Vrouw in gezin

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Melody

Berichtdoor Melody » 17 feb 2005 15:25

Raido schreef:Ofwel we willen de door God ingestelde ordes omvergooien, dat doen we zelfs en je ziet hoeveel problemen er zijn. Sinds de opkomst van het feminisme zijn er meer echtscheidingen, meer moorden etcetra! Een vrouw op de werkplek van een man kan tot verleiding en tot zonde, dit is boosch en verderfelijk [-X

Dit geld ook voor immigranten, mensen die God ergens anders neer heeft gezet worden hier heen gehaald of komen hier heen en na 50 jaar zijn er nu extreem veel problemen!

het is wel heel gewaagd om te zeggen dat die immigranten 1) door God daar neer gezet zijn en 2) daar niet vandaan mogen. (dat zou betekenen dat je niet mag verhuizen)

verder is het nog maar de vraag of de positie van man en vrouw een door God ingestelde orde is.

bovendien; wiens fout is het dat vrouwen mannen tot zonde verleiden? en kan dat alléén op de werkplek?

PeterD

Berichtdoor PeterD » 17 feb 2005 15:42

Melody schreef:bovendien; wiens fout is het dat vrouwen mannen tot zonde verleiden?

Van de vrouw. Per definitie. Die begon al met verleiden in het paradijs.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 17 feb 2005 15:58

PeterD schreef:
Melody schreef:bovendien; wiens fout is het dat vrouwen mannen tot zonde verleiden?

Als je het zo ziet wel :D als Eva niet begeerd had, was er nu geen overspel geweest!

Het is niet door God ingesteld deze orde, maar het is een vloek of een straf, en ja daar kun je best aan proberen te ontschudden, maar waarom zou je? ;-) Vrouwen zijn eigenlijk gewoon broedmachines... (www.watdoejijeraan.nl) moest ik opeens aan denken.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Melody

Berichtdoor Melