In de Hemel geen herkenning?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 10 mei 2005 11:30

essieee schreef:Ik blijf doorzagen dan...Want als je stelt dat er herkenning is is de andere kant ook waar; dan zul je mensen missen; wat niet kan omdat het volmaakt is Boven....

Want hoe ziet herkennen er eigenlijk uit? Zie je elkaar dan als Broeders en Zusters in het geloof? Dus de man die in 1265 in Benidorm woonde herken je dan gewoon?
Want eerbiedig gezegd....anders moet je je nog gaan voorstellen.....

(btw...waar maak ik me druk om :oops: )

Waarom zul je mensen missen? Dat geloof ik dus helemaal niet. Gemeenschap der heiligen sluit alle heiligen in, en sluit alle niet heiligen buiten. Degene die niet in Christus Jezus geheiligd zijn, daar zul je dus ook geen gemeenschap mee hebben en je zult ze dan ook niet missen. M.a.w. het missen van sommige geliefden die verloren gegaan zijn, is geen voorwaarde voor het herkennen van je geheiligde geliefden.
Wat zegt de Bijbel daarover?
In spr. 10: 7 lezen we; "De gedachtenis des rechtvaardigen zal tot zegening zijn; maar de naam der goddelozen zal verrotten."
In Ps. 109:14-15 staat over de godlozen; " De ongerechtigheid zijner vaderen worde gedacht bij den HEERE, en de zonde zijner moeder worde niet uitgedelgd.
Dat zij gedurig voor den HEERE zijn; en Hij roeie hun gedachtenis uit van de aarde."
Ps. 69:29 zegt; "Laat hen (de godlozen) uitgedelgd worden uit het boek des levens, en met de rechtvaardigen niet aangeschreven worden."
Tot slot nog Ps. 9:6 "Gij hebt de heidenen gescholden, den goddeloze verdaan, hun naam uitgedelgd, tot in eeuwigheid en altoos."
Wees dus niet bang dat je iemand zult missen.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 10 mei 2005 11:32

jas schreef:
essieee schreef:Ik blijf doorzagen dan...Want als je stelt dat er herkenning is is de andere kant ook waar; dan zul je mensen missen; wat niet kan omdat het volmaakt is Boven....

Want hoe ziet herkennen er eigenlijk uit? Zie je elkaar dan als Broeders en Zusters in het geloof? Dus de man die in 1265 in Benidorm woonde herken je dan gewoon?
Want eerbiedig gezegd....anders moet je je nog gaan voorstellen.....

(btw...waar maak ik me druk om :oops: )

Waarom zul je mensen missen? Dat geloof ik dus helemaal niet. Gemeenschap der heiligen sluit alle heiligen in, en sluit alle niet heiligen buiten. Degene die niet in Christus Jezus geheiligd zijn, daar zul je dus ook geen gemeenschap mee hebben en je zult ze dan ook niet missen. M.a.w. het missen van sommige geliefden die verloren gegaan zijn, is geen voorwaarde voor het herkennen van je geheiligde geliefden.
Wat zegt de Bijbel daarover?
In spr. 10: 7 lezen we; "De gedachtenis des rechtvaardigen zal tot zegening zijn; maar de naam der goddelozen zal verrotten."
In Ps. 109:14-15 staat over de godlozen; " De ongerechtigheid zijner vaderen worde gedacht bij den HEERE, en de zonde zijner moeder worde niet uitgedelgd.
Dat zij gedurig voor den HEERE zijn; en Hij roeie hun gedachtenis uit van de aarde."
Ps. 69:29 zegt; "Laat hen (de godlozen) uitgedelgd worden uit het boek des levens, en met de rechtvaardigen niet aangeschreven worden."
Tot slot nog Ps. 9:6 "Gij hebt de heidenen gescholden, den goddeloze verdaan, hun naam uitgedelgd, tot in eeuwigheid en altoos."
Wees dus niet bang dat je iemand zult missen.

Ik vind dit toch ook zo eng....Ik weet in de hemel is het volmaakt.......
Hoe zou het in de hel zijn...dan mis je dus wel je geliefden?En kom je ook een hoop bekenden tegen!

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 10 mei 2005 11:35

jas schreef:Degene die niet in Christus Jezus geheiligd zijn, daar zul je dus ook geen gemeenschap mee hebben en je zult ze dan ook niet missen.

Ik denk dat je wel merkt dat ze er niet zijn, maar dat je dan ook erkent en belijdt dat de Heere hierin een rechtvaardig oordeel heeft geveld. Met andere woorden : je zult er mee instemmen. Maar daar kan ik me nu nog helemaal niets bij voorstellen.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 10 mei 2005 11:39

Maja de Bij schreef:
jas schreef:Degene die niet in Christus Jezus geheiligd zijn, daar zul je dus ook geen gemeenschap mee hebben en je zult ze dan ook niet missen.

