Het is trouwens: Highly Sensitive Person.Tobbe schreef:(...)hypersensitive person zijn.

Moderator: Moderafo's
Ik wilde het net gaan verbeteren.. een persoon is wel iets anders als een persoonlijkheid. Misschien verklaard dat ook sommige reacties.. Niemand is één HSP, maar heeft een hoogsensitieve persoonlijkheid.Aragorn schreef:André schreef:Het is trouwens: Highly Sensitive Person.Tobbe schreef:(...)hypersensitive person zijn.
Nee, Personality.
Raido schreef:Ik wilde het net gaan verbeteren.. een persoon is wel iets anders als een persoonlijkheid. Misschien verklaard dat ook sommige reacties.. Niemand is één HSP, maar heeft een hoogsensitieve persoonlijkheid.Aragorn schreef:André schreef:Het is trouwens: Highly Sensitive Person.Tobbe schreef:(...)hypersensitive person zijn.
Nee, Personality.
Tobbe schreef:Raido schreef:Ik wilde het net gaan verbeteren.. een persoon is wel iets anders als een persoonlijkheid. Misschien verklaard dat ook sommige reacties.. Niemand is één HSP, maar heeft een hoogsensitieve persoonlijkheid.Aragorn schreef:André schreef:Het is trouwens: Highly Sensitive Person.Tobbe schreef:(...)hypersensitive person zijn.
Nee, Personality.
Aahh ja! Ik ben misleid door de topicstartster. HSP werd gepresenteerd als een heel mens, maar 't is dus maar een deeltje.
Overnieuw! *jaja, dat is geen Nederlands maar het klinkt leuker*
joos schreef:Tobbe schreef:Raido schreef:Ik wilde het net gaan verbeteren.. een persoon is wel iets anders als een persoonlijkheid. Misschien verklaard dat ook sommige reacties.. Niemand is één HSP, maar heeft een hoogsensitieve persoonlijkheid.Aragorn schreef:André schreef:Het is trouwens: Highly Sensitive Person.Tobbe schreef:(...)hypersensitive person zijn.
Nee, Personality.
Aahh ja! Ik ben misleid door de topicstartster. HSP werd gepresenteerd als een heel mens, maar 't is dus maar een deeltje.
Overnieuw! *jaja, dat is geen Nederlands maar het klinkt leuker*
Ja Tobbe, je bent hier inderdaad nu aan het zeiken (zoals je in een ander topic aangaf graag te doen, dus het zijn je eigen woorden). Wat is het voor flauwekul te zeggen dat je misleid bent door Marina?
Als je je iets meer in hsp had verdiept (stel je voor DAT je het zou doen!) dan zou je dat al lang geweten hebben.
In elk geval dit nog even: mensen met een hoogsensitieve persoonlijkheid voelen zich enorm snel aangesproken door iets en voelen zich ook vaak erg schuldig. Het is misschien negatief, maar ze zien dan ook vaak de wereld niet meer helemaal reeel. Dat verklaart denk ik wel de reacties van Raido en Marina enigszins. ikzelf (ja Aragorn, ik ben toch wel een hsp) heb me bewust wat ingehouden, waarschijnlijk is het daarom dat ik hier nog ben.
Tobbe schreef:btw. ik had toch mooi gelijk, Aragorn!
Aragorn schreef:Maar het blijft een beetje een vaag labeltje voor mij. Ik kan bijvoorbeeld zeker wel geraakt worden door muziek (hoe strelen The Doors mijn oortjes nu!), maar raak weer helemaal niet ontregeld door een veelheid aan prikkels. In hoeverre hebben alle mensen die zich hier hsp noemen er eigenlijk echt last van bij hun dagelijks functioneren?
Aragorn schreef:Tobbe schreef:btw. ik had toch mooi gelijk, Aragorn!
Maar ik ook en op mijn gelijk ben ik trotser aangezien jouw gelijk je slechts door het lot in de schoot is geworpen.![]()
Tobbe schreef:Ik heb dan ook nog meteen twee vragen aan de mensen met de verschijnselen hierboven besproken.
Hoe merk je dat je meer van die prikkels krijgt dan een doorsnee figuur? En dan bedoel ik vooral dat niemand van een ander weet hoeveel prikkels die krijgt, ondanks de beste communicatie.
Attenderen mensen je er weleens op dat je uitzonderlijk reageert ofzo?
Ik dacht laat ik het nou eens niet zeggen... maar het is ook een van de redenen waarom ik nog niet naar een concert ben geweest. Ik vind In Flames erg woest (letterlijk en figuurlijk), sta thuis te springen en schreeuwen op hun muziek, zou best een concert willen bezoeken...André schreef:Ik zal b.v. niet naar een bios, popconcert of kerkdienst gaan.
Reden: TE lang TE veel lawaai.
B.v. een meeting van RW is voor mij een 'overwinning', de dag erna kom ik niet uit bed, dat is dan de reactie van je psyche, ofzo.
De prikkels moeten dan nog verwerkt worden o.i.d.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten