Verkiezingen, wat stem jij?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wat stem jij?

Peiling eindigde op 11 mar 2006 18:53

CDA
5
5%
VVD
2
2%
D66
0
Geen stemmen
PvdA
2
2%
Groenlinks
1
1%
SP
4
4%
Christenunie
36
39%
SGP
36
39%
Leefbaar......(lokaal)
1
1%
Andere lokale partij
2
2%
Ik stem niet
4
4%

Totaal aantal stemmen: 93

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 mar 2006 10:42

Roken moet gewoon helemaal verboden worden, of mensen die longkanker krijgen, goed geinformeerd waren over de gevolgen moeten gekort worden op hun uitkering/bijstand ;)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 07 mar 2006 13:02

Aha, SGP is een mooie inhaalslag aan het maken.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

liza
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor liza » 07 mar 2006 13:22

SGP/CU staan bij ons gelukkig op één lijst. :D

Mensen die niet gaan stemmen, kennen hun verantwoordelijkheid niet vind ik en kiezen voor de uiteindelijke uitslag.
Mensen kom op GA stemmen!!!!!
Van het concert des levens
krijgt niemand een program.

Bezoek mijn weblog eens!!!!! http://lizaslife.web-log.nl

Collateral

Berichtdoor Collateral » 07 mar 2006 13:28

De SP staat gewoon gedeeld derde. :mrgreen: Jan Marijnissen is hier zo lyrisch van geworden, dat hij het kosmopolitische gezicht van Refoweb - iemand waarover het laatste woord nog niet gesproken is - een kaartje heeft gestuurd.

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 07 mar 2006 13:32

Zou je als je niet stemt ook niet een signaal afgeven? Zoiets van: mij boeit het niet, het is toch allemaal één pot nat.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

rafaell

Berichtdoor rafaell » 07 mar 2006 13:38

lol@collateral

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 07 mar 2006 13:42

ZO, net even de burgerplicht weer gedaan, het is CDA geworden, ondanks het feit dat ik moest stemmen in een zaaltje van de ger.gem kerk alhier. Mij imponeer je niet...hahahahaah....!!!
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 07 mar 2006 13:45

Hier mag je in elk stemkantoor stemmen, ik ben bij mijn oude (reformatorische) basisschool wezen stemmen. De kinderen staan daar allemaal 'SGP' te scanderen in de pauze :wink: Ach verstand komt met de jaren, ik stond dat eerder ook te roepen en stem nu VVD.

wormpje
Mineur
Mineur

Berichtdoor wormpje » 07 mar 2006 13:48

Ik heb ook gestemd. Ik stem altijd en altijd CU. Deze keer heb ik, net als bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen, een voorkeursstem uitgebracht op iemand die ik ken en die echt hart voor politiek heeft. Ja, je houdt het niet voor mogelijk, maar die mensen zijn er echt. Dus daar heb ik op gestemd. Aan die jongen kan ik gerust de plaatstelijke politiek overlaten.
Nu maar hopen dat ie ook echt in de raad komt.

André

Berichtdoor André » 07 mar 2006 13:59

Col heeft gevoel voor humor :P , in dit geval de ontvangster ook, dit wordt wsl nog meer LOL

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 mar 2006 14:46

meschianza schreef:Aha, SGP is een mooie inhaalslag aan het maken.
Ik vind ze wat sneu eigentlich, eerst was het altijd de rechts/conservatieve christelijke partij op alle vlakken. Nu Nederland wat naar links gaat vallen (ook vermoedelijk met de parlementsverkiezingen) komen ze op eens met een uitgesproken links thema namelijk de zwakkeren in de samenleving.. waar van ouds vooral de CU zich sterk voormaakte..

Dat vind ik wat jammer, en op lokaal niveau is het een bloody shame dat de SGP en CU los van elkaar opereren, vooral in Rijssen (en dan heb je ook nog eens een CDA). :|

Wat ik stem; ik weet het niehiet
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Riska

Berichtdoor Riska » 07 mar 2006 14:52

Floefloe schreef:Zou je als je niet stemt ook niet een signaal afgeven? Zoiets van: mij boeit het niet, het is toch allemaal één pot nat.

stem dan tenminste nog 'blanco' - dan heb je toch je ongenoegen kenbaar gemaakt. Helemaal niet stemmen is toch jammer???

rafaell

Berichtdoor rafaell » 07 mar 2006 14:56

Als je wat veranderd wilt hebben stem dan inderdaad gewoon VVD of als je in Rotterdam woont nog liever Leefbaar Rotterdam 8)

Riska

Berichtdoor Riska » 07 mar 2006 15:03

rafaell schreef:Als je wat veranderd wilt hebben stem dan inderdaad gewoon VVD of als je in Rotterdam woont nog liever Leefbaar Rotterdam 8)

Als ik VVD ga stemmen laten mijn kinderen mij vast opnemen, want dan ben ik totaal, maar dan ook totaal niet meer mijzelf.
En de leefbaarpartijen zijn mij te min - er blijft geen spaan heel van mensen die uit Turkije of Marokko komen...

Vanmorgen vroeg een kind op school me (waar ik werk als vrijwilligster) op wie ik ging stemmen. Het is een openbare school en dus echt een partij noemen is eigenlijk niet handig. Maar ik zei, dat ik op "T" ging stemmen. Hetgeen met gejuich werd ontvangen. "T" is namelijk een Turkse man die al langer in de gemeenteraad zit - in mijn woonplaats.
Van welke partij hij is, weten ze denk ik helemaal niet - kinderen uit groep 5), maar dat hij "één van hen" is wel...

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 07 mar 2006 15:35

wormpje schreef:Ik heb ook gestemd. Ik stem altijd en altijd CU. Deze keer heb ik, net als bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen, een voorkeursstem uitgebracht op iemand die ik ken

Voor mij geldt hetzelfde.
Ik moest stemmen in een gebouwtje waar de plaatselijk lijsttrekker van de CU deel uitmaakte van de kiescommissie. Ik heb toch maar lekker niet op hem gestemd maar op nummer 8 van de lijst :)

Terug naar “Archief”