mystery schreef: Dat vind ik echt verrassend goed, dat er in jouw kerk zoveel meeleven is, dat je je gesteund voelt! Jij weet dan ook goed dat er ook christenen zijn die niet gelijk hard en vol onbegrip reageren. Mensen die gelijk afkeurend reageren, hebben niet eens nagedacht.
Daar ben ik ook heel blij mee. Maar ik denk ook dat het met mijn eigen houding te maken heeft. Ik heb begrip voor het onbegrip van anderen. Ik 'eis' geen goedkeuring of begrip. Hoe zou ik dat kunnen. Ik kan toch niet verlangen dat iedereen zomaar datgene begrijpt waarover ik zelf jarenlang heb geworsteld en gezocht?
Daarom probeer ik heel geduldig (ook hier) een beetje op te komen voor al die homojongens en meiden in onze kringen die het vaak best heel zwaar hebben omdat ze het 'gevecht' vaak alleen moeten voeren.
Zelfs naar God durven ze er vaak niet mee te gaan, omdat ze denken dat God ze toch maar veroordeelt. Mooi niet dus!
Bij de doop heeft Hij ook Zijn hand op jou gelgde en beloofd dat Hij met jou, ook las homo te maken wil hebben! Je naam is in één adem genoemd met die van de drieënige God! En Hij laat nooit los het werk dat Zijn Hand begonnen IS!