Clint schreef:Maar je wil niemand voor zijn hoofd stoten dus dat doe je niet, want soms zijn het heel aardige mensen. Maar ja hoe sta jij ze te woord?
Het wisselt. Ligt er aan hoe ze zich opstellen. Sommige kun je gewoon een gesprek mee hebben en vriendelijk vertellen dat je niet geïnteresseerd bent. En even goede vrienden gewoon respect voor elkaar hebben.
Soms hebben we er hier ook aan de deur die nogal irritant zijn. In België was er tot voor kort één die elke keer op een vast tijdstip ééns in de zoveel weken langs kwam. Hij deed steeds nogal irritant en bleef vrij chronisch doorgaan. Op een gegeven moment deed één van m'n huisgenoten open:
"Goedemiddag kan ik even met u over het geloof praten?"
"Meneer het zelfde antwoord als altijd; Nee!"
"Maar ik heb het goede nieuws voor je, luister toch naar mij"
"Meneer even voor de goede orde, ik ben niet geïnteresseerd"
"Ja maar... Bla bla bla. Hel en verdoemenis"
"Meneer ik weet wat de hel is, ik woon hier in huis en mijn vader is satan. Als u even wacht roep ik hem even; PAPPA!!!"
Andere huisgenoot komt uit de keuken lopen met z'n lange zwarte jas aan, lekker kluivend aan een kippenpoot en een deobus met een steekvlam dragend... Wat is er mijn zoon?
"Onze huisjehova staat weer aan de deur te zagen, zullen we hem offeren?"
Sindsdien loopt hij ons huis voorbij
Het kan erg wisselen. Ik heb een aantal JG's in m'n MSN staan en daarmee is heel redelijk te praten.