Marnix schreef: Denkertje21, ik ben het niet met je eens. Als de bijbel het over het huwelijk heeft gaat het altijd over man en vrouw.
Daarom zei ik ook dat de Bijbel zwijgt over deze relaties. Men kende dit niet zoals er zoveel dingenzijn die men teon niet kende.
Je bevestigt die scheiding tussen lust en relatie min of meer met de tekst die je aanhaalt
26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. Het gaat hier over schandelijke lusten! Ik denk dat elke lust schandelijk is. En natuurlijke omgang? De natuur van een homo is juist man/man of vrouw/vrouw. Hij zou tegennatuurlijk handelen door te trouwen met een vrouw
27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende. [/i]
Ook in deze tekst komt de 'wellust' en het 'ontbranden' weer voor. In een elke relatie hoort de basis LIEFDE te zijn en niet wellust!
Je aanhalingen uit het oude testament zijn helder, maar daar ga ik op een andere keer wel op in. In het kort vind ik wel dat je heel selectief dingen overneemt en hoop ik niet dat je dat bij alles uit Leviticus doet, want dan gaan er heel veel mensen gestenigd worden.
Marnix schreef: Kom op, de Bijbel spreekt duidelijk genoeg over dit onderwerp.
Ik probeer juist te laten zien dat dat helaas niet zo is. Was het maar waar. Dan had ook ik duidelijkheid gehad. Want de liefde van God voor mij ervaar ik als zo groot en onbegrijpelijk, dat ik alles wil doen om Hem geen verdriet te doen.
Maar hier hebben we m.i. te maken met een visie die is neergelegd en volledig als juist wordt aangenomen. Ik wil heel voorzichtig zijn met deze visie en ben zelf, na veel zoeken en gebed tot een andere conclusie gekomen...