kurtyo schreef:DesertRose schreef:wat vind je hiervan?
vind je dat jouw vriend of vriendin wel een keer met een ander uit mag, dus je vriendin met een gewone vriend van haar of je vriend met een gewone vriendin van hem?
Of kan dat niet meer sinds jullie verkering hebben?
Ik weet niet helemaal waarom je dit topic opent maar ik krijg het idee dat het in jouw omgeving (wellicht zelfs op persoonlijk vlak) speelt.
Mijn reactie: als het al zover is gekomen dat een relatie dat punt heeft bereikt dat je niet eens een normale vriend bezoeken mag of een drankje nuttigen met een vriendin in de kroeg, dan is er iets goed mis. Dan adviseer ik die mensen toch echt om een relatie-therapeut in te schakelen of gewoon (dat is nog wat gemakkelijker) een punt te zetten achter de relatie. (Ik offer me in welwillendheid op als therapeut voor alle refowebbers met relationele problemen, maar het kan ook de drank zijn die me dat doet zeggen.)
Kijk, ik heb in het verleden ook wel wat te maken gehad met 'geclaim' en snap bepaalde gevoelens van wantrouwen ook wel, maar die gevoelens van wantrouwen zijn natuurlijk of terecht (in dat geval is de ander een *** die het niet verdient een relatie met jou te hebben) of onterecht (in dat geval is de ander waarschijnlijk labiel).
Als je een topic opent, hoef je er zelf niet mee te maken hebben, maar misschien wel een vriend of vriendin van je! Dus kan je in dat geval de helft van je verhaal schrappen