slapen in de kerk.....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joris

Berichtdoor joris » 15 aug 2003 22:16

ja dat denken veel mensen wel ja. Alsof God daar woont en de hele week blijft wachten tot wij weer terug komen op zondag om naar Hem te luisteren.

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 15 aug 2003 22:21

ja precies. En alsof je Hem in een kerk zou stoppen. Zou makkelijk zijn, he.
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

joris

Berichtdoor joris » 15 aug 2003 22:24

lizzz schreef:ja precies. En alsof je Hem in een kerk zou stoppen. Zou makkelijk zijn, he.
De winst is dan, dat je de hele week geen rekening met Hem hoeft te houden! je bidt op zaterdagavond gewoon weer: wilt u ons zegen als we morgen weer naar uw huis gaan.

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 15 aug 2003 22:28

Ja, de makkelijkste en meest gebruikte methode om christen te zijn zonder met God om te gaan.
Zondagsheiliging, en de rest vergeten.
Hoe zit ik in de kerk?
Hoef je niet meer te vragen hoe zit ik bij mn werk/ op school?

Ik denk dat je het minst rekening met God houd, door alleen op zondag rekening met Hem te houden.
Zondag is een rustdag.
Geen gebeds- of religiedag. Hoop ik.
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

joris

Berichtdoor joris » 15 aug 2003 22:32

ik ben het met je eens lizz, maar dat zijn we wel vaker, haha.

ja jammer dat we niet meer beseffen dat we zelf de tempel van God zijn en dat als we God niet in ons hebben wonen, dat we dan dus op zondag ook God niet bij ons hebben. Hij zit niet in de kerk, Hij woont wel of niet in ons hart. En ik ben bang dat dooie kerken vol mensen zitten die God niet meenemen naar de kerk.

everlastingman
Mineur
Mineur

Berichtdoor everlastingman » 16 aug 2003 00:34

Ik weet niet hoe dat zit met jullie hoor maar ik ben altijd blij om naar de kerk te gaan. Niet dat ik zo goed ben hoor, ik sla namelijk regelmatig een kerkdienst over. Ik vind het ook niet het allerbelangrijkste. Laat u zich niet veroordelen om de sabatten, zegt Paulus.

Maar ik merk wel dat waar er 1 of meer in Gods naam aanwezig zijn, dat God daar is. Het lijkt mij dus vooral voor jezelf het beste om iedere keer weer te gaan.

En vergeet niet: Seven days without prayer makes one weak
Afbeelding

joepie

Berichtdoor joepie » 16 aug 2003 07:59

[quote="joris"][quote]
ik denk niet dat je je druk moet maken over hoe idioot het staat. Ik denk dat het belangrijk is dat God aanwezig is in een kerkdienst. En ik weet zeker dat er dan niemand in slaap valt hoor.[quote]

Dus je maakt op aan de niet slapende mensen of God in een dienst aanwezig is????
Als God dus aanwezig is val je niet in slaap, dan ben je ineens niet meer zondig?
Wat dan te denken van de discipelen die in slaap vielen. Daar was Jezus toch lijfelijk aanwezig.

joris

Berichtdoor joris » 16 aug 2003 08:28

joepie schreef:
joris schreef:
ik denk niet dat je je druk moet maken over hoe idioot het staat. Ik denk dat het belangrijk is dat God aanwezig is in een kerkdienst. En ik weet zeker dat er dan niemand in slaap valt hoor.

Dus je maakt op aan de niet slapende mensen of God in een dienst aanwezig is????
Als God dus aanwezig is val je niet in slaap, dan ben je ineens niet meer zondig?
Wat dan te denken van de discipelen die in slaap vielen. Daar was Jezus toch lijfelijk aanwezig.
die disciepelen konen inderdaad niet met Jezus wachten. Dat zegt Jezus zelf heel duidelijk. OP het moeilijkste moment lieten de disciepelen het afweten. Dus die vergelijking gaat niet echt op volgens mij. In de hele bijbel is slapen een teken van lauwheid en onverschilligheid. behalve als God mensne in slaap brengt en die slaapg ebruikt om dingen duidelijk te makne. zoals bij Jakob en Adam.

joepie

Berichtdoor joepie » 16 aug 2003 09:00

Dus de discipelen waren anders dan wij tegenwordig?
En die louwheid zit hem dan in de mensen en niet in de boodschap die er in die dienst gebracht wordt. Want als en van de 500 mensen die in een kerkdienst zitten er tien slapen, dan is door die tien God ineens niet meer aanwezig?
Denk je dat echt?
Ons is niets menselijks vreemd. Wat in de tijd van de Bijbel gebeurde, gebeurd nog steeds. Je moet niet denken omdat het toen gebeurde was daar een bedoeling mee. En daardoor is het tegenwordig anders.
Zelfs toen Jezus dus leifelijk aanwezig was vielen er mensen in slaap.

joris

Berichtdoor joris » 16 aug 2003 09:05

nu ben je de aandacht van de discussie aan het verdraaien volgens mij. hEt ging erom dat we het zo ernstig vonden dat er mensne sliepen in de kerk. En toen begonnen we te kijken en te wijzen naar de mensne die slapen. Terwijl ik dus denk dat we beter kunnen wijzen naar de leiding van de kerk omdat die het signaal moetne opvangen.
ZIjn die slapende mensen soms de enige eerlijke mensen in de dienst?