Ik denk dat je wel merkt dat ze er niet zijn, maar dat je dan ook erkent en belijdt dat de Heere hierin een rechtvaardig oordeel heeft geveld. Met andere woorden : je zult er mee instemmen. Maar daar kan ik me nu nog helemaal niets bij voorstellen.

Nee ik ook niet. Want ik kan me er niets bij voor stellen dat iemand van wie ik intens hou,daar van zou denken okay het is recht dus okay.
Maar daarom is het beter denk ik dat ik me hier niet mee bezig blijf houden....boven is het volmaakt dus ook daarin denk ik!@

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 10 mei 2005 11:45

essieee schreef:
Ik vind dit toch ook zo eng....Ik weet in de hemel is het volmaakt.......
Hoe zou het in de hel zijn...dan mis je dus wel je geliefden?En kom je ook een hoop bekenden tegen!

Ja, maar je mist ze niet als geliefden, want in de hel is geen enkele liefde. Je mist ze als de rijke man, uit wroeging omdat je niet naar ze geluisterd hebt.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 10 mei 2005 11:46

Maja de Bij schreef:

Maar dat is onbijbels. De Bijbel staat er vol mee, dat de gedachtenis aan de godlozen uitgewist zal worden.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 10 mei 2005 11:49

jas schreef:
Maja de Bij schreef:

Maar dat is onbijbels. De Bijbel staat er vol mee, dat de gedachtenis aan de godlozen uitgewist zal worden.

Zou je een bijbeltekst willen noemen?

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 10 mei 2005 12:23

essieee schreef:
jas schreef:
Maja de Bij schreef:

Beste Essieee, zit er iets in je ogen ofzo? Ik heb er al een hele rij genoemd.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 10 mei 2005 12:29

jas schreef:
essieee schreef:
jas schreef:
Maja de Bij schreef:

Beste Essieee, zit er iets in je ogen ofzo? Ik heb er al een hele rij genoemd.

Haha....ik doelde op de nadere maar okay...ik zoek zelf wel ff!

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 02 jul 2005 08:40

Waar men zich druk om maakt, maar als er erkenning is,wil ik ze allemaal ontmoeten ,de Apostelen,de Heiligen ons voorgegaan , de Reformatoren,mensen uit de geschiedenis, me eigen vader en moeder.

Als ik daar uit Genade zal zijn in de Hemel, heb ik heel wat te bezoeken en af te praten en te ontmoeten.

En het allerbelangrijkste is bij de Heer te zijn; HEERLIJK.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 02 jul 2005 14:18

Lichtzwaard schreef:Waar men zich druk om maakt, maar als er erkenning is,wil ik ze allemaal ontmoeten ,de Apostelen,de Heiligen ons voorgegaan , de Reformatoren,mensen uit de geschiedenis, me eigen vader en moeder.

Als ik daar uit Genade zal zijn in de Hemel, heb ik heel wat te bezoeken en af te praten en te ontmoeten.

En het allerbelangrijkste is bij de Heer te zijn; HEERLIJK.

Waar men zich druk om maakt?
Gewoon menselijke vragen hoor........

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 02 jul 2005 15:49

Mischien doet herkenning er helemaal niet toe, net zo min als dat aardse huwelijken er in het hiernamaals toe doen..
..

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 02 jul 2005 16:58

Invincible schreef:Mischien doet herkenning er helemaal niet toe, net zo min als dat aardse huwelijken er in het hiernamaals toe doen..

To the point; het doet er ook niet toe.
Maar met mijn beperkte verstand houd het me soms wel bezig..lijkt me niet heel raar!

muiz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor muiz » 02 jul 2005 19:54

Ja, er is herkenning, zelfs zo dat je aan iemands uiterlijk al kan zien wie iemand is :D

Kijk maar naar de ontmoeting van jezus met mozes en elia, die hadden al een verheerlijkt lichaam en de discipelen wisten meteen wie ze waren, terwijl ze ze uiteraard nog nooit eerder hadden gezien

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 02 jul 2005 23:38

muiz schreef:Ja, er is herkenning, zelfs zo dat je aan iemands uiterlijk al kan zien wie iemand is :D

Kijk maar naar de ontmoeting van jezus met mozes en elia, die hadden al een verheerlijkt lichaam en de discipelen wisten meteen wie ze waren, terwijl ze ze uiteraard nog nooit eerder hadden gezien

Maar je krijgt toch een volmaakt lichaam? Dan zou niemand mij herkenne!

Terug naar “Archief”