Welk nut heeft de wet Gods?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ruben Hadders
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Ruben Hadders » 06 okt 2003 00:14

Goed, dat ben ik helemaal met je eens. En inderdaad, als Christen zul je in overeenstemming leven met Gods Woord. Immers, de wet is van zichzelf goed. Echter, zoals je zelf al zei, dat is niet mijn werk maar het werk van Christus in mij. Beide dingen doet Hij in mij "het willen en het werken".

Probleem is dat veel mensen vanuit zichzelf de wet gaan houden en dat is juist niet de bedoeling, vandaar dat ik er ook zo op hamer. Neem me dat niet kwalijk, maar dat is gewoon heel belangrijk. Vandaar...

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 06 okt 2003 16:05

ehm, wat ik over de wet denk/weet...

in het grieks staat niet 'gij zult/niet' maar meer iets van 'je zou (/niet) moeten'

Spreekt eigenlijk voor zich, lijkt me.

Ik zie de wet als een richtlijn, God gaf die wet niet voor zichzelf hoor! Hij deed het voor ons, zoals Hij eigenlijk best veel doet om het leven mooi te maken, waar wij het zelf helemaal niet willen.
Eigenlijk zou het, zacht gezegd, nogal ondankbaar zijn als we niet op Gods woorden reageren. En er misschien zelfs helemaal tegenin gaan.

Maar laat God zelf de eer houden, ga niet zelf wetten maken, Hij kan het toch beter.
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 06 okt 2003 19:44

Ruben:
Echter, zoals je zelf al zei, dat is niet mijn werk maar het werk van Christus in mij. Beide dingen doet Hij in mij "het willen en het werken". (...) Probleem is dat veel mensen vanuit zichzelf de wet gaan houden en dat is juist niet de bedoeling,

2 vraagjes:

1) Wat is dat, dat Christus in mij de wet houdt? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

2) Stel ik geloof in Jezus Christus. Moet ik dan wachten tot Hij in mij de wet gaat houden? Mag ik tot die tijd moorden en stelen?

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Terug naar “Archief”