Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 01 nov 2005 15:24

Clint schreef:Ja nou dat is dan mazzel. Hier in Gouda hebben ze (vooral bij ons in de straat) heel wat spekzolen versleten.

Nu eerst even een recept halen.
Zo weer retour :lol:

woon je dan vlak bij de Koninkrijkszaal van de JG? :wink:

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 01 nov 2005 15:30

Nee dat niet maar het is hun "favoriete" wijk denk ik.
Zat net in het boekje "Mormonen in het licht van de bijbel" te lezen omdat ik ooit eens ergens had gelezen over het zogenaamde teken van Kain. Dacht dat de JG dat in hun leer hadden maar het blijken de Mormonen te zijn die "gekleurde" mensen nooit accepteren omdat ze het teken (donkere huidskleur) van Kain zouden hebben.
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.
http://clintslog.web-log.nl/

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 23 nov 2005 17:57

De JG liepen bij ons in de straat maar loerden slechts bij mij naar binnen na het laatste gesprek. Ze keken in een soort notitie boekje en schrapten wat of maakten aantekeningen. Zelfs toen ik naar buiten ging en zogezegd wat in de voortuin ging werken knoopten ze geen gesprek met mij aan.
Lijkt wel of ze onderling alles doorsluizen over waar christenen wonen etc.
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 24 nov 2005 13:22

Tja Clint, ze kijken in je huis of ze tegenstrijdigheden vinden tussen jouw leer en je leven. Dus bereid je maar goed voor op een volgend gesprek!

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 24 nov 2005 16:44

Ben ik ook bang voor ja. Ze loeren eerst naar binnen of ze niet een aardig aanknooppunt kunnen vinden om je tot JG om te dopen. Ja hallo, loop dan maar even door!

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 25 nov 2005 13:01

Hee wat staat daar nu aan de deur??

Afbeelding

Rene Z

Berichtdoor Rene Z » 25 nov 2005 13:24

Wat een een mooie christelijke en volwassen reacties zeg. Mijn complimenten.

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 25 nov 2005 14:21

Niet op de man spelen graag!

Vriendelijke groet

Rene Z

Berichtdoor Rene Z » 26 nov 2005 07:30

Niet op de groep spelen graag

Je voelt je wel aangesproken. Wie de schoen past trekke hem aan.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 26 nov 2005 08:44

on topic maar weer.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 26 nov 2005 09:29

Dank je moderator.

Liep laatst in de stad hier in Gouda en de zon scheen lekker dus ik wandelde op mijn gemak wat rond, zag ik in de verte al een behoorlijk oude vrouw (jaar of 80 geschat) die zo nu en dan iets aan passerende mensen wilde geven. Iedereen sloeg haar aanbod af en naarmate ik dichter in haar buurt kwam ging ik me steeds meer afvragen wat ze nu eigelijk uitdeelde. Toen ik haar passeerde stopte ze me vliegensvlug een papiertje in handen wat bij nader onderzoek een traktaatje bleek te zijn van de JG.
Kijk, gedreven in hun geloof zijn ze zeker wel!

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

Berichtdoor Javaca » 04 dec 2005 13:07

Clint schreef:Maar je wil niemand voor zijn hoofd stoten dus dat doe je niet, want soms zijn het heel aardige mensen. Maar ja hoe sta jij ze te woord?

Het wisselt. Ligt er aan hoe ze zich opstellen. Sommige kun je gewoon een gesprek mee hebben en vriendelijk vertellen dat je niet geïnteresseerd bent. En even goede vrienden gewoon respect voor elkaar hebben.

Soms hebben we er hier ook aan de deur die nogal irritant zijn. In België was er tot voor kort één die elke keer op een vast tijdstip ééns in de zoveel weken langs kwam. Hij deed steeds nogal irritant en bleef vrij chronisch doorgaan. Op een gegeven moment deed één van m'n huisgenoten open:
"Goedemiddag kan ik even met u over het geloof praten?"
"Meneer het zelfde antwoord als altijd; Nee!"
"Maar ik heb het goede nieuws voor je, luister toch naar mij"
"Meneer even voor de goede orde, ik ben niet geïnteresseerd"
"Ja maar... Bla bla bla. Hel en verdoemenis"
"Meneer ik weet wat de hel is, ik woon hier in huis en mijn vader is satan. Als u even wacht roep ik hem even; PAPPA!!!"
Andere huisgenoot komt uit de keuken lopen met z'n lange zwarte jas aan, lekker kluivend aan een kippenpoot en een deobus met een steekvlam dragend... Wat is er mijn zoon?
"Onze huisjehova staat weer aan de deur te zagen, zullen we hem offeren?"
Sindsdien loopt hij ons huis voorbij :lol:

Het kan erg wisselen. Ik heb een aantal JG's in m'n MSN staan en daarmee is heel redelijk te praten.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 04 dec 2005 13:19

Ja-ha dit is ook een mannier om hen te woord te staan, al zal over de gebruikte tactiek erg verschillend worden gedacht.
Het doel heiligt bij jullie blijkbaar de middelen.

:lol:

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 04 dec 2005 19:59

Clint schreef:Ja-ha dit is ook een mannier om hen te woord te staan, al zal over de gebruikte tactiek erg verschillend worden gedacht.
Het doel heiligt bij jullie blijkbaar de middelen.

:lol:

Ik doe heel normaal tegen ze hoor. Maar na 10000 keer is het geduld toch wel op.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 04 dec 2005 20:14

Begrijp ,begrijp ik. Zelf word ik soms ook een beetje behoorlijk zat van die gasten en zwaai soms enkel vriendelijk als ze aan hebben gebeld om vervolgens niet open te doen. Heel soms ga ik het gesprek met hen aan maar als een waar spreekwoord zegt: spreken met een JG is net als in een schommelstoel zitten, je bent volop in beweging maar komt nergens.

Terug naar “Archief”