Jo'tje schreef:Marnix schreef:Nu ff geen tijd, maar ik zal eens wat vragen en antwoorden overtypen
5 december, wordt wel es tijd bix
Oeps.... beetje vergeten. Komt nog.... (is weer een andere dan deze)
Moderator: Moderafo's
Jo'tje schreef:Marnix schreef:Nu ff geen tijd, maar ik zal eens wat vragen en antwoorden overtypen
5 december, wordt wel es tijd bix
Lalage schreef:GKN'er schreef:Goed, terug naar Sinterklaas...dat hij voortkomt uit de Roomse Sint-Nicolaas, tja... Als we zo gaan beginnen, kunnen we onze boeken van de kerkvaders ook maar beter opbergen (immers ook allen Roomse heiligen, nietwaar).
Sint Nicolaas kwam uit Myra, da's in Turkije
Lalage schreef:GKN'er schreef:Goed, terug naar Sinterklaas...dat hij voortkomt uit de Roomse Sint-Nicolaas, tja... Als we zo gaan beginnen, kunnen we onze boeken van de kerkvaders ook maar beter opbergen (immers ook allen Roomse heiligen, nietwaar).
André schreef::mrgreen:
GKN'er schreef:Lalage schreef:GKN'er schreef:Goed, terug naar Sinterklaas...dat hij voortkomt uit de Roomse Sint-Nicolaas, tja... Als we zo gaan beginnen, kunnen we onze boeken van de kerkvaders ook maar beter opbergen (immers ook allen Roomse heiligen, nietwaar).
Hahaha...met "Rooms" bedoelde ik uiteraard dat Nicolaas, bisschop te Myra in de derde en vierde eeuw na Chr. (en, saillant detail: beschermheilige van de stad Amsterdam), in de Roomse Kerk (die zichzelf als Katholiek en Apostolisch beschouwt) als heilige vereerd wordt.
Lalage schreef:Mijn man noemt het ook altijd de Roomse kerk, hij is vrijgemaakt opgevoed. Ik noem het de katholieke kerk.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten