bindingsangst

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 08 jan 2006 20:59

Lausnitz schreef:
Acire schreef:Ow tieft, volgens mij heb ik ook bindingsangst. Vroeger helemaal niet, maar tegenwoordig wel. Ik vertrouw geen vent. Ik heb uit ervaring geleerd dat ze me vroeg of laat weer in de steek laten, hoe lief ze ook lijken te zijn... Vriendschap is errug tof en Ok natuurlijk, maar relaties stinken!!!

Je hebt precies de verkeerden getroffen. Sommige willen profiteren. Maar het kan ook anders. En zo iemand zul je ook vast nog wel eens tegenkomen ;)

vertieft, ik wil niet :x

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 jan 2006 23:45

Acire schreef:Ow tieft, volgens mij heb ik ook bindingsangst. Vroeger helemaal niet, maar tegenwoordig wel. Ik vertrouw geen vent. Ik heb uit ervaring geleerd dat ze me vroeg of laat weer in de steek laten, hoe lief ze ook lijken te zijn... Vriendschap is errug tof en Ok natuurlijk, maar relaties stinken!!!

Dat een relatie over gaat wil natuurlijk niet zeggen dat iemand van je wilde profiteren of dat het nooit iets geweest is. Mensen en relaties tussen mensen veranderen nu eenmaal en soms is het daardoor beter op een bepaald moment ermee te stoppen.

Verder ben ik het wel met je eens dat relaties stinken overigens; vaak genoeg kun je beter vrij blijven. :P Mijn persoonlijke ervaring is dat met bindingsangst weinig mis is: als je een juiste persoon tegenkomt verdwijnt het vanzelf en het is wel een nuttig instrument om je niet zomaar op basis van eoa verliefdheid in een relatie te storten. :)

Je moet iig nooit iets doen wat tegen je gevoel ingaat (en dus ook geen relatie beginnen).

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 09 jan 2006 07:14

je bent jong en hebt nog alle tijd om te binden of je niet te binden , het moet niet he , en in deze fase waarin je zit moet je ook leren uit te vinden wat je nu wel of niet leuk vindt . het is geen must om een vriendje of vriendin te hebben alhoewel er in de wat rechtsere kerken wel een ongeschreven wet is ... en dan het liefst van het zelfde straatje...

Acire vervelend dat je wat slechte ervaringen hebt , maar andersom gebeurt het ook hoor dat mannen gedumpt worden. Als je de ware (wat is de ware.. ) tegenkomt gaat alles vanzelf. Vergeet niet dat je angst om je te binden ook tegen je kan werken in een vriendschap die zou ontstaan.

Ik zou zeggen begin met vriendschap en dan merk je vanzelf wel hoe diep die gaat en of het meer wordt of niet...

al met al blijven het ingewikkelde zaken hoor mensen en gevoelens.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 09 jan 2006 19:29

Spons schreef:je bent jong en hebt nog alle tijd om te binden of je niet te binden , het moet niet he , en in deze fase waarin je zit moet je ook leren uit te vinden wat je nu wel of niet leuk vindt . het is geen must om een vriendje of vriendin te hebben alhoewel er in de wat rechtsere kerken wel een ongeschreven wet is ... en dan het liefst van het zelfde straatje...
Acire vervelend dat je wat slechte ervaringen hebt , maar andersom gebeurt het ook hoor dat mannen gedumpt worden. Als je de ware (wat is de ware.. ) tegenkomt gaat alles vanzelf. Vergeet niet dat je angst om je te binden ook tegen je kan werken in een vriendschap die zou ontstaan.

Ik zou zeggen begin met vriendschap en dan merk je vanzelf wel hoe diep die gaat en of het meer wordt of niet...

Kan je dit wat nader uitleggen??
Afbeelding

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 jan 2006 19:47

Dippie schreef:
Spons schreef:je bent jong en hebt nog alle tijd om te binden of je niet te binden , het moet niet he , en in deze fase waarin je zit moet je ook leren uit te vinden wat je nu wel of niet leuk vindt . het is geen must om een vriendje of vriendin te hebben alhoewel er in de wat rechtsere kerken wel een ongeschreven wet is ... en dan het liefst van het zelfde straatje...

Kan je dit wat nader uitleggen??

Vermoedelijk bedoelt hij; Zo snel mogelijk trouwen, zodat de kans dat er getrouwd móet worden wat kleiner is en het liefst met een OSM-er (Ons Soort Mensen)
Maar ik kan er totáál naast zitten hoor. 8)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 09 jan 2006 22:58

Of... dat single blijven in 'minder rechtste kerken' meer geaccepteerd is dan in 'de wat rechtsere kerken'....
Kben benieuwd wat Spons bedoelde.

Wat mij betreft, ik hou m'n bindingsangst voorlopig nog. Vind het wel prima. Vrijgezel roelt :)

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 10 jan 2006 16:31

Dames jullie gaan door voor de koelkast en de magnetron :wink: of als je dat te veel in het rol vindt zitten, de motor en de cabrio van peugot :mrgreen:

maar die richting bedoel ik ja.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 10 jan 2006 18:20

Ik zou vooral denken aan: dat men je als zielig ziet als je geen partner hebt. (Alsof een ander dat wel even voor jou uit kan maken! :lol: )
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 10 jan 2006 18:23

ja dat zie ik vooral in rechtse kerken gebeuren.. heb jij nog geen vriendje..of nou je zult wel gauw gaan trouwen he.. ,

of nou dan zullen jullie wel gauw kinderen krijgen....

brrrr bemoeizucht kan je ook bindingsangst geven..

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 10 jan 2006 18:32

Spons schreef:ja dat zie ik vooral in rechtse kerken gebeuren.. heb jij nog geen vriendje..of nou je zult wel gauw gaan trouwen he.. ,

Argh :shock: Idd, zodra je getrouwd ben wordt er gelijk naar je buik gekeken zodra je ergens binnenkomt (aldus een vriendin) :P

Zelf heb ik gelukkig geen zwangere ervaringen en ook geen ervaring met iemand die daar mee te maken zou kunnen hebben 8)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 10 jan 2006 18:47

Spons schreef:ja dat zie ik vooral in rechtse kerken gebeuren.. heb jij nog geen vriendje..of nou je zult wel gauw gaan trouwen he.. ,

Alsof rustige zorgvuldigheid blijkbaar onbelangrijk is...

Ik heb trouwens ook wel eens horen vertellen over iemand uit rechts-kerkelijke kring die geen kinderen wilde, met als argumentatie: "Ik wil niet een stel kinderen laten opgroeien voor de hel!"
Vanuit zo'n levensvisie is dat eigenlijk heel sociaal gedacht...
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 10 jan 2006 18:51

Ik heb trouwens ook wel eens horen vertellen over iemand uit rechts-kerkelijke kring die geen kinderen wilde, met als argumentatie: "Ik wil niet een stel kinderen laten opgroeien voor de hel!"

Belachelijk. Alsof God je het leven geschonken heeft met het idee dat je naar alle waarschijnlijkheid naar de hel gaat.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 10 jan 2006 18:53

Smurffie schreef:

Belachelijk. Alsof God je het leven geschonken heeft met het idee dat je naar alle waarschijnlijkheid naar de hel gaat.

Toch is dat vanuit zo'n levensvisie wel het idee... Velen geroepen, weinigen uitverkoren.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 jan 2006 18:59

Maar aan de andere kant is het weer inconsequent om als hartstochtelijk aanhanger van de gepraedestineerdheid des levens zelf een beslissende keuze als deze te maken.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 10 jan 2006 19:00

Collateral schreef:
Smurffie schreef:

Toch is dat vanuit zo'n levensvisie wel het idee... Velen geroepen, weinigen uitverkoren.

Het idee is daarom ook niet verkeerd, maar als je bedenkt wat ze daar zoal voor moeten laten (gemeenschap) of voor moeten slikken ((de pil, oid)-wat uiteindelijk ook weer tegen hun principes in gaat)..Zo heeft God het huwelijk ook niet bedoeld. Alls ze écht principieel zijn, zullen ze dat toch moeten beamen, lijkt mij.

Terug naar “Archief”