreef dat het een oplossing was anders pakt hij mij.
Een vrouw is dusdanig geschapen dat zij seksuele verlangens van een man van zich kan afhouden, ook al zij het verstandelijk gehandicapten.

Heb jij hier überhaupt ervaring mee?
krijg het vermoden van niet, want dan weet je dat deze gasten knetters sterk zijn en daar heb je als vrouw niets op in te brengen. Ik moet soms al 4 mannen inschakelen om een bewoner netjes op zijn kamer te krijgen.
Kom dus niet met de schuld op mij schuiven.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 jun 2007 22:26

Aragorn schreef:Wat betreft het 'gebruik' van prostituee's bij gehandicapten e.d., hoevaak moeten die dan eigenlijk langskomen? Het lijkt mij dat het effect daarvan na één, hooguit twee, dagen toch alweer te verwaarlozen is.. in hoeverre is dat überhaupt effectief?

Het is verschillend, de ene wekelijks de andere 2x in de week en weer een ander 1x in de maand. Voor sommige is dat voldoende. Als ze maar weer weten wanneer die persoon weer komt en het geeft ze ookeen volwaadig gevoel, dat hun behoeftes serieus worden genomen en geerespecteerd.

Vind je het erg als wij de gok niet gaan wagen door een tijd geen prostituees te laten komen om het verschil te kunnen aantonen?
De risico's daarvoor zijn te groot.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 jun 2007 22:41

Ok, 2x per week lijkt me idd wel redelijk 'helpen' ja, ik dacht zelf meer aan 1x per maand (ook omdat het natuurlijk wel het nodige kost) en gezien het libido van de gemiddelde man kom je daar dan niet zo ver mee. :wink:

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 02 jun 2007 22:55

Ik ben het in ieder geval helemaal met jantjes eens.
Ook al lijkt het dan een ingewikkelde zaak, dan nog valt het bijbels niet goed te keuren, want het is en blijft gewoon hoererij!!
Vind het daarom ook wel verbazend dat er zo makkelijk over geredeneerd wordt...

En dat het daardoor "maatschappelijk dankbaar werk" zou zijn kan ik al helemaal niet plaatsen :shock:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 jun 2007 22:56

1x in de maand is meer bij personen die er wel wat vanaf weten, maar het willen vanwege 'status' en die hierdoor ook het gevoel krijgen serieus genomen te worden. Zolang hij maar weet wanneer de volgende afspraak is, dan leeft hij echt daar naar toe en gaat het goed.

Deze mensen hebben te weinig geld voor veel bezoekjes

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 02 jun 2007 22:57

Cisca schreef:Excuses zouden je netjes staan, Jantjes.

Het grappige is dat hij het goed bedoelt. Een beetje halstarrig mannetje is het wel, maar wellicht wordt hij iets flexibeler als ik eens vriendelijk naar hem knipoog.. :wink: Ik hoop je nog eens te meeten Jantjes. En don't worry, dat is gratis.

Edit: àls je me nog durft aan te kijken tenminste.. 8)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Smurffie op 02 jun 2007 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 02 jun 2007 23:02

Bespeur ik geflirt :shock:

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 02 jun 2007 23:09

Oké oké...ik heb dus zelf ook 0.0 ervaring met dit soort situaties, maar 't is maar goed ook want ik zou me daar dan toch niet prettig bij voelen.
Maar ik geloof best dat het een problematiek kan zijn....
maarja ...sowieso is de zorg dus duidelijk niet mijn ding :D
Heb er wel bewondering voor hoor :wink:

sela

Berichtdoor sela » 02 jun 2007 23:13

Jantjes schreef:Flirten of sjansen zoals de topicstarter in haar verhaal te kennen geeft in haar ‘mysterieuze ontmoeting’ is een vorm van hoererij en wordt op Bijbelse gronden afgewezen.

1Co 6:18 Vliedt de hoererij. Alle zonde, die de mens doet, is buiten het lichaam, maar die hoererij bedrijft, zondigt tegen zijn eigen lichaam.

:mrgreen:
hahaha, die jantjes..

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 02 jun 2007 23:16

Yeah, cute hè?

Riska

Berichtdoor Riska » 03 jun 2007 07:43

Wat ik hier zie gebeuren bij Jantjes is dus duidelijk de oude opvatting dat seks uitsluitend en alleen is voor de voortplanting en dat het voor het overige als een grove zonde wordt beschouwd.

Het gebeuren dat Gerdien hier beschrijft heb ik voor het eerst een paar jaar geleden gehoord in een gesprek op de radio. De eerste gedachte is: "dat kan niet", maar als je dan verder luistert dan is er iets van: waarom eigenlijk niet?
Ja, het gaat ogenschijnlijk tegen fatsoensnormen in, maar uiteindelijk is dat helemaal niet zo. Het is een uiting van zorg naar de aan een inrichting toevertrouwde patiënten/cliënten.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 03 jun 2007 08:09

Toch blijf ik zeggen: het kan niet.
En ook ik heb in die zorg gewerkt dus ik weet hoe sterk ze kunnen zijn.
Maar ze kregen gewoon medicijnen er tegen en we gingen het gevoel niet voeden door een hoer te laten komen.
Als ze weten wat voor gevoelens ze hebben dat ze die kwijt willen bij een hoer kun je ze ook vertellen dat het niet goed is om te doen.
Die gevoelens om bevredigd te worden maakt ze onrustig en ze weten niet goed hoe er mee om te gaan maar dat kunnen ze echt wel leren.

Hoererij is voor God verboden ten alle tijden.

Als een kind steeds maar wil snoepen geef je ook niet een pot met snoep.

Mijn vriendin heeft een neef die gewoon bij zijn ouders thuis woonde. Maar hij is verstandelijk gehandicapt.
Wij gingen regelmatig met hem ergens heen, eens stuk fietsen of ergens wandelen. Dat vond hij prachtig. We deden van alles met hem.
Op een gegeven moment kreeg hij ook de pubertijd gevoelens, en wilde hij altijd aan borsten zitten.
Elke keer als hij dat probeerde zeiden we: denk erom dat mag niet!
Hij wilde ook met me trouwen had de meubels uitgezocht uit de wehkamp gids. Kijk dat gaan we kopen voor ons huis.
Allemaal dingen die we hebben moeten uitleggen dat het niet zou gebeuren en niet kon.
Uiteindelijk moest hij naar een tehuis. En weet je waar ze daar binnen een week of drie mee aankwamen?
Hij is zo gefocusd op het seksuele we kunnen wel een prostitue voor hem laten komen dat zal wel helpen!!!!
Nu je begrijpt dat deze man gelijk door zijn ouders naar huis is gehaald.
Daar had hij met veel praten en aandacht die hoer niet nodig!
Laatst gewijzigd door tante-tortel op 03 jun 2007 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 03 jun 2007 11:11

@tante tortel..

Dat is de keus van de ouders. Ook ik heb als begeleiding alleen maar ideeen in te brengen en de ouders moeten er mee instemmen andes mag ik nog niets doen. Ik zal het voorstel prostituee niet snel doen omdat ik er geen voorstander van ben, maar toch kan je niet je ogen sluiten voor andere voorbeelden. Mensen die wegens zedendelicten en een lichte verstandelijke handicap zijn geplaatst binnen onze instelling.
Je hebt het nu over een jonge man die nog vol aan het ontwikkelen is. Dat kan je sturen. Als iemand al als een volwassen man met zo'n strafblad binnen komt, dan krijg je niet zo snel meeer aan izjn verstand dat seksualiteit voor hem verboden is enkel en alleen vanwege zijn handicap. Want dat is het enige waardoor hij geen realtie aan kan gaan met een vrouw en onderhouden.
Mijn ervaring is dat het met pillen ook niet geheel te onderdrukken is.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 03 jun 2007 11:32

Deze Jongeman was een man van 35!

Ik zou ook nooit mee willen werken met zo een arangement.
Ik denk ook dat je mannen van een zedendelicht geen hoeren aan zou moeten bieden. Kan me er niks bij voorstellen.
In de tijd dat ik nog in de Psychiatrie werkte wilden ze er ook mee beginnen maar toen werd er onder het personeel eerst gevraagd hoe zij er over dachten en of er bezwaren tegen waren.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 03 jun 2007 17:32

Sssst mensjes, niet ruzien :(

Zelf heb ik totaal geen ervaring in de zorg en alleen maar verhalen 'van horen zeggen', maar dat wat tante-tortel vertelt heb ik al wel eens vaker gehoord. Ik vind dat wel een lastige, thuis is er 'niks aan de hand' en in een tehuis zou hij ineens seksueel gefrustreerd zijn? Vind ik raar! En wanneer word je seksueel gefrustreerd? Dat ben je toch echt niet zo maar. Wat is overigens het nadeel van libidoverlagende medicijnen?

Terug naar “Archief”