Moderator: Moderafo's
die disciepelen konen inderdaad niet met Jezus wachten. Dat zegt Jezus zelf heel duidelijk. OP het moeilijkste moment lieten de disciepelen het afweten. Dus die vergelijking gaat niet echt op volgens mij. In de hele bijbel is slapen een teken van lauwheid en onverschilligheid. behalve als God mensne in slaap brengt en die slaapg ebruikt om dingen duidelijk te makne. zoals bij Jakob en Adam.joepie schreef:joris schreef:ik denk niet dat je je druk moet maken over hoe idioot het staat. Ik denk dat het belangrijk is dat God aanwezig is in een kerkdienst. En ik weet zeker dat er dan niemand in slaap valt hoor.
Dus je maakt op aan de niet slapende mensen of God in een dienst aanwezig is????
Als God dus aanwezig is val je niet in slaap, dan ben je ineens niet meer zondig?
Wat dan te denken van de discipelen die in slaap vielen. Daar was Jezus toch lijfelijk aanwezig.
BJ schreef:Ik geloof niet dat door dat iemand toevallig zit te slapen God niet meer aanwezig kan of wil zijn in de dienst. Dat zou toch te gek zijn. In de dienst kun je aanwezig zijn. Of je kunt aanwezig zijn en het woord van God horen en begrijpen. En dat door de hulp van de Heilige Geest. En dat alles zal opeens niet meer kunnen omdat er toevallig iemand in slaap valt. Nee dat is niet het geval. Want denk bijvoorbeeld eens aan de bejaarden die graag de dienst willen meemaken, maar het lukt gewoon niet zo goed meer om zolang wakker te blijven. Wil jij dan beweren dat we die mensen uit de dienst moeten weghouden?
joris schreef:BJ schreef:Ik geloof niet dat door dat iemand toevallig zit te slapen God niet meer aanwezig kan of wil zijn in de dienst. Dat zou toch te gek zijn. In de dienst kun je aanwezig zijn. Of je kunt aanwezig zijn en het woord van God horen en begrijpen. En dat door de hulp van de Heilige Geest. En dat alles zal opeens niet meer kunnen omdat er toevallig iemand in slaap valt. Nee dat is niet het geval. Want denk bijvoorbeeld eens aan de bejaarden die graag de dienst willen meemaken, maar het lukt gewoon niet zo goed meer om zolang wakker te blijven. Wil jij dan beweren dat we die mensen uit de dienst moeten weghouden?
jongens wat denken we toch weer snel. Wat is er aan de hand? worden we aangevallen? Niet alleen naar jou deze reactie hoor BJ.
het gaat in de discussie om mensne die slapen in de dienst en wat we daarvan vinden. en ik geef mijn mening. Ik blijf er van overtuigd dat als God echt aanwezig is dat je dan een spetterende dienst hebt. Bij ons inde gemeente slaapt niemand, van jong tot oud niet. En de babys liggen gewoon rustig in hun maksikozies.
Was ons hart niet brandende in ons? dat moet het gevoel zijn na een kerkdienst.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 36 gasten