De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 apr 2007 10:30

Waarom zou je een excuus nodig moeten hebben om de pil te gebruiken?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 apr 2007 10:42

Omdat de pil ook een voorbehoedsmiddel is. Niet iedereen vind dat je een voorbehoedsmiddel mag gebruiken
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 apr 2007 10:43

Maar als je hem niet als voorbehoedsmiddel gebruikt!? Dan is er toch geen probleem?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 apr 2007 11:08

Ja maar dan nog zijn er mensen die het eigenlijk maar niets vinden.

Het zou de eerste keer niet wezen als een meisje de pil niet als medicijn mag gebruiken, omdat ze een relatie heeft en het dan ook als voorbehoedsmiddel kan gebruiken.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 apr 2007 11:11

Gerdien B. schreef:Omdat de pil ook een voorbehoedsmiddel is. Niet iedereen vind dat je een voorbehoedsmiddel mag gebruiken

Hm ok, ik begrijp het. Maar dat is wel bijzonder naïef aangezien condooms op iedere hoek van de straat te koop zijn en bovendien een substantieel aantal mensen niet eens voorbehoedmiddelen gebruikt (afgaande op het aantal mensen dat 'moet' trouwen).

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 apr 2007 11:20

dat is het ook.

Daarbij is het punt: iedereen meot voorzich die keuze maken en niet doen omdat men het wilt. Persoonlijk denk ik ook dat als je niet voor jezelf die keuze het gemaakt hebt maar voor de andere mensen, het ook moeilijker is om je er aan te houden.

maar goed.. dat is weer een andere discussie :lol:

-petje af-
Mineur
Mineur

Berichtdoor -petje af- » 04 apr 2007 12:17

Na ik merk ook wel dat als je dus zegt tegen mensen dat je aan de pil bent, dan heb ik het vooral over christelijke mensen, dat ze er gewoon vanuit gaan dat je dat doet als voorbehoedsmiddel!
Zijn ze dan gewoon niet goed op de hoogte of zijn ze dan een beetje sceptisch...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 04 apr 2007 12:34

Ik vind het een groot verschil maken als je de pil als voorbehoedsmiddel gebruikt als je getrouwd bent of als je nog verkering hebt.
Ik denk dat een getrouwd stel zelf moet beslissen (met God) of ze wel of niet de pil gebruiken.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 apr 2007 12:38

Ik heb nu verkering en vind toch echt dat ik zelf de keus moet maken of ik de pil ga gebruiken. De laatste tijd ben ik daar ook echt serieus over aan het nadenken.

het vervelende is dat als ik dat in mijn familie zou melden ze gelijk er aan koppelen dat we seks hebben voor het huwelijk. Dat vind ik een kromme gedachten gang. Wij kunnen zelf beslissen waar we voor staan en we kunnen ook zelf die verantwoording dragen.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 04 apr 2007 12:40

Gerdien B. schreef:het vervelende is dat als ik dat in mijn familie zou melden ze gelijk er aan koppelen dat we seks hebben voor het huwelijk. Dat vind ik een kromme gedachten gang. Wij kunnen zelf beslissen waar we voor staan en we kunnen ook zelf die verantwoording dragen.

Ah, ook zo'n gezin waar je het nadeel van de twijfel krijgt?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 apr 2007 12:42

MrSokkie schreef:
Gerdien B. schreef:het vervelende is dat als ik dat in mijn familie zou melden ze gelijk er aan koppelen dat we seks hebben voor het huwelijk. Dat vind ik een kromme gedachten gang. Wij kunnen zelf beslissen waar we voor staan en we kunnen ook zelf die verantwoording dragen.

Ah, ook zo'n gezin waar je het nadeel van de twijfel krijgt?

ik denk dat jij wel weet of je gelijk hebt :lol: :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 apr 2007 13:44

Dan vertel je het toch niet aan je familie, simpel. Ik praat over dat soort dingen eerlijk gezegd ook niet vaak met mijn familie (althans niet in zulke directe bewoordingen).

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 04 apr 2007 14:10

Dat is trouwens wel weer anders als je nog thuis woont. Dan moet je moeite gaan doen om te voorkomen dat ze er achter komen enzo, ik denk dat ik het dan liever gewoon zou vertellen of gewoon zou doen zonder me aan te trekken van wat mijn geliefde fam daarvan vindt ;)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 apr 2007 14:15

Ik ben altijd heel blij dat ik daar lekker over kan beppen met mijn moeder en zus!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 apr 2007 14:16

Ach, mijn ouders vonden het zelfs logisch dat ik er iets van 9 maanden voor ik trouw aan de pil begon, als anticonceptie ja :)
Zij weten ook wel dat wij onze eigen grenzen weten en ons daar echt aan houden. En daar zijn mijn ouders het helemaal mee eens. En al zouden zij het niet zijn: ik ben 20, hij 25, daar hebben zij eigenlijk niets meer over te zeggen

Maar het is gewoon wel handig om op tijd aan die pil te beginnen, in je verkeringstijd, want voor je helemaal gewend bent aan zo'n ding, dat duurt gewoon ff.

Maar idd, je hoeft het natuurlijk niet perse thuis te vertellen...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”