Waarom Israel steunen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 dec 2006 15:57

En als deze landen daar democratisch ingestemd worden?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 11 dec 2006 16:00

Dan kan ik dat nog niet serieus nemen. Die commissie is niet in het leven geroepen op voor de mensenrechten op te komen, maar op politiek te bedrijven.

Het bewijs wordt geleverd door het grote aantal resoluties dat tegen Israël is gericht.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 dec 2006 16:03

Dat is inherend aan democratie, in elk geval bij hoofdelijke stemming: de meerderheid beslist en dat dit in het nadeel van Israel valt. Blijkbaar is een meerderheid niet altijd even gelukkig met de Israelische politiek.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 11 dec 2006 16:06

Terwijl in die landen de mensenrechten op een veel grovere wijze worden geschonden. Je onderschrijft dus mijn stelling dat die Commissie verre van onafhankelijk en objectief is, maar dat leden van deze Commissie hun positie misbruiken door politiek te voeren.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 dec 2006 16:08

Die commissie is natuurlijk een lachertje.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 dec 2006 16:26

'k Hoop overigens wel dat Israel niet het kind van de rekening wordt nu er twee Palestijnse groeperingen elkaar te lijf gaan - dat zou wel erg onterecht zijn.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Waarom Israel steunen?

Berichtdoor Yael » 21 dec 2006 16:34

Optimatus schreef:Het valt mij op dat er onder reformatorische christenen een zeer grote steun voor Israel bestaat.

Op welke manier bedoel je dat?

En waarom wordt kritiek op Israel altijd zo heftig bestreden?

Het ligt maar net hoe je het opvat. :) Meestal raken de gemoederen verhit als men over de situatie daar gaat discussieren. Wanneer gaat er eigelijk een refoweb-reis naar Israel. :P

'k Hoop overigens wel dat Israel niet het kind van de rekening wordt nu er twee Palestijnse groeperingen elkaar te lijf gaan - dat zou wel erg onterecht zijn.

Dat hoop ik ook. 't Lijkt er steeds ellendiger te worden daar in het Midden Oosten, neem Iraq, de Palestijnse gebieden, maak me er zelf wel zorgen over.

marin
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor marin » 10 jan 2007 20:41

Optimatus schreef:Maar dan zie ik nog steeds het verband tussen de steun aan de staat Israel als politieke entiteit en het verbond tussen God en Izak niet. Het zaad van Izak is het volk, een groep mensen, maar de staat, die weliswaar zijn naam ontleent aan dat volk, is hedentendage toch iets anders dan het volk dat binnen de grenzen van die staat leeft.

Als ik je goed begrijp dan wil je zeggen dat de staat Israel die opgericht is niets met het volk van God te doen heeft.

Maar onder het Joodse volk zijn er die Jezus als hun Verlosser en Zaligmaker hebben aangenomen, die geen gemakkelijk leven in de staat Israel hebben.

Toch zal dat kleine groepje kinderen van God in Israel (de wereld versteld doen staan) met Gods volk over heel de aarde die de laatste boodschap met kracht vlak voor de wederkomst van Jezus aan de wereld gaan vertellen.

Daar komen geen wapenen en politieke argumenten aan te pas om hun bestaansrecht te rechtvaardigen.

Maar God wil het hart bereiken, ziende op Jezus de Verlosser, geen onderscheidt tussen Jood of Griek, samen ons voorbereiden op de komst van onze Here Jezus Christus.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 10 jan 2007 20:53

Dat geldt voor joden en christenen, maar niet voor atheïsten en moslims en wat dies meer zij.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 10 jan 2007 21:33

Sabra schreef:Dan kan ik dat nog niet serieus nemen. Die commissie is niet in het leven geroepen op voor de mensenrechten op te komen, maar op politiek te bedrijven.

Het bewijs wordt geleverd door het grote aantal resoluties dat tegen Israël is gericht.

dat vind ik nogal een boude uitspraak!

en aan welke resolutie heeft israel zich gehouden en is door de VN gesanctioneerd?

ik ben absoluut niet voor een inval in Israel, maar als het grote excuus van de VS was dat irak zich niet aan de resoluties hield is dat argument natuurlijk een wassen neus.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 11 jan 2007 11:41

leclerc schreef:
dat vind ik nogal een boude uitspraak!

Ik niet, het valt namelijk op dat vooral de Islamitische landen, die geen flauw benul hebben van mensenrechten, deze commissie misbruiken om Israël in het nauw te drijven.

en aan welke resolutie heeft israel zich gehouden en is door de VN gesanctioneerd?

Omdat ieder verstandig mens inziet dat Israël in ieder geval pogingen onderneemt om tot een oplossing te komen in deze zaak.

ik ben absoluut niet voor een inval in Israel, maar als het grote excuus van de VS was dat irak zich niet aan de resoluties hield is dat argument natuurlijk een wassen neus.

Het grote verschil is dat Israël geen offensieve dreiging is voor haar omgeving, terwijl andere landen dat natuurlijk wel zijn, zoals bijv. in het verleden het Irak van Saddam.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 11 jan 2007 12:26

Sabra schreef:Omdat ieder verstandig mens inziet dat Israël in ieder geval pogingen onderneemt om tot een oplossing te komen in deze zaak.

Een verstandig mens...hmmm

Volgens mij heb ik jou al eerder de vraag gesteld over het feit dat Israël cluster-
bommen heeft gebruikt tegen Libanon en heeft daarover grote internationale kritiek
gehad. Waarom hoor ik jou daar niet over?

Btw, aen clusterbom, of -granaat, bestaat uit een container die is gevuld met klei-
nere springladingen. Die behuizing opent zich boven de grond waardoor de kleine
ladingen zich over een gebied, meestal ter grootte van een paar voetbalvelden, ver
spreiden. Daarbij doden clusterbommen bijna altijd burgerslachtoffers..
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 11 jan 2007 13:23

Harm-J schreef:
Een verstandig mens...hmmm

Volgens mij heb ik jou al eerder de vraag gesteld over het feit dat Israël cluster-
bommen heeft gebruikt tegen Libanon en heeft daarover grote internationale kritiek
gehad. Waarom hoor ik jou daar niet over?

Als je goed hebt gelezen kun je inzien dat ik me afvraag wat het nut van het gebruik van clusterbommen is.

Verder heb ik al meerdere malen herhaald dat ik niet alles goedkeur wat Israël doet.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 11 jan 2007 13:36

Sabra schreef:Verder heb ik al meerdere malen herhaald dat ik niet alles goedkeur wat Israël doet.

Dit kan ik nog steeds niet rijmen met jouw woorden: Omdat ieder verstandig mens
"inziet dat Israël in ieder geval pogingen onderneemt om tot een oplossing te komen
in deze zaak".

Een oplossing zoek je in een dialoog niet door gebruik te maken van clusterbommen.!
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 11 jan 2007 13:44

Harm-J schreef:
Sabra schreef:Verder heb ik al meerdere malen herhaald dat ik niet alles goedkeur wat Israël doet.

Dit kan ik nog steeds niet rijmen met jouw woorden: Omdat ieder verstandig mens
"inziet dat Israël in ieder geval pogingen onderneemt om tot een oplossing te komen
in deze zaak".

Een oplossing zoek je in een dialoog niet door gebruik te maken van clusterbommen.!

Jij hebt de vervelende eigenschap van onderwerp te wisselen en argumenten c.q. opmerkingen die betrekking hebben op een ander topic te misbruiken. Ik reageer dus ook niet op jouw stelling, doe eerst een cursus begrijpend lezen.

Terug naar “Archief”