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 16 aug 2003 09:27

Ik geloof niet dat door dat iemand toevallig zit te slapen God niet meer aanwezig kan of wil zijn in de dienst. Dat zou toch te gek zijn. In de dienst kun je aanwezig zijn. Of je kunt aanwezig zijn en het woord van God horen en begrijpen. En dat door de hulp van de Heilige Geest. En dat alles zal opeens niet meer kunnen omdat er toevallig iemand in slaap valt. Nee dat is niet het geval. Want denk bijvoorbeeld eens aan de bejaarden die graag de dienst willen meemaken, maar het lukt gewoon niet zo goed meer om zolang wakker te blijven. Wil jij dan beweren dat we die mensen uit de dienst moeten weghouden?

joepie

Berichtdoor joepie » 16 aug 2003 09:34

[quote="joepie"][quote="joris"][quote]
ik denk niet dat je je druk moet maken over hoe idioot het staat. Ik denk dat het belangrijk is dat God aanwezig is in een kerkdienst. En ik weet zeker dat er dan niemand in slaap valt hoor.[quote]

Nu dat doe ik dus niet joris. Dit is een uitspraak van jou!
Dus God is niet aanwezig in een kerkdienst als er mensen zitten te slapen.
Dat is wat JIJ zegt. En daar ga ik tegenin.

joris

Berichtdoor joris » 16 aug 2003 10:28

BJ schreef:Ik geloof niet dat door dat iemand toevallig zit te slapen God niet meer aanwezig kan of wil zijn in de dienst. Dat zou toch te gek zijn. In de dienst kun je aanwezig zijn. Of je kunt aanwezig zijn en het woord van God horen en begrijpen. En dat door de hulp van de Heilige Geest. En dat alles zal opeens niet meer kunnen omdat er toevallig iemand in slaap valt. Nee dat is niet het geval. Want denk bijvoorbeeld eens aan de bejaarden die graag de dienst willen meemaken, maar het lukt gewoon niet zo goed meer om zolang wakker te blijven. Wil jij dan beweren dat we die mensen uit de dienst moeten weghouden?

jongens wat denken we toch weer snel. Wat is er aan de hand? worden we aangevallen? Niet alleen naar jou deze reactie hoor BJ.

het gaat in de discussie om mensne die slapen in de dienst en wat we daarvan vinden. en ik geef mijn mening. Ik blijf er van overtuigd dat als God echt aanwezig is dat je dan een spetterende dienst hebt. Bij ons inde gemeente slaapt niemand, van jong tot oud niet. En de babys liggen gewoon rustig in hun maksikozies.

Was ons hart niet brandende in ons? dat moet het gevoel zijn na een kerkdienst.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 16 aug 2003 11:33

Ik heb niets tegen een beetje snelheid in discussies ;-)

Tja, ik ben bang dat we het niet eens worden. Want ik denk dat we zelfs niet eens dezelfde definitie kunnen hebben voor een "spetterende dienst". Dus laat staan dat we op hetzelfde uitkomen of God wel of niet aanwezig is. Ik weet zeker dat als ik naar de kerk ga en ik wil het Woord echt horen dat God mij zijn Heilige Geest geeft om dat te begrijpen. Ook al is het maar een klein deel van de dienst en ik zou verder in slaap vallen.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 16 aug 2003 12:05

joris schreef:
BJ schreef:Ik geloof niet dat door dat iemand toevallig zit te slapen God niet meer aanwezig kan of wil zijn in de dienst. Dat zou toch te gek zijn. In de dienst kun je aanwezig zijn. Of je kunt aanwezig zijn en het woord van God horen en begrijpen. En dat door de hulp van de Heilige Geest. En dat alles zal opeens niet meer kunnen omdat er toevallig iemand in slaap valt. Nee dat is niet het geval. Want denk bijvoorbeeld eens aan de bejaarden die graag de dienst willen meemaken, maar het lukt gewoon niet zo goed meer om zolang wakker te blijven. Wil jij dan beweren dat we die mensen uit de dienst moeten weghouden?

jongens wat denken we toch weer snel. Wat is er aan de hand? worden we aangevallen? Niet alleen naar jou deze reactie hoor BJ.

het gaat in de discussie om mensne die slapen in de dienst en wat we daarvan vinden. en ik geef mijn mening. Ik blijf er van overtuigd dat als God echt aanwezig is dat je dan een spetterende dienst hebt. Bij ons inde gemeente slaapt niemand, van jong tot oud niet. En de babys liggen gewoon rustig in hun maksikozies.

Was ons hart niet brandende in ons? dat moet het gevoel zijn na een kerkdienst.

ik denk toch echt dat je het fout hebt,

Ik zal ff een voorbeeld uit de bijbel aanhalen. Johanus de doper preekte er waren veel mensen die naar hem luisterdern, maar er waren ook fariceen en schriftgelerden die alleen maar luisteren om iets fouts te horen. Zij sliepen niet, maar toch is het net zo fout waar zij mee bezig waren. Het hard was niet brandende in hun! Nee, het werd juist harder.

Verder bij ons in de kerk zit een groepje, die slaap altijd maar ik weet zeker dat God werkt bij ons in de kerk. Hij is aanwezig. God werkt altijd God spreekt mensen persoonlijk aan, maar mensen luisteren niet naar hem.

Hoe vaak is God bij jou maar jij luistert niet naar Hem, maar je slaapt in je zonde?
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Terug naar “Archief”