Moderator: Moderafo's
Raido schreef:Klopt helemaal, en daar vertrouw ik ook op, maar ik wind me ontzettend op als ik hoor dat je niet boos en bla bla op God mag zijn, ik ben het geweest en ik heb nu een steeds beter wordende relatie met God... maar ik heb niks afgedaan van het feit dat ik toen boos was..
We zitten nu in dat onderwerp.jean schreef:Ik probeer constant duidelijk te maken dat je niet naar God moet schreeuwen in boosheid. Zie daarvoor dat andere topic, geloven, en als het niet meer kan(of iets in die trend).
Kun je je misschien ook voorstellen (indien niet: gelukkig maar) dat je door allerlei zaken helemaal niets en niemand kan vertrouwen -ook God niet? En kun je je ook voorstellen dat het dan nogal pijnlijk is om te lezen dat je blijkbaar teveel op jezelf vertrouwt?En geloven is één en al vertrouwen. Zonder dat vertrouwen red je het ook helemaal niet in dit leven.
Jean schreef:
Als mensen op zichzelf of op andere mensen blijven vertrouwen, in plaats van op God, dan betekent dat dat ze hun eigen wil vast blijven houden
Wie zegt jou dat mensen op zichzelf of andere mensen blijven vertrouwen? Je (ver)oordeelt niet???
Schreeuwen naar God is ook het uitschreeuwen dat Hij er niet is en er niet schijnt te zijn. Schreeuwen naar God is ook je pure wanhoop uitschreeuwen...
Ik moest hierop reageren - het getuigt van geen enkel, maar dan ook van geen enkel inlevingsvermogen en veroordeelt alleen maar...
Raido:
Ach... wil alleen even zeggen dat jullie eens diep in je hart moeten kijken, kunnen jullie dan eerlijk zeggen dat God er altijd voor jou is geweest (is als zichtbaar voor jou? niet als Hij is er helemaal niet)...
Begin me gewoon te schamen voor mijn gammele geloofje als ik jullie standvastigheid zie *not*
Beste Jean,
Wat ik trachte te zeggen is, probeer je in te leven in de ander. Probeer je in te leven en te voelen hoe een reactie over komt op iemand. Op iemand die het leven niet zo (be)leeft als jij. Wat heirvoor al gezegd werd, soms kan een reactie keihard overkomen, of je het nu goed meent of niet, of je nu gelijk hebt of niet. Wanneer je iemand met een reactie kwetst mis je volledig het doel dat je wilt bereiken. Op dat moment kun je mijns inziens beter je mond houden.
windekind:jean schreef:
Ik probeer constant duidelijk te maken dat je niet naar God moet schreeuwen in boosheid. Zie daarvoor dat andere topic, geloven, en als het niet meer kan(of iets in die trend).
We zitten nu in dat onderwerp.
Goed dan: als je tot God bidt, boos of niet boos, maar je hoort niets terug? Volgens jou komt er altijd een antwoord; bidden de mensen voor wie het stilblijft niet goed? geloven ze onvoldoende?
Quote:
En geloven is één en al vertrouwen. Zonder dat vertrouwen red je het ook helemaal niet in dit leven.
Kun je je misschien ook voorstellen (indien niet: gelukkig maar) dat je door allerlei zaken helemaal niets en niemand kan vertrouwen -ook God niet? En kun je je ook voorstellen dat het dan nogal pijnlijk is om te lezen dat je blijkbaar teveel op jezelf vertrouwt?
Met dat citaat bedoelde ik slechts te zeggen dat een geloof als dat van Riska, dat ze zelf 'zwaar bevochten' noemt, misschien meer doorwrocht is dan dat van iemand die God zonder meer kan vertrouwen. Daarom is het niet meer of minder waard, maar probeer er een beetje minder hard en stellig op te reageren. God gaat met iedereen Zijn eigen weg.
Windekind
Floefloe schreef:Beste Jean,
Wat ik trachte te zeggen is, probeer je in te leven in de ander. Probeer je in te leven en te voelen hoe een reactie over komt op iemand. Op iemand die het leven niet zo (be)leeft als jij. Wat heirvoor al gezegd werd, soms kan een reactie keihard overkomen, of je het nu goed meent of niet, of je nu gelijk hebt of niet. Wanneer je iemand met een reactie kwetst mis je volledig het doel dat je wilt bereiken. Op dat moment kun je mijns inziens beter je mond houden.
Johnny99 schreef:Ik trek mij uit dit "gesprek" terug. Het is volstrekt zinloos...Ik sluit me bij Riska aan, het praten tegen de bierkraai, je wordt doodgegooid met hardheden, bijbelteksten of onbegrip.
Moet je nou nog eens een paar posts hierboven kijken, van Jean, een post waarin een argument voor 100% weerlegd wordt.
En hoe wordt er dan gereageerd? Inhoudelijk? Hmm. Dat zie ik ook als een soort vervlakking.
Mensen, geef eerlijk toe als je niets meer weet te zeggen, of geen zin hebt om verder te discussiëren, maar ga niet anderen beschuldigen met 'zinloos', 'hardheden', 'onbegrip'.
Maar als het beargumenteren met Bijbelteksten ook al niet meer kan, ja dan is het inderdaad beter dat er niet meer verder gediscussieerd wordt.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 31 gasten