essieee schreef:Ik blijf doorzagen dan...Want als je stelt dat er herkenning is is de andere kant ook waar; dan zul je mensen missen; wat niet kan omdat het volmaakt is Boven....
Want hoe ziet herkennen er eigenlijk uit? Zie je elkaar dan als Broeders en Zusters in het geloof? Dus de man die in 1265 in Benidorm woonde herken je dan gewoon?
Want eerbiedig gezegd....anders moet je je nog gaan voorstellen.....
(btw...waar maak ik me druk om)
Waarom zul je mensen missen? Dat geloof ik dus helemaal niet. Gemeenschap der heiligen sluit alle heiligen in, en sluit alle niet heiligen buiten. Degene die niet in Christus Jezus geheiligd zijn, daar zul je dus ook geen gemeenschap mee hebben en je zult ze dan ook niet missen. M.a.w. het missen van sommige geliefden die verloren gegaan zijn, is geen voorwaarde voor het herkennen van je geheiligde geliefden.
Wat zegt de Bijbel daarover?
In spr. 10: 7 lezen we; "De gedachtenis des rechtvaardigen zal tot zegening zijn; maar de naam der goddelozen zal verrotten."
In Ps. 109:14-15 staat over de godlozen; " De ongerechtigheid zijner vaderen worde gedacht bij den HEERE, en de zonde zijner moeder worde niet uitgedelgd.
Dat zij gedurig voor den HEERE zijn; en Hij roeie hun gedachtenis uit van de aarde."
Ps. 69:29 zegt; "Laat hen (de godlozen) uitgedelgd worden uit het boek des levens, en met de rechtvaardigen niet aangeschreven worden."
Tot slot nog Ps. 9:6 "Gij hebt de heidenen gescholden, den goddeloze verdaan, hun naam uitgedelgd, tot in eeuwigheid en altoos."
Wees dus niet bang dat je iemand zult missen.