Wij, protestanten gaan er aan !

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 31 mei 2005 09:13

Lichtzwaard schreef:Niemand is een kind van God we zijn allen verloren,en we kunnen nergens geen beroep op doen om in de Hemel te komen.Allen door de Kruisverdienste van Jezus Christus de Heilige Verlosser kunnen wij zalig worden,en zullen wij naar Hem toe moeten keren (bekering) en de wil des Vaders doen,en vertrouwen op Zijn Genade en Barmhartigheid.

Wie in mij geloofd zal behouden worden .

Komt allen tot mij die moe en belast zijn ,ik zal u rust geven .

Goede moordenaar aan het kruis op de aanroeping en vraag aan Jezus of Hij hem wil zijn zonden wil vergeven zei Jezus---heden zult gij met mij in het paradijs zijn---

Wie op Mij zijn/haar geloof zal vesten zal niet beschaamd uit komen .

Alleen uit Genade zullen wij in de Hemel komen.

Ja, en?
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

naomi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor naomi » 31 mei 2005 09:27

Zeer duidelijke beloften dat je absoluut wel mag weten dat je een kind van God bent.
Zolang heb ik niet durven zeggen dat ik een kind van GOd ben, omdat ik altijd geleerd heb dat je dat niet zomaar kunt zeggen. Ik bleef hangen, was nooit wedergeboren en kwam geen stap verder met mijn zondebesef.
Totdat ik vanuit de bijbel ontdekte dat ik wel een kind van GOd mocht zijn. Ik las het evangelie van Johannes en ontdekte dat ik een kind van GOd mocht zijn. Dit zijn dus juist niet de pijlen van satan, maar het schild van geloof, die die pijlen dooft! De helm des heils, die mij beschermt. Het borstpantser van gerechtigheid die mijn hart beschermt!

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 31 mei 2005 09:33

naomi schreef:Zeer duidelijke beloften dat je absoluut wel mag weten dat je een kind van God bent.
Zolang heb ik niet durven zeggen dat ik een kind van GOd ben, omdat ik altijd geleerd heb dat je dat niet zomaar kunt zeggen. Ik bleef hangen, was nooit wedergeboren en kwam geen stap verder met mijn zondebesef.
Totdat ik vanuit de bijbel ontdekte dat ik wel een kind van GOd mocht zijn. Ik las het evangelie van Johannes en ontdekte dat ik een kind van GOd mocht zijn. Dit zijn dus juist niet de pijlen van satan, maar het schild van geloof, die die pijlen dooft! De helm des heils, die mij beschermt. Het borstpantser van gerechtigheid die mijn hart beschermt!

Naomi-------------- =D> =D> =D> =D>

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 31 mei 2005 09:35

naomi schreef:Zeer duidelijke beloften dat je absoluut wel mag weten dat je een kind van God bent.

Ja, als je dat oprecht gelooft is het goed. En de zekerheid des geloofs is een must, dat is ook mijn visie. Maar dat is niet de RK visie.

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 31 mei 2005 09:41

jas schreef:Ja, als je dat oprecht gelooft is het goed. En de zekerheid des geloofs is een must, dat is ook mijn visie. Maar dat is niet de RK visie.

Klopt, de grootste roomse troef is de chronische onzekerheid van het geloof. En met de leer van de sacramenten worden de kleingelovigen gechanteerd.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 31 mei 2005 09:56

Maja de Bij schreef:
jas schreef:Ja, als je dat oprecht gelooft is het goed. En de zekerheid des geloofs is een must, dat is ook mijn visie. Maar dat is niet de RK visie.

Klopt, de grootste roomse troef is de chronische onzekerheid van het geloof. En met de leer van de sacramenten worden de kleingelovigen gechanteerd.

Als je je er in gaat verdiepen is het werkelijk een vervloekte leer uit de schatkamer van de satan zelf. Vreselijk, wat een ellende. En wat een zonde en persoonlijk leed hebben dat celibaat en die biecht al teweeg gebracht.

