Marnix schreef:Jas, hoe kwamen die mensen aan die beweringen? Het mogen dan volgens jou leugenaars en kwaadsprekers zijn... maar ze zullen het toch wel ergens op baseren....
Verder veroordeelt de bijbel volgens mij net zo min het bezoeken van een discotheek (als het verantwoordbaar is en nogmaals, dat verschilt per disco) als het eten van offervlees. Jou bijbelteksten bewijzen niet dat naar de disco gaan niet mag... dat is net als wanneer ik het niet mogen eten van offervlees ga veroordeel op basis van teksten over afgoderij bijvoorbeeld.
Zelfs toen ik helemaal van God los was en in een discotheek kwam, wist ik zeker; als er een satan is, is dit een stukje van zijn rijk.
Ik begrijp niet hoe je dat kunt ontkennen en je toch christen noemen. Je verkwanselt Gods Heiligheid als je zo krom zit te redeneren.
En wat dat offervlees betreft, is dat de enige tekst uit de Bijbel die je kent ofzo? Je past die overal op toe namelijk.
Maar Paulus zegt in 1 Kor. 5:11-13;
"Maar nu heb ik u geschreven,
dat gij u niet zult vermengen, namelijk indien iemand, een broeder genaamd zijnde, een
hoereerder is, of een
gierigaard, of een
afgodendienaar, of een
lasteraar, of een dronkaard, of een
rover; dat gij met zodanig een ook niet zult eten.Want wat heb ik ook die buiten zijn te oordelen? Oordeelt gijlieden niet die binnen zijn?
Maar die buiten zijn oordeelt God.
En doet gij dezen boze uit ulieden weg.
Dat is toch geheel andere taal dan ik van jou hoor. Ik sluit me liever maar bij Paulus aan, uit liefde voor God en Zijn Woord.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )