Christenen bidden om kwaad af te wenden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 10 jun 2006 19:47

Overal komen ze 666 tegen?
Zou je dat eens (met voorbeelden) duidelijker willen maken?
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 10 jun 2006 19:48

ga de film "Pi" kijken. Daar worden leuke dingen gezegd over "overal nummers zien". Ok, ik zie zelf ook overal nummers, verbanden etc. Ik ben erg symbolisch ingesteld.
Maar toch, als je een getal als 216 "uitkiest" (bewust of onbewust) als "het" getal, dan zal je dat getal overal tegenkomen. Om te citeren: 216 seconden dat je in de lift staat, 216 stappen vanaf de hoek van de straat tot aan je voordeur, etc.

Het is zinloos.

Op mijn vorige school was het ook wel leuk. Het lokaal waar we godsdienst hadden was lokaal 333. Tja, da's natuurlijk duidelijk he.
In het text-based spel wat ik de laatste tijd speel (webbased) had een van de leden van mijn alliantie (in het spel) de rang 666 (van 5000 spelers) en wel op dinsdag 6 juni 2006. En hij ging op die dag trouwen :P
Dan heb je natuurlijk ook nog het getal 1337. Je zou maar wat graag willen dat dat je pincode was :P En het is natuurlijk feest om 7 over half 2 's middags (13:37). Zelf zet ik mijn wekker altijd 1 minuut over het hele of halve uur. Ik sta dus niet op 7:00 of 7:30 op, maar om 7:01 en om 7:31. Gewoon een spottend bijgeloof. Ok ik heb mijn wekker zo'n 7 minuten voorstaan dus het telt sowieso al niet.
Op standaard momenten van de dag dat ik op de klok kijk is het altijd 18:48 (grondwet Nederland), 19:44 (invasie in Normandie, dinsdag 6 juni), 21:22 (netjes doorgeteld), 23:23 (vaak als ik m'n bedlampje uitdoe 's avonds om te gaan slapen).

Ik kom heel wat van zulke "nummers" tegen, en ik ben zeker wel serieus.
Maar zolang het je niet gaat controleren is er niets aan de hand.
what the soul hides, blood tells

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 jun 2006 20:04

Poesje schreef:Overal komen ze 666 tegen?

nou de dag, op zijn tv toestel in ziekenhuis, in een lezing deze week kwam het opeens weer terug. mijn vriendin had er erge moeite mee iig!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 10 jun 2006 20:10

Zo heb ik het vaak als ik op de klok kijk dat het 12:12, 13:13, 14:14 enz enz is. Heel raar...

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 11 jun 2006 00:17

Corine schreef:Zo heb ik het vaak als ik op de klok kijk dat het 12:12, 13:13, 14:14 enz enz is. Heel raar...

Das toch niet zo raar? Heb je elk uur namelijk...

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 11 jun 2006 00:37

Corine schreef:Zo heb ik het vaak als ik op de klok kijk dat het 12:12, 13:13, 14:14 enz enz is. Heel raar...

nog zo'n leuke tijd, 12:34 maar goed zal wel komen dat ik het vaak zie omdat dat net tijdens eetpauze is.

Maar ik vind het vele dat toegeschreven wordt aan 666 wel erg raar,
in de Bijbel kom ik niet anerds tegen dan dat het het getal van de mens genoemd wordt, maar als merkteken van behorend bij het beest gebruikt wordt. maar gaat het in geval van dat merkteken om het getal, of de mens zelf ?

Daarnaast kent de Bijbel ook nog vele andere getallen met hun betekenissen, waarom krijg tnou juist dit ene getal zo buitensport veel aandacht, en gebruiken we die andere getallen bijna nooit in een bepaalde context waarin het zou passen, zoals 7 en 12 of 1000
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 11 jun 2006 08:07

het getal kenmerkt het Beest, maar het is een "getal van de mens". Een menselijk getal. Een nummer door mensen gebruikt. Denk ik.
Wat het betekent? Geen idee. 3-maal 7 is perfect. Volheid. 3-maal 6 is dat "net niet". Wel sterk, maar niet sterk genoeg. Wie weet is dat de betekenis.

Wel ben ik er sterk van overtuigd dat de plaats waar de mens het teken krijgt doorslaggevend is: de handpalm of het voorhoofd. Het denken en doen. De hand voor "doen" en het voorhoofd voor "denken". Je ziet het bij de Joden die doosjes met Thorahteksten aan hun hand binden. De Mesusah op de deurpost met een tekst uit Deuteronomium 6. Wij zullen YHWH dienen. Bind het op uw handpalm en op uw voorhoofd. Of was het "hart"? In elk geval gaat het om je gedrag.

Het getal op zich doet niet ter zake. Doorslaggevend is waarom je het krijgt, of juist niet. De menigte in het wit naast de glazen zee heeft niet het teken van het Beest gekregen omdat ze het Beest niet volgden. Volgen! Doen wat het Beest wil. Zondigen dus. In je denken en je doen.
Das toch niet zo raar? Heb je elk uur namelijk...

klopt, maar vaak zie je dat niet. Het gekke is dat je altijd op dezelfde tijdstippen juist dat tijdstip zit. Je ziet bijvoorbeeld nooit 12:12, 13:13, 14:14. Maar wel altijd 15:15 en een reeks uren later 20:20. De rest zie je niet. Maar wel altijd dezelfde.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 jun 2006 17:11

Gerdien B. schreef:

nou de dag, op zijn tv toestel in ziekenhuis, in een lezing deze week kwam het opeens weer terug. mijn vriendin had er erge moeite mee iig!

En ik had op 06-06-06 15666 postings! 8)

Wbt de klok op 12:12 of 15:15, daar komt hij idd ieder uur. Alleen je onthoudt van alle keren dat je kijkt veel eerder de momenten waarop het een meer opvallend tijdstip is en lijkt het dus ook alsof dat vaker voorkomt.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 jun 2006 23:15

Aragorn schreef:
Gerdien B. schreef:

En ik had op 06-06-06 15666 postings! 8)

Wbt de klok op 12:12 of 15:15, daar komt hij idd ieder uur. Alleen je onthoudt van alle keren dat je kijkt veel eerder de momenten waarop het een meer opvallend tijdstip is en lijkt het dus ook alsof dat vaker voorkomt.

Haha, dat wilde ik juist gaan posten :)

Maar dat heb ik idd ook. Misschien scheelt ook het dat ik vaker op mn mobiel kijk naar de tijd, dan op een klok met romeinse cijfers :clown:

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 12 jun 2006 05:30

Menselijke hersenen zoeken nou eenmaal patronen, en herhaling is een heel makkelijk patroon, opeenvolging is ook zo'n patroon. Daarom vallen 12:12, en 12:34 wel op op een wekker en 08:41 niet. Je ziet iets, je hersenen zoeken een patroon, en als dat er is wordt er meteen significantie aan gekoppeld. (Er is een patroon, dus er moet iets speciaals mee aan de hand zijn). Terwijl dat dus helemaal niet zo hoeft te zijn, zie het voorbeeld van die wekker. Is trouwens wel een verklaring waarom het duivelsgetal 666 is en niet bijvoorbeeld 592 of 417.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 12 jun 2006 08:03

daar zit natuurlijk wat is. Maar wat betreft dat 666... wat te denken van de oudst gevonden documenten waarin 616 schijnt te staan als zijnde het getal van het Beest? Ze hebben het wereldwijd op 666 gelaten i.p.v. het te veranderen naar 616 anders hadden ze alle Iron Maiden merchandise moet wijzigen ;)

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 13 jun 2006 10:53

666, het getal van het beest?

http://www.livescience.com/animalworld/060607_leggy_millipede.html

Wat een toeval: een miljoenpoot waarvan de vrouwtjes precies 666 pootjes hebben (de mannetjes hebben er minder). Weer wat geleerd dus, niet alleen bestaat het beest echt, het is nog een vrouwtje ook (om de een of andere reden verrast me dat ook weer niet heel erg) :mrgreen:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 jun 2006 11:00

*kreun*
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 13 jun 2006 12:48

Het beest uit de afgrond is dus een reuzenduizenpoot!
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 13 jun 2006 12:54

Raido schreef:Het beest uit de afgrond is dus een reuzenduizenpoot!

boeiend, die eet toch alleen maar muizen 8)

Terug naar “Archief”