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 31 mei 2005 14:26

Zo hoorde ik enige tijd geleden kardinaal Simonis -overigens een zeer innemend persoon- bij Andries Knevel spreken over wat er na zijn sterven ging gebeuren. Hij zei toen dat hij hoopte in de hemel te komen, maar niet zeker wist of God hem daarvoor in aanmerking vond komen.
Als dat al door de kardinaal gezegd wordt, die bekend staat om zijn volgzaamheid aan Rome, dan hoef je je over de stand van zaken van de geloofszekerheid van de leken geen illusies te maken.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 31 mei 2005 14:55

Maja de Bij schreef:Zo hoorde ik enige tijd geleden kardinaal Simonis -overigens een zeer innemend persoon- bij Andries Knevel spreken over wat er na zijn sterven ging gebeuren. Hij zei toen dat hij hoopte in de hemel te komen, maar niet zeker wist of God hem daarvoor in aanmerking vond komen.
Als dat al door de kardinaal gezegd wordt, die bekend staat om zijn volgzaamheid aan Rome, dan hoef je je over de stand van zaken van de geloofszekerheid van de leken geen illusies te maken.

Overigens past die twijfel geheel bij de rk verzoeningsleer. Immers, als je zelf nog van alles moet bijdragen, zou ik in elk geval ook grote twijfels hebben.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 31 mei 2005 16:51

Maar wel de Oud-Kath. visie en die deel ik.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 31 mei 2005 16:56

jas schreef:Overigens past die twijfel geheel bij de rk verzoeningsleer. Immers, als je zelf nog van alles moet bijdragen, zou ik in elk geval ook grote twijfels hebben.

Twijfel jij nooit, Jas?

Jethafa

Berichtdoor Jethafa » 31 mei 2005 17:09

Maja de Bij schreef:
Jethafa schreef:dan heb je het volgens mij niet helemaal begrepen raido. we hoeven niet te vechten en al helemaal niet bang te zijn voor de duivel. alle moeite van Jezus zeker voor niks??

Vind je dat echt?

1Petrus 5:8
Zijt nuchteren, en waakt; want uw tegenpartij, de duivel, gaat om als een briesende leeuw, zoekende, wien hij zou mogen verslinden

begrijp je wat daar staat?? hij gaat rond ALS een briesende leeuw. hij doet alsof. hij laat jou denken dat hij een briesende leeuw is. en hij zoekt wie hij zou MOGEN verslinden. nou, mij mag hij niet verslinden en van God mag hij mij niet verslinden!! dus, zeg maar dag met je handje, rotduivel.

wat heeft Jezus' dood aan het kruis en Zijn opstanding voor nut als we toch geen kids van God zijn en niet gered worden??

gelukkig zegt de bijbel genoeg hierover. ik ben Zijn dochter!!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 31 mei 2005 19:18

Maja de Bij schreef:
jas schreef:Overigens past die twijfel geheel bij de rk verzoeningsleer. Immers, als je zelf nog van alles moet bijdragen, zou ik in elk geval ook grote twijfels hebben.

Twijfel jij nooit, Jas?

O ja, zeker. Maar dan weet ik ook dat die twijfel geen vrucht van mn geloof is, maar juist een opwelling van ongeloof.

heiden
Mineur
Mineur

Berichtdoor heiden » 03 jun 2005 13:39

jas schreef:
Maja de Bij schreef:

Twijfel jij nooit, Jas?

O ja, zeker. Maar dan weet ik ook dat die twijfel geen vrucht van mn geloof is, maar juist een opwelling van ongeloof.

Misschien is het wel een tijdelijke opleving van je (door god gegeven) verstand.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 03 jun 2005 22:52

heiden schreef:
jas schreef:
Maja de Bij schreef:

Twijfel jij nooit, Jas?

Misschien is het wel een tijdelijke opleving van je (door god gegeven) verstand.

Vriend, ik weet hoe ik was in de perioden die jij dan verstandig zou noemen. Meer zeg ik niet.

heiden
Mineur
Mineur

Berichtdoor heiden » 06 jun 2005 16:06

ik vroeg ook niets

Terug naar “Archief”