Ik vond de kritiek wel doordacht en netjes beargumenteerd.
Of dit de kritiek terecht maakt is een volgende....
Vond het wel jammer dat de kritiek weinig opbouwend was....
Het geniet inderdaad wel de voorkeur als een kind/jongere met dergelijke vragen (hoe wordt ik bekeerd e.d.) naar zijn/haar ouders stapt of nog beter, de catecheseermeester....
Maar.....als daar de drempel te hoog voor is (ofwel door kind ofwel door potentiele beantwoorder) dan is refoweb absoluut een beter alternatief dan de vraag maar voor je houden...
Daarnaast geeft de heer Karens aan dat de kwaliteit van beantwoording bij tijd en wijlen te wensen overlaat. Dit had hij voorzien van enkele voorbeelden, die je toch niet zomaar van tafel kunt vegen. Maar het is uiteraard niet de schuld van refoweb wanneer antwoorden niet geheel naar behoren worden gegeven (wat je wel mag verwachten van een ds). Misschien een idee om dhr Karens zelf uit te nodigen als beantwoorder

en het artikel in de saambinder met een uitnodiging naar enkele behoudende ds-en te sturen

"Ik zag met het oog van mijn ziel het Licht dat nooit verandert. Wie de Waarheid kent, kent dat Licht, en wie het kent, kent de eeuwigheid."