bijbelse invulling van het huwelijk.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 06 sep 2006 10:46

Aragorn schreef:
Smurffie schreef:
rosalie83 schreef:
Lalage schreef:Gisteravond had ik mijn moeder aan de telefoon en ik vertelde trots dat ik na veel prutsen een lamp aan het plafond vast had geschroefd zonder een schok te krijgen. Ik vond dat als m'n vader dat kon, dat ik dat dan ook zelf moest kunnen. M'n vader vond dat Borkdude dat dat ook wel had moeten kunnen, nou volgens mij kon hij dat niet, want als iets niet meteen lukt dan raakt hij geirriteerd en loopt hij weg. Dus m'n moeder zegt tegen m'n vader: doe nou niet zo moeilijk, zij hebben gewoon een andere taakverdeling!

Tja, als ik het nou leuk vind om af en toe wat technisch te doen en ik heb een rothekel aan stofzuigen, waarom zou ik dan niet de schroevendraaier pakken en Borkdude de stofzuiger?

Inderdaad, waarom niet! Bij ons gaat het precies zo hoor! Als je het samen maar eens bent erover toch?

Het is ook typisch dat de vrouw altijd een stofzuiger etc. krijgt voor het trouwen, of als verjaardagscadeau, en de man een gereedschapskist, voor het trouwen..het slaat eigenlijk nergens op natuurlijk 8)

Hehe, ik had ooit een (potentieel aanstaande) schoonmoeder die met verjaardagen altijd gereedschap wilde geven. Maar aangezien ik geen idee had wat ik daar nu weer mee aanmoest heb ik vriendelijk doch dringend verzocht mijn verlanglijstje met cd's ter harte te nemen. 8)

Hm, ik heb ooit eens een handoek en washandje gehad van een zo'n schoonmoeder. Altijd handig als je op jezelf gaat :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 sep 2006 10:47

Ik heb ook theedoeken enzo gekregen van m'n schoonmoeder, toen Borkdude jarig was. Bij m'n eigen verjaardag had ik haar nog kunnen overtuigen dat ik toch liever een boekenbon wilde... Maar ach, als je teveel van iets hebt breng je het toch gewoon naar de kringloop.

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 06 sep 2006 11:12

Smurffie schreef:
Katlheen schreef:Best raar dus om te zien dat ouders verbaasd zijn als je als kind zijnde iets doet dat uitgaat van een ander rolpatroon. geeft dit nu thuis ook problemen? Hebben ouders bezwaren tegen een andere rolverdeling bijvoorbeeld?

Hm, toen mijn zus en zwager allebei nog werkte zei mn moeder zelfs; hij kan best helpen en af en toe de stofzuiger door het huis halen. Maar goed, dat was maar voor korte duur :mrgreen:

Ja, zowel dat werken als die stofzuiger door het huis.

Weet je wat heel irritant is? Dat ouders zogenaamd aan de zijlijn met goede bedoelingen staan te zwaaien. Bleh. Soms heb ik het gevoel dat ik een puber ben van 16 die nog even word verteld of het wel zo slim was om gelijk weer zwanger te worden en dat manlief "nu toch wel beter uit moet kijken hoor"

En dat terwijl ze zelf bij elk kind jaren moesten klussen. Grmbl. Als mijn kids het huis uitgaan hoop ik dat het anders gaat.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 sep 2006 11:14

Pff, en zelfs in verkeringstijd al roepen: meid, trouwen is niet niks hoor, verkering is heeeerlijk, blijf dat lekker ff houden joh...

(terwijl ze zelf na 1,5 jaar verkering ofzo al trouwden en dat altijd geweldig hebben gevonden :? )

Maargoed, ik moet eerlijk zeggen dat ik huishouden echt leuk vind, dus zal het waarschijnlijk op mij neer gaan komen, volgend jaar :)
Maar ik kan niet koken, dus dat zal hij moeten doen
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 08 sep 2006 15:34

het wel zo slim was om gelijk weer zwanger te worden en dat manlief "nu toch wel beter uit moet kijken hoor"

En gelijk weer manlief de schuld geven van een zwangerschap!!! Schande!!

Nou ja, ik heb het eens gehad met een ex, we gingen samen op vakantie, en haar moeder vraagt mij of ik wel van haar dochter kan afblijven. Ja ja, en dochterlief heeft natuurlijk helemaal geen problemen om van mij af te blijven :roll:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

schwesterchen
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor schwesterchen » 22 nov 2006 17:20

dit topic gaat over een bijbelse invulling van het huwelijk.
Goed onderwerp om met elkaar over te praten! Maar het valt me op dat er maar erg weinig wordt gekeken naar wat de Bijbel zegt, wat God zegt, bijbelse dingen worden al snel uit de tijd genoemd en eigen mening staat voorop :roll:

Niet dat een man nooit hoeft te stofzuigen en ik ken vrouwen die heel technisch zijn, je moet hier een weg in vinden... maar wilde bovenstaande toch ff kwijt.
Ik zal u niet begeven en Ik zal u niet verlaten!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 nov 2006 17:26

Er staat niets in de bijbel over stofzuigen ;)

Hoe doe jij dat dan schwesterchen?

sela

Berichtdoor sela » 22 nov 2006 17:27

Smurffie schreef:
Aragorn schreef:
Smurffie schreef:
rosalie83 schreef:
Lalage schreef:Gisteravond had ik mijn moeder aan de telefoon en ik vertelde trots dat ik na veel prutsen een lamp aan het plafond vast had geschroefd zonder een schok te krijgen. Ik vond dat als m'n vader dat kon, dat ik dat dan ook zelf moest kunnen. M'n vader vond dat Borkdude dat dat ook wel had moeten kunnen, nou volgens mij kon hij dat niet, want als iets niet meteen lukt dan raakt hij geirriteerd en loopt hij weg. Dus m'n moeder zegt tegen m'n vader: doe nou niet zo moeilijk, zij hebben gewoon een andere taakverdeling!

Tja, als ik het nou leuk vind om af en toe wat technisch te doen en ik heb een rothekel aan stofzuigen, waarom zou ik dan niet de schroevendraaier pakken en Borkdude de stofzuiger?

Inderdaad, waarom niet! Bij ons gaat het precies zo hoor! Als je het samen maar eens bent erover toch?

Het is ook typisch dat de vrouw altijd een stofzuiger etc. krijgt voor het trouwen, of als verjaardagscadeau, en de man een gereedschapskist, voor het trouwen..het slaat eigenlijk nergens op natuurlijk 8)

Hehe, ik had ooit een (potentieel aanstaande) schoonmoeder die met verjaardagen altijd gereedschap wilde geven. Maar aangezien ik geen idee had wat ik daar nu weer mee aanmoest heb ik vriendelijk doch dringend verzocht mijn verlanglijstje met cd's ter harte te nemen. 8)

Hm, ik heb ooit eens een handoek en washandje gehad van een zo'n schoonmoeder. Altijd handig als je op jezelf gaat :mrgreen:

|:)| ik krijg altijd vaatdoeken.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 nov 2006 18:16

sela schreef:
Smurffie schreef:
Aragorn schreef:
Smurffie schreef:
rosalie83 schreef:

|:)| ik krijg altijd vaatdoeken.

Daar moet je dan ook veel van hebben, als je er net als mij het principe er op na houdt elke dag een schone vaatdoek te gebruiken, áltijd handig dus sela :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 nov 2006 20:05

schwesterchen schreef:dit topic gaat over een bijbelse invulling van het huwelijk.
Goed onderwerp om met elkaar over te praten! Maar het valt me op dat er maar erg weinig wordt gekeken naar wat de Bijbel zegt, wat God zegt, bijbelse dingen worden al snel uit de tijd genoemd en eigen mening staat voorop :roll:

Hoe meer ik de bijbel in dit soort zaken serieus neem, hoe minder ik ermee heb..

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 nov 2006 22:36

Smurffie schreef:Daar moet je dan ook veel van hebben, als je er net als mij het principe er op na houdt elke dag een schone vaatdoek te gebruiken, áltijd handig dus sela :mrgreen:

Hoger opgeleiden schijnen daar minder consequent in te zijn :oops:

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 22 nov 2006 22:53

Idioten hebben orde...
Genieën de chaos...

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 nov 2006 14:46

Lalage schreef:
Smurffie schreef:Daar moet je dan ook veel van hebben, als je er net als mij het principe er op na houdt elke dag een schone vaatdoek te gebruiken, áltijd handig dus sela :mrgreen:

Hoger opgeleiden schijnen daar minder consequent in te zijn :oops:

Idioten hebben orde...
Genieën de chaos...

En bedánkt hoor :roll: 8)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 23 nov 2006 17:28

Tsja, de waarheid is hard... :mrgreen:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 nov 2006 17:35

kurtyo schreef:Tsja, de waarheid is hard... :mrgreen:

Ow, ik vind die waarheid niet zo hard hoor. Zo kortzichtig ben ik niet gelukkig 8)

Terug naar “Archief”