Wonderbaarlijke genezing in Bleskensgraaf

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 03 apr 2007 19:24

http://www.tvgids.nl/programmadetail/?ID=6174897

Vanavond een talkshow op tv met oa Janneke Vlot als gast.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 03 apr 2007 19:27

Bedankt voor de tip, ga zeker kijken!!!!!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 03 apr 2007 19:29

Ik ben ook wel benieuwd ja. Toch een dorpsgenote hè :)

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 03 apr 2007 20:22

Abdijbiertje schreef:

Kan ik mee inkomen maar:

1. Het is nogal onlogisch dat zichtbare "mankementen" zoals het missen van een been kunnen worden verholpen in een zaaltje
2. Niks toe te voegen
3. Het gaat niet om 'genoeg geloven' maar om een oprecht geloof. Er is geen sprake van een bepaalde gradatie, als het maar oprecht is. Een oprecht geloof hoeft niet groot te zijn.
4. Ook ziektes komen van God, die ook (weliswaar beperkte) macht aan Satan heeft gegeven. Het gaat wat ver om Satan te zien als een "doorgeefluik" maar zo kun je het misschien wel opvatten (zie Job).

1. De kracht van de Heilige Geest is niet aan tijd, noch plaats, noch beperkingen gebonden.
3. Dat is waar, maar ook Jezus Zelf genas mensen zonder oprecht geloof. Dus ook daar kan die beperking niet in zitten. Bovendien kan het genezen van een ongelovige juist voor anderen een reden zijn om te geloven.
4. God kan door iemand een ziekte te geven, daarmee ook een bepaald doel hebben. Denk maar eens aan Joni. Of in de Bijbel aan de melaatsheid van Mirjam.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Riska

Berichtdoor Riska » 03 apr 2007 20:24

Bleskensgraaf is er niet sceptisch over. De gemeente is in verwarring, want er is járen voor die vrouw gebeden en voor haar genezing. En dan gaat ze naar Zijlstra en ze loopt ineens?

Dan denk ik diep in mijn hart: hij heeft misschien wel mogen oogsten, wat in Bleskensgraaf gezaaid is?

Waarom wordt de een wel en de ander niet genezen?
En wat doet het met mensen die de hemel stuk hebben gebeden om de genezing van een geliefde en het gebeurt maar aldoor niet?

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 03 apr 2007 20:55

Er worden veel zinnige dingen gezegd in deze discussie. Ik kan weinig zinnigs zeggen over het vele lijden dat er nu is. Ik zwijg daar dan nu ook maar grotendeels over.

Een ding wil ik wel zeggen. Het voorbeeld van iemand met het syndroom van Down vind ik geen goed voorbeeld. Ik heb het idee dat dit syndroom zo zeer deel uitmaakt van de identiteit van iemand die het heeft dat je niet moet spreken van "genezing" hiervan omdat de persoon dan echt een ander persoon wordt. Wij zien dit syndroom als een beperking en "een ziekte" en natuurlijk zijn mensen die het hebben vaak niet in staat voor zichzelf te zorgen en zelf te overleven, maar maakt dat het echt zoveel minder. Zouden er in de hemel waar geen ziekte meer is ook geen mensen met het Downsyndroom zijn?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 03 apr 2007 21:02

Zouden er in de hemel waar geen ziekte meer is ook geen mensen met het Downsyndroom zijn?

Misschien wel, maar ik denk dat het niet meer als zodanig herkent word. Anderzijds hebben mensen met het Downsyndroom wel een vorm van 'beperking' en volgens mij zijn die er niet meer in de hemel..

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 03 apr 2007 21:02

Zouden er in de hemel waar geen ziekte meer is ook geen mensen met het Downsyndroom zijn?

Interessante optie, maar persoonlijk denk ik inderdaad dat dit niet het geval zal zijn. Deze mensen krijgen dan een nieuw en volmaakt lichaam. Down is overigens niet alleen identiteitgebonden, maar heeft vaak ook lichamelijke gevolgen.

Mooie uitzending trouwens vanavond. Alleen jammer dat het maar zo kort duurde. De familie Vlot gaat trouwens erg integer met de gebeurtenissen om. Zeer indrukwekkend.

Goede opmerking trouwens Riska. Daar zou wel eens veel waarheid in kunnen schuilen:
Dan denk ik diep in mijn hart: hij heeft misschien wel mogen oogsten, wat in Bleskensgraaf gezaaid is?
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 03 apr 2007 21:04

Ik heb net de talkshow gekeken. Dat ze haar onderzocht hebben na haar genezing wist ik nog niet. Wel bizar als je dan hoort dat de artsen het ook nog nooit zo zout hebben gegeten :P Ik ben serieus blij voor dr, dat zeker.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 03 apr 2007 21:15

Echt jammer dat het zo kort was! Maar wat ik begreep dat er veel meer genezingen zijn als Janneke en Leonie. Ze noemde ook nog Sliedrecht en Brandwijk. En ook prachtig dat er zoveel mensen tijdens de dankdienst waren en dat er ook nog 2 mensen genezen werden. Een van hen zou een nieuwe heub krijgen en dat hoefde dus niet meer!
Glorie aan God!!!

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 03 apr 2007 21:20

parsifal schreef:Zouden er in de hemel waar geen ziekte meer is ook geen mensen met het Downsyndroom zijn?

In de hemel, bestaat géén ziekte, dus ook géén syndroom — dat geldt evenzo voor het 1000-jarig vrederijk dat begint zodra Jezus terug is ....
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 03 apr 2007 21:25

Riska schreef:Bleskensgraaf is er niet sceptisch over. De gemeente is in verwarring, want er is járen voor die vrouw gebeden en voor haar genezing. En dan gaat ze naar Zijlstra en ze loopt ineens? Dan denk ik diep in mijn hart: hij heeft misschien wel mogen oogsten, wat in Bleskensgraaf gezaaid is?

Verwarring ?... maar, ze hebben toch uitsluitend gebeden voor de genezing van Janneke, en toch niet voor hun eigen eer ?... :wink:

Riska

Berichtdoor Riska » 03 apr 2007 21:38

Hero schreef:
Riska schreef:Bleskensgraaf is er niet sceptisch over. De gemeente is in verwarring, want er is járen voor die vrouw gebeden en voor haar genezing. En dan gaat ze naar Zijlstra en ze loopt ineens? Dan denk ik diep in mijn hart: hij heeft misschien wel mogen oogsten, wat in Bleskensgraaf gezaaid is?

Verwarring ?... maar, ze hebben toch uitsluitend gebeden voor de genezing van Janneke, en toch niet voor hun eigen eer ?... :wink:

Nee, ze hebben niet voor eigen eer gebeden. Maar als je jaren en jaren voor iemand bidt en er gebeurt niks en iemand gaat dan éénmaal naar een gebedsgenezingsdienst en er gebeurt wat, dan is er wel degelijk ruimte voor verwarring. Want: was er voldoende geloof? Is er wel goed gebeden? Dat zijn puur menselijke vragen die dan naar boven komen en waar mensen mee kunnen zitten. Volkomen begrijpelijk.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 03 apr 2007 21:46

Riska schreef:
Hero schreef:
Nee, ze hebben niet voor eigen eer gebeden. Maar als je jaren en jaren voor iemand bidt en er gebeurt niks en iemand gaat dan éénmaal naar een gebedsgenezingsdienst en er gebeurt wat, dan is er wel degelijk ruimte voor verwarring. Want: was er voldoende geloof? Is er wel goed gebeden? Dat zijn puur menselijke vragen die dan naar boven komen en waar mensen mee kunnen zitten. Volkomen begrijpelijk

'k Begrijp 't heus wel — maar misschien : hadden ze wat meer openlijk, en ook met meer nadruk, AFstand moeten nemen van de zgn *streepleer* —( die stelt dat de gave van genezing, uitsluitend bedoeld was voor de tijd der apostelen ....

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 apr 2007 22:16

Hero schreef:
Machiavelli schreef:
Hero schreef:MissF ... je stuit of je stuitert, waar je ook komt, altijd & overal op : ONgeloof — dus als ik bij jullie preekte (stel je voor) dan konden jullie daarover van mij, wel eens 'n flinke donderpreek tegemoet zien ...?
Dat is even makkelijk de discussie afkappen. Iedereen met twijfels heeft meteen niet genoeg geloof?

Daar gaat het niet om !! — waar het om gaat is, dat die leeraars of predikanten van jullie, toch betaald worden : om het geloof van hun toehoorders op te bouwen ...?

Mwah, ik denk dat je het nogal simpel ziet, wat echt niet zo simpel is voor zó'n dominee. Het is ngoal simpel om dat van een afstandje te zeggen, maar als je er als dominee middenin zit, is het allemaal veel een veel lastiger. Het gaat totaal niet om betaald worden, het gaat om gevoelens die ook bij predikanten meespelen...

Ik hoop trouwens dat ik die talkshow nog terug kan zien, ben wel benieuwd :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”