Moderator: Moderafo's
JanV schreef:Wat is jullie doel? God komt aan Zijn eer! Niet door 7 pagina's vol roddelen over het curatorium!
GKN'er schreef:Dan vind ik het bijvoorbeeld toch raar dat iemand als ds. Heemskerk loopt te beweren dat het niet in Gods beschikking heeft gelegen dat de PKN tot stand is gekomen, terwijl bij de PKN veel meer kandidaten met een roeping aankloppen (en aangenomen worden). Heeft Hij dáár dan ook niet gesproken? Of handelt de toelatingscommissie van de PKN niet in opdracht van God; en het Curatorium - uiteraard - wel?
vaandel schreef:In de PKN is geen toelatingscommissie.
GKN'er schreef:vaandel schreef:In de PKN is geen toelatingscommissie.
Maar ook in de PKN gelden toelatingseisen voor een kandidaat wordt voorbereid op het ambt. Als hij zijn kerkelijke opleiding met succes heeft afgerond, is hij proponent en na een beroeping predikant (en alleen in dat geval mag hij de titel 'dominee' voeren).
Ik vraag me overigens af hoe dit in de CGK gaat, want ik hoor soms dominees preken wat haaks staat op hoe andere dominees preken. Maar goed de diversiteit binnen de CGK is bijzonder groot. Zo is de jongerenvereniging gefuseerd met de jongerenvereniging van de HHK. Je ziet maar.
Dimdidoro schreef:Klaas-Jan schreef:Jo'tje schreef:maar wel dat ik zware twijfels heb bij deze manier van menselijke selectie!)
Ik ben ervan overtuigd dat onze curatoren hun werk doen in afhankelijkheid van God en daarom kan ik niet leven met de bovenstaande uitdrukking...
Klaas Jan, volgens mij zijn we op dit forum over gebeleven als een hutje in de komkommerhof...
Christa schreef:Klaas-Jan schreef:Jo'tje schreef:maar wel dat ik zware twijfels heb bij deze manier van menselijke selectie!)
Ik ben ervan overtuigd dat onze curatoren hun werk doen in afhankelijkheid van God en daarom kan ik niet leven met de bovenstaande uitdrukking...
Ja ik ben er ook van overtuigd, niettemin vind ik het weinig. Dat heeft misschien niet direct betrekking op het werk van de curatoren dan wel van het geestelijk leven en de roeping binnen de GG.
Dimdidoro schreef:Klaas-Jan schreef:Jo'tje schreef:maar wel dat ik zware twijfels heb bij deze manier van menselijke selectie!)
Klaas Jan, volgens mij zijn we op dit forum over gebeleven als een hutje in de komkommerhof...
Klaas-Jan schreef:Over 2 weken hoopt het Curatorium van de Gereformeerde Gemeenten te vergaderen. Op D.V. woensdag 23 mei 2007 zal bekend gemaakt worden wie er zullen worden toegelaten om de 4-jarige opleiding tot predikant te volgen aan de Theologische School in Rotterdam.
Stelling: Het Curatorium van de Gereformeerde Gemeenten moet worden afgeschaft, omdat de mogelijkheid blijft bestaan dat er onterecht mensen niet worden toegelaten.
Dirk schreef:Klaas-Jan schreef:Over 2 weken hoopt het Curatorium van de Gereformeerde Gemeenten te vergaderen. Op D.V. woensdag 23 mei 2007 zal bekend gemaakt worden wie er zullen worden toegelaten om de 4-jarige opleiding tot predikant te volgen aan de Theologische School in Rotterdam.
Stelling: Het Curatorium van de Gereformeerde Gemeenten moet worden afgeschaft, omdat de mogelijkheid blijft bestaan dat er onterecht mensen niet worden toegelaten.
en deze stelling is geplaatst door iemand die zichzelf een nachthutje vindt. Eerste een stelling neer zetten die negatief is uit te leggen, en als er dan wat stof opwaait ach en wee gaan roepen. Bah!
Klaas Jan, ik kan je maar een advies geven: bezint eer ge begint!!
Dat neemt niet weg dat ik ook gehoopt had op een stuk of 5 studenten ofzo. Bij een gemiddelde diensttijd van ongeveer 30 jaar zou dan iedere gemeente een dominee kunnen hebben.
Jesaja1:7 Uw aardrijk is een verwoesting, uw steden zijn met het vuur verbrand; uw land verteren de vreemden in uw tegenwoordigheid, en een verwoesting is er, als een omkering door de vreemden.
8 En de dochter van Sion is overgebleven als een hutje in den wijngaard, als een nachthutje in den komkommerhof, als een belegerde stad.
9 Zo niet de HEERE der heirscharen ons nog een weinig overblijfsel had gelaten, als Sodom zouden wij geworden zijn; wij zouden Gomorra gelijk zijn geworden.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten