geen kinderen ???---

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 30 okt 2006 14:09

Kinderloosheid gaat inderdaad niet over, in elke fase van het leven wordt je daar mee geconfronteerd. Maar het scheelt echt enorm hoe je er mee omgaat. Het kinderloze echtpaar dat ik ken heeft heel veel meegemaakt op dat gebied van miskramen e.d. staat toch heel positief in het leven. Ze voelen zich gesterkt door God in alle moeilijkheden. Zijn nu bezig met adoptie, kunnen er gelukkig ook grapjes over maken. Bijv. van de zomer zette ik mijn jongste dochter bij hem achterop de fiets. Zegt hij: ik neem haar wel mee, hoef ik er ook geen een te kopen, scheelt me veel geld.

Niet iedereen kan er zo mee omgaan, dat weet ik. Het lijkt me voor Marma een heel vervelende en gespannen situatie.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Woudie
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Woudie » 06 dec 2006 22:22

hoi eentweedrie!

ik heb ook 2 zussen die geen kinderen hebben, en wat menselijk gezien ook onmogelijk is, maar ik zou de moet niet opgeven! natuurlijk, het is niet makkelijk, maar als je elke maand al tegen datums op gaat zien wordt het steeds moeilijker. zoek ook een doel: mijn ene zus verzorgt nu een gehadicapt meisje anderhalvce dag per week. nu is zij toch nuttig! ook al is ze zelf gen moeder, dit kind is voor haar als een eign kind. is er voor jou ook niet ergens iets? misschien wel niet wat met kinderen maar eventueel wat anders? zoek een doel! en laat je Bijbel niet dicht!
( denk niet dat mn zus het nu makkelijker heeft, maar soms moet je zulke dingen accepteren. ik heb het er zelf oook heel moeilijk mee gehad, maar heb het naast me neer kunnen leggen.

succes ermee!

groetjes woudie

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 25 dec 2006 02:51

Ik vind veel van deze berichten erg moeilijk. Wat moet ik, als kinderloze jongevrouw bijvoorbeeld met de opmerking: "nu is zij toch nuttig", van Woudie.
Er worden over dit onderwerp zoveel adviezen gegeven die echt nergens opslaan!

Wij zijn inmiddels 3 jaar getrouwd, en sinds een jaar weten we dat mijn man geen kinderen kan verwekken.
Alle adviezen van: je moet je ontspannen, even volhouden, positief blijven, je niet erop focussen, etc. zijn dus volslagen onzin, want het kan gewoon niet, hoe relaxed hij of ik ook is!

Kinderloos zijn en waarschijnlijk blijven is echt heel verdrietig en stuit op veel onbegrip. Natuurlijk slijten er door de tijd heel wat scherpe randjes van je verdriet, maar dat neemt niet weg dat het weer even scherp wordt als er iemand in familie of vriendenkring meldt dat er gezinsuitbreiding aanstaande is. Natuurlijk proberen we er heel blij mee te zijn, dat is je bijbelse opdracht, maar stiekem doet het ook pijn.

Daarom zou ik willen vragen: alsjeblieft, denk na voor je goedbedoelde adviezen de lucht in slingert! Ze kunnen zo pijnlijk zijn!
A smile costs nothing, but gives much

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 25 dec 2006 03:14

HansenMirjam schreef:Ik vind veel van deze berichten erg moeilijk. Wat moet ik, als kinderloze jongevrouw bijvoorbeeld met de opmerking: "nu is zij toch nuttig", van Woudie.
Er worden over dit onderwerp zoveel adviezen gegeven die echt nergens opslaan!

Wij zijn inmiddels 3 jaar getrouwd, en sinds een jaar weten we dat mijn man geen kinderen kan verwekken.
Alle adviezen van: je moet je ontspannen, even volhouden, positief blijven, je niet erop focussen, etc. zijn dus volslagen onzin, want het kan gewoon niet, hoe relaxed hij of ik ook is!

Kinderloos zijn en waarschijnlijk blijven is echt heel verdrietig en stuit op veel onbegrip. Natuurlijk slijten er door de tijd heel wat scherpe randjes van je verdriet, maar dat neemt niet weg dat het weer even scherp wordt als er iemand in familie of vriendenkring meldt dat er gezinsuitbreiding aanstaande is. Natuurlijk proberen we er heel blij mee te zijn, dat is je bijbelse opdracht, maar stiekem doet het ook pijn.

Daarom zou ik willen vragen: alsjeblieft, denk na voor je goedbedoelde adviezen de lucht in slingert! Ze kunnen zo pijnlijk zijn!

Sterkte hoor, wat vervelend zeg. Nu schaam ik me dan wel weer dat ik stiekum hoop dat ik voorlopig even niet zwanger word.(ik heb kort op elkaar twee kindjes gekregen) Soms is het leven echt onbegrijpelijk vind ik. Hopelijk kunnen jullie dit verdriet voor Hem neerleggen en ik hoop dat jullie er vrede mee kunnen krijgen. Ik kan nu van alles goedbedoeld gaan posten over adoptie, pleegouder bladiebla, maar ik kan me voorstellen dat het gewoon vreselijk moeilijk is om te weten dat je nooit een kindje van jezelf zou kunnen hebben. (ook al is voor God niets te wonderlijk natuurlijk, ik persoonlijk weet van mensen die ondanks het onmogelijke toch gezegend zijn met een kindje..) Natuurlijk ga je daar niet van uit en kun je alleen maar bidden voor sterkte en voldoening in andere dingen die ook belangrijk zijn.

Nogmaals veel sterkte hoor, ik zal proberen jullie en alle andere kinderloze echtparen om wat voor reden dan ook mee te nemen in het gebed!

Woudie
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Woudie » 25 dec 2006 15:26

hoi!

over het "nuttig zijn"van mijn zus bedoelde ik eigenlijk meer voor als je al langer kinderloos bent. uit het eerste berichtje kon i niet goed opmaken of het over iemand ging die al sanger getrouwd was of niet. mijn zussen zijn nl al 12 en 14 jaar getrouwd.

het nuttig zijn bedoel ik niet hard. juist heel zacht: nu heeft ook zij een doel in haar leven. ze heeft iemand waar ze haar moedergevoelens wel kan uiten. en waar ze dus nuttig is( een ander woord weet ik er even niet voor)

mijn excuses als het verkeerd is over gekomen.
groetjes woudie

Gratia

Berichtdoor Gratia » 01 jun 2007 14:25

Ik ben sinds anderhalf jaar getrouwd en een zusje is sinds een half jaar getrouwd. Zij heeft pas vertelt zwanger te zijn... Mijn man en ik zijn nog niet echt bezig met kinderen. We hebben het er vaak over, maar zouden het niet erg vinden als het nog even duurt... Nu krijg ik echter uit de familie en vriendenkring allerlei medelijdende blikken, omdat ze denken dat ik het erg vind nog niet zwanger te zijn! In mijn familie zijn voorbehoedsmiddelen een redelijk taboe... Heeft iemand nog een tip hoe hiermee om te gaan?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 01 jun 2007 14:49

Tsja... of gewoon eerlijk over zijn, of gewoon negeren.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 01 jun 2007 14:51

Gratia schreef:Ik ben sinds anderhalf jaar getrouwd en een zusje is sinds een half jaar getrouwd. Zij heeft pas vertelt zwanger te zijn... Mijn man en ik zijn nog niet echt bezig met kinderen. We hebben het er vaak over, maar zouden het niet erg vinden als het nog even duurt... Nu krijg ik echter uit de familie en vriendenkring allerlei medelijdende blikken, omdat ze denken dat ik het erg vind nog niet zwanger te zijn! In mijn familie zijn voorbehoedsmiddelen een redelijk taboe... Heeft iemand nog een tip hoe hiermee om te gaan?

Het zou vervelender zijn als ze je aan zouden kijken met een blik van verwijt, omdat jij nog niet zwanger bent. Bekijk het positief. :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 jun 2007 16:53

Idd, lekker boeiend.. ze hebben er zelf het meeste last van.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 24 jun 2007 16:36

Toch is het irritant! Van de week ook weer, paar mensen op mijn werk die ik een poosje niet had gezien (ik was een paar weken ziek thuis geweest) die het nodig vonden te vragen wat ik had, of ik soms zwanger ben :roll:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 jun 2007 18:22

rosalie83 schreef:Toch is het irritant! Van de week ook weer, paar mensen op mijn werk die ik een poosje niet had gezien (ik was een paar weken ziek thuis geweest) die het nodig vonden te vragen wat ik had, of ik soms zwanger ben :roll:

Dus je bent daar lang niet zo open als hier...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 25 jun 2007 12:44

Gratia schreef:Ik ben sinds anderhalf jaar getrouwd en een zusje is sinds een half jaar getrouwd. Zij heeft pas vertelt zwanger te zijn... Mijn man en ik zijn nog niet echt bezig met kinderen. We hebben het er vaak over, maar zouden het niet erg vinden als het nog even duurt... Nu krijg ik echter uit de familie en vriendenkring allerlei medelijdende blikken, omdat ze denken dat ik het erg vind nog niet zwanger te zijn! In mijn familie zijn voorbehoedsmiddelen een redelijk taboe... Heeft iemand nog een tip hoe hiermee om te gaan?

Ik zou er gewoon sch**t aan hebben. Het is jullie leven waar een ander niets maar ook niets mee te maken heeft.

Of maak een opmerking dat het allemaal niet zo makkelijk gaat als bij een ander. Dan schrikken ze zo erg dat ze het eerste half jaar niets meer durven te zeggen.

Vraag of jullie iets verkeerd doen, misschien hebben ze nog tips over hoe je zwanger kunt worden :mrgreen: .

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 26 jun 2007 09:23

Lalage schreef:
rosalie83 schreef:Toch is het irritant! Van de week ook weer, paar mensen op mijn werk die ik een poosje niet had gezien (ik was een paar weken ziek thuis geweest) die het nodig vonden te vragen wat ik had, of ik soms zwanger ben :roll:

Dus je bent daar lang niet zo open als hier...

Nou, ik ga niet zo maar in het wilde weg roepen dat ik aan de pil ben
nee ;) Maar mensen die bovenstaande vragen maak ik wel duidelijk hoe het in elkaar zit 8)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 jun 2007 14:47

Maar waarom zou je niet in het wilde weg roepen dat je aan de pil bent dan? De halve wereld slikt de pil ...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 26 jun 2007 14:51

Galateia schreef:Maar waarom zou je niet in het wilde weg roepen dat je aan de pil bent dan? De halve wereld slikt de pil ...

Whahaha ja, maar met in het wilde weg bedoel ik dat dat niet het eerste is wat ik vertel tegen mensen, of als het er niet over gaat of zo ;)

Terug naar “Archief”