Maagdenvlies

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 04 apr 2003 15:36

Op deze manier zijn er al velen misbruikt in streng gereformeerde kring.

Dat vind ik dan wel weer een erg boude en generaliserende uitspraak. Alsof incest alleen maar in streng gereformeerde kring voorkomt...

Overigens ben ik het hartelijk met je eens dat godsdienst nooit motief/excuus mag zijn voor degelijke vergrijpen. Ik ben het ook met je eens dat dit in genoemde kringen juist wel dikwijls als motief/excuus wordt aangedragen, en dat maakt deze zaken m.i. nog ernstiger en schrijnender.

Verder vind ik dit een belachelijke discussie als ik kijk naar de oorspronkelijke vraag. Uit "religieuze interesse het maagdenvlies bekijken". Dat lijkt inderdaad verdacht veel op de excusen die doorgaans worden gebruikt voor dergelijke ranzige daden...

joepie

Berichtdoor joepie » 04 apr 2003 20:35

Ik zei niet dat het alleen daar gebeurde, maar precies wat jij daaronder neer zet.

anna
Mineur
Mineur

Berichtdoor anna » 05 apr 2003 12:10

Kan het zo zijn dat er in de christelijke gezinnen er weinig over seksualiteit word gesproken???? Misschien een oorzaak. Dat het een taboe is om daarover te praten en vragen te stellen.??

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 06 apr 2003 17:29

Nogmaals: er valt niks te bekijken! En ook niks te controleren! Dat je het evt. aan het laken zou kunnen zien is volgens mij alleen mogelijk als een man/jongen niet erg voorzichtig met je omgegaan is.

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 06 apr 2003 21:30

chickie schreef:Nogmaals: er valt niks te bekijken! En ook niks te controleren! Dat je het evt. aan het laken zou kunnen zien is volgens mij alleen mogelijk als een man/jongen niet erg voorzichtig met je omgegaan is.

Of dat jij een beetje te nauw bent. Het is maar hoe je het bekijkt.
Deuteronomium 6:4
Hoor, Israel: de HERE is onze God; de HERE is een!

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 07 apr 2003 07:54

anna schreef:Kan het zo zijn dat er in de christelijke gezinnen er weinig over seksualiteit word gesproken???? Misschien een oorzaak. Dat het een taboe is om daarover te praten en vragen te stellen.??

Ik denk dat het in de meeste refo huisgezinnen wel zo gaat!! Het is toch raar om daar over te praten wordt er dan gezegd!! Maar ik denk zelf dat het juist heel erg van belang is!

joepie

Berichtdoor joepie » 08 apr 2003 08:12

Cickey dan moet je je toch beter laten voorlichten. Want er zit wel degelijk iets wat te bekijken zou zijn door mensen die er verstand van hebben. Anders zou een ziekenfonds bijvoorbeeld niet een vergoeding voor een hersteloperatie van het maagdenvlies in hun pakket willen hebben.
Dus dat er niets zit is niet waar!
Kijk anders maar eens met de zoekmachine van google b.v. naar maagdenvlies of hymen.
En het kan zeker wat bloeden bij de eerste keer gemeenschap. Maar lang niet bij iedereen. Maar dat heb ik al gezegt.
Laatst gewijzigd door joepie op 08 apr 2003 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Kaw
Majoor
Majoor

Re: Maagdenvlies

Berichtdoor Kaw » 08 apr 2003 08:34

Torenspits schreef:
Een artikel vandaag in Trouw schreef:Celstraf oud-raadslid SGP na ontucht
Zwolle- Een oud SGP-raadslid uit .. is gisteren veroordeeld tot twaalf maanden cel, waarvan zes voorwaardelijk. De rechtbank in Zwolle achtte bewezen dat de man ontucht heeft gepleegd met zijn dochter. De veroordeelde heeft bekend dat hij de vagina van zijn dochter heeft betast toen zij ongeveer zes jaar oud was, maar volgens hem was er geen sprake van seksuele gevoelens. De man was naar eigen zeggen bezig met een wetenschappelijk onderzoek naar het maagdenvlies.

Ten eerste een opmerking over de straf. Als de dader gelogen heeft verdient hij een veel, veel hogere straf. Maar als het waar is wat hij zegt is dan de straf niet wat hoog?

In mijn grote onwetendheid van de vrouw zou ik ook wel graag eens het maagdenvlies willen zien. Zonder seksuele, maar met religieuze interresse.
Is dat in religieuze zin een verboden verlangen? Is 'het ontbloten van haar schaamte' al een daad van overspel of losbandigheid of kan dat wel volgens jullie?

Als ik dezelfde persoon voor mij heb als die er veroordeelt is: Die man heeft zijn dochter haar hele jeugd misbruikt. En wat ik nog wilde zeggen is: Het komt in elk cultureel milieu voor, het ligt niet aan de kerksoort, maar aan de man in het algemeen. De man is soms zo ziek en zondig. Mijn vriendin vertelde me dat 1 op de 7 vrouwen misbruikt is. Vond ik echt heel schokkend. Dan zou statistisch 2 van de 14 meisjes in mijn vriendenkring ooit misbruikt zijn... :shock:

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 08 apr 2003 08:37

chickie schreef:Nogmaals: er valt niks te bekijken! En ook niks te controleren! Dat je het evt. aan het laken zou kunnen zien is volgens mij alleen mogelijk als een man/jongen niet erg voorzichtig met je omgegaan is.

Soms komt er wat bloed vrij, soms heeft de vrouw enkel een branderig gevoel in de "openingsholte." (sorry voor de benaming.

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: Maagdenvlies

Berichtdoor groenrondballetje » 08 apr 2003 10:49

Kaw schreef:
Torenspits schreef:
Een artikel vandaag in Trouw schreef:Celstraf oud-raadslid SGP na ontucht
Zwolle- Een oud SGP-raadslid uit .. is gisteren veroordeeld tot twaalf maanden cel, waarvan zes voorwaardelijk. De rechtbank in Zwolle achtte bewezen dat de man ontucht heeft gepleegd met zijn dochter. De veroordeelde heeft bekend dat hij de vagina van zijn dochter heeft betast toen zij ongeveer zes jaar oud was, maar volgens hem was er geen sprake van seksuele gevoelens. De man was naar eigen zeggen bezig met een wetenschappelijk onderzoek naar het maagdenvlies.

Ten eerste een opmerking over de straf. Als de dader gelogen heeft verdient hij een veel, veel hogere straf. Maar als het waar is wat hij zegt is dan de straf niet wat hoog?
In mijn grote onwetendheid van de vrouw zou ik ook wel graag eens het maagdenvlies willen zien. Zonder seksuele, maar met religieuze interresse.
Is dat in religieuze zin een verboden verlangen? Is 'het ontbloten van haar schaamte' al een daad van overspel of losbandigheid of kan dat wel volgens jullie?

Als ik dezelfde persoon voor mij heb als die er veroordeelt is: Die man heeft zijn dochter haar hele jeugd misbruikt. En wat ik nog wilde zeggen is: Het komt in elk cultureel milieu voor, het ligt niet aan de kerksoort, maar aan de man in het algemeen. De man is soms zo ziek en zondig. Mijn vriendin vertelde me dat 1 op de 7 vrouwen misbruikt is. Vond ik echt heel schokkend. Dan zou statistisch 2 van de 14 meisjes in mijn vriendenkring ooit misbruikt zijn... :shock:

Helaas, in grote lijnen kloppen die cijfers voor ingrijpend en minder ingrijpend misbruik. :cry: Overigens worden niet alleen meisjes misbruikt, en ligt het aantal misbruikte jongens erg dicht in de buurt van het aantal misbruikte meisjes. :cry: Hoewel de meeste daders man zijn, zijn sommige vrouw. :cry:

John
Laatst gewijzigd door groenrondballetje op 08 apr 2003 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 08 apr 2003 10:56

Het trieste van dit artikel is wel dat het gerucht gaat dat in "onze kring" incest vaker voorkomt. Doordat deze zaken bij Christenen breder worden uitgemeten.

De cijfers heb ik ook gehoord, gruwelijk :!: Een ding: ga nooit in je omgeving kijken zo van: ik heb 14 vriendinnen, welke 2 zouden er misbruikt zijn? Van de zomer heb ik een meisjeskamp met 37 meisjes geleid. Moet je je voorstellen dat je daar de 5 "misbruikten" gaat opzoeken?
Laat het temeer een aansporing zijn om voor onszelf te waken en te bidden om niet in deze gruwelijke zonde te vallen.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 08 apr 2003 11:56

TheKeimpe schreef:De cijfers heb ik ook gehoord, gruwelijk :!: Een ding: ga nooit in je omgeving kijken zo van: ik heb 14 vriendinnen, welke 2 zouden er misbruikt zijn? Van de zomer heb ik een meisjeskamp met 37 meisjes geleid. Moet je je voorstellen dat je daar de 5 "misbruikten" gaat opzoeken?
Laat het temeer een aansporing zijn om voor onszelf te waken en te bidden om niet in deze gruwelijke zonde te vallen.

Zo bedoelde ik dat niet. Ik bedoel gewoon dat het een enorm aantal is.

ezri
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

verbazing

Berichtdoor ezri » 17 apr 2003 21:42

(Wederom verbaas ik mij over het aantal keren dat deze topic bekeken is. Blijkbaar een prikkelend onderwerp :roll: )
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

joepie

Berichtdoor joepie » 18 apr 2003 07:56

Ook voor jouw dus! :D

Kena
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Kena » 18 apr 2003 16:59

joepie schreef:Ook voor jouw dus! :D

:lol: :lol: :lol: ik dacht iedere keer hetzelfde :mrgreen:
Kena ™

Tefillah zonder kavannah is als een goef zonder nesjama