Welke eisen stel je aan een relatie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 26 jun 2006 21:24

mijn voorwaarde is dat ik mag blijven werken in de zorg ik doe mijn opleidingen niet voor niks!
Ik heb gewoon het voorbeeld van mijn ouders zo meegekregen mijn moeder werkt zelf nog 20 uur als hoofd verpleegkundige en dat valt ontzettend goed te combineren.
En ik vind dat de man niet boven de vrouw staat dat we alle twee evenveel zijn en dat vind mijn vriend gelukkig ook!
Voor de rest heb ik eigenlijk geen eisen ben zeer tevreden over onze relatie en hoe wij overal over denken!.
Kinderen willen wij alle twee heel graag.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 26 jun 2006 21:43

Mensen, mensen, mensen! Wáár is de romantiek gebleven? :shock:
Hoe kun je nu eisen stellen aan iemand die je niet kent? Je wordt verlieft, dat blijf je de eerste paar maanden, je leert elkaar kennen, voor- en nadelen, je komt erachter of het gaat werken, ja of nee. Zo ja, hoera, zo nee, dan maak je het uit, maar ik zwéér je, neem de eerste vier maanden het woord 'zwanger' of 'kinderen' niet in je mond :o

Je gaat toch niet van tevoren bespreken of je misschien kinderen wilt of niet, en hóe de f*cking taakverdeling zou moeten zijn :frown:

Eisen aan een relatie stellen alvorens je er 1 begint..wie verzint er nu zoiets? :|

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 26 jun 2006 21:47

haha nee hoor dat hebben we toen zeker niet besproken :lol: maar ik doe geen opleiding van 4 jaar om over paar jaar braaf thuis te zitten en er niks mee te doen.
Dat wil ik gewoon absoluutniet!!!!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 jun 2006 22:01

Smurffie schreef:maar ik zwéér je, neem de eerste vier maanden het woord 'zwanger' of 'kinderen' niet in je mond :o

hmz, kheb weleens een vriendje gehad voor een paar weken waarmee ik het daar juist wel over had ;) maar was ook wel een beetje als geintje.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 26 jun 2006 22:02

Smurffie schreef:Je gaat toch niet van tevoren bespreken of je misschien kinderen wilt of niet, en hóe de f*cking taakverdeling zou moeten zijn :frown:

Ja wij wisten al heel snel, ik geloof eerste week van onze relatie en misschien daar voor al hoe ieder over gezin en werk dacht. Is dat zo'n ramp????

Smurffie schreef:Eisen aan een relatie stellen alvorens je er 1 begint..wie verzint er nu zoiets? :|

Eis is misschien een groot woord, maar je hebt beide dingen die je niet op wilt geven. Denk dat je daar dan samen een weg in moet zoeken en die moet ook te vinden zijn lijkt mij.

Smurffie schreef:maar ik zwéér je, neem de eerste vier maanden het woord 'zwanger' of 'kinderen' niet in je mond :o

kan het nu niet goed komen met onze relatie denk je? Want wij hebben het er allang over gehad 8)
Laatst gewijzigd door Gerdien B. op 26 jun 2006 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 jun 2006 22:05

Smurffie: ik had de eis dat hij christen moest zijn. En daar ben ik errug ver in gegaan, dat was echt een eis... Wat Gerdien zegt is helemaal waar.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 jun 2006 23:28

Welke eisen ik stel? Nou, het moet in ieder geval een vrouw zijn.... Verder idd christen, lief en leuk. Ach ik ben niet zo veeleisend... Oh ja en een topfunctie en een megasalaris, heel goed kunnen koken maar niet teveel nadruk op nederlands eten, een mooie auto, nee wacht, twee.... :P :mrgreen: :roll:
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 27 jun 2006 09:10

Marnix schreef:Welke eisen ik stel? Nou, het moet in ieder geval een vrouw zijn.... Verder idd christen, lief en leuk. Ach ik ben niet zo veeleisend... Oh ja en een topfunctie en een megasalaris, heel goed kunnen koken maar niet teveel nadruk op nederlands eten, een mooie auto, nee wacht, twee.... :P :mrgreen: :roll:

Voor de rest heb ik geen eisen hoor! :mrgreen: :mrgreen:

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 27 jun 2006 09:44

Lalage schreef:nu weer on topic: hebben jullie je vriend(in)/man/vrouw ook een beetje geselecteerd op het feit dat hij/zij hetzelfde denkt over later kinderen krijgen en de taakverdeling?

neuh, ik heb eigenlijk geen idee hoe hij daar zo over denkt...
eigenlijk heb ik ook geen idee hoe ik daar over denk 8)
ach ;) het maakt me ook niets uit, dat is nog zo ver weg, daar ben ik nu nog niet echt mee bezig :D

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 27 jun 2006 09:54

Hehe, ik praat wel mee..al is er geen sprake van een vriend waar ik deze zaakjes evt. wel of niet mee bespreek. Het bespreken van de taakverdeling vind ik zelf beetje te ver gaan. Zoiets komt later wel aan bod. Maar ik zou wel graag willen weten hoe hij over kinderen denkt.
Als hij het liefst geen kinderen wil ofzo..dan zou dat mij wel 'denk-stof' bezorgen.. :wink: Maar...eisen stel ik niet van tevoren.. :D
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 jun 2006 09:58

Het schijnt wel vaak te gebeuren dat de papa het pas leuk vindt als het kind er eenmaal is. Maar hij moet het natuurlijk wel goed vinden dat het er komt, tenzij het per ongeluk gebeurd is ;)

Kaboutertje
Verkenner
Verkenner

..

Berichtdoor Kaboutertje » 27 jun 2006 10:15

ik ben het een beetje eens met smurffie.. ik denk dat je de meeste dingen vanzelf wel gaat bespreken als je een realtie hebt.. dat komt allemaal vanzelf! :wink:

maar je kan het wel op een iets normalere manier zeggen :)

respecteer de rest gewoon in hoe hun denken!

dat jij het anders doet prima, zegt de rest toch ook niks over :wink:
Dank U voor het kruis Heer! dank U dat U stierf voor ons, U droeg al onze schuld en pijn, nu zijn wij vrij!!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 jun 2006 11:06

Poesje schreef:Hehe, ik praat wel mee..al is er geen sprake van een vriend waar ik deze zaakjes evt. wel of niet mee bespreek. Het bespreken van de taakverdeling vind ik zelf beetje te ver gaan. Zoiets komt later wel aan bod. Maar ik zou wel graag willen weten hoe hij over kinderen denkt.
Als hij het liefst geen kinderen wil ofzo..dan zou dat mij wel 'denk-stof' bezorgen.. :wink: Maar...eisen stel ik niet van tevoren.. :D

Hehe... als vrouw heb je toch wel een beetje in de hand of er kinderen komen toch? Keer een pilletje vergeten ofzo? ;) en na afloop zeggen: Tja, ik snap er ook niks van :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 27 jun 2006 11:10

Haha, zo zouk ik dat ook aanpakken ja..en dan vooral zo heel onschuldig kijken.. :D Maar..[serieuze modus]als hij dat niet zou willen, zou ik dat niet doen..nog sterker..geen idee of ik dan zo'n vriend wil.. :wink:
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Kaboutertje
Verkenner
Verkenner

..

Berichtdoor Kaboutertje » 27 jun 2006 11:16

Ik zou dat niet doen.. als hij het niet zou willen...

Want dalijk heb je een kind.. en gaat hij bij je weg om dat kind...
Overleggen is een goede zaak :wink:
Dank U voor het kruis Heer! dank U dat U stierf voor ons, U droeg al onze schuld en pijn, nu zijn wij vrij!!

Terug naar “Archief”