http://www.tvgids.nl/programmadetail/?ID=6174897
Vanavond een talkshow op tv met oa Janneke Vlot als gast.
Moderator: Moderafo's
Kan ik mee inkomen maar:
1. Het is nogal onlogisch dat zichtbare "mankementen" zoals het missen van een been kunnen worden verholpen in een zaaltje
2. Niks toe te voegen
3. Het gaat niet om 'genoeg geloven' maar om een oprecht geloof. Er is geen sprake van een bepaalde gradatie, als het maar oprecht is. Een oprecht geloof hoeft niet groot te zijn.
4. Ook ziektes komen van God, die ook (weliswaar beperkte) macht aan Satan heeft gegeven. Het gaat wat ver om Satan te zien als een "doorgeefluik" maar zo kun je het misschien wel opvatten (zie Job).
Zouden er in de hemel waar geen ziekte meer is ook geen mensen met het Downsyndroom zijn?
Dan denk ik diep in mijn hart: hij heeft misschien wel mogen oogsten, wat in Bleskensgraaf gezaaid is?
Riska schreef:Bleskensgraaf is er niet sceptisch over. De gemeente is in verwarring, want er is járen voor die vrouw gebeden en voor haar genezing. En dan gaat ze naar Zijlstra en ze loopt ineens? Dan denk ik diep in mijn hart: hij heeft misschien wel mogen oogsten, wat in Bleskensgraaf gezaaid is?
Hero schreef:Riska schreef:Bleskensgraaf is er niet sceptisch over. De gemeente is in verwarring, want er is járen voor die vrouw gebeden en voor haar genezing. En dan gaat ze naar Zijlstra en ze loopt ineens? Dan denk ik diep in mijn hart: hij heeft misschien wel mogen oogsten, wat in Bleskensgraaf gezaaid is?
Verwarring ?... maar, ze hebben toch uitsluitend gebeden voor de genezing van Janneke, en toch niet voor hun eigen eer ?...
Riska schreef:Nee, ze hebben niet voor eigen eer gebeden. Maar als je jaren en jaren voor iemand bidt en er gebeurt niks en iemand gaat dan éénmaal naar een gebedsgenezingsdienst en er gebeurt wat, dan is er wel degelijk ruimte voor verwarring. Want: was er voldoende geloof? Is er wel goed gebeden? Dat zijn puur menselijke vragen die dan naar boven komen en waar mensen mee kunnen zitten. Volkomen begrijpelijkHero schreef:Verwarring ?... maar, ze hebben toch uitsluitend gebeden voor de genezing van Janneke, en toch niet voor hun eigen eer ?...Riska schreef:Bleskensgraaf is er niet sceptisch over. De gemeente is in verwarring, want er is járen voor die vrouw gebeden en voor haar genezing. En dan gaat ze naar Zijlstra en ze loopt ineens? Dan denk ik diep in mijn hart: hij heeft misschien wel mogen oogsten, wat in Bleskensgraaf gezaaid is?
Hero schreef:Machiavelli schreef:Dat is even makkelijk de discussie afkappen. Iedereen met twijfels heeft meteen niet genoeg geloof?Hero schreef:MissF ... je stuit of je stuitert, waar je ook komt, altijd & overal op : ONgeloof — dus als ik bij jullie preekte (stel je voor) dan konden jullie daarover van mij, wel eens 'n flinke donderpreek tegemoet zien ...?
Daar gaat het niet om !! — waar het om gaat is, dat die leeraars of predikanten van jullie, toch betaald worden : om het geloof van hun toehoorders op te bouwen ...?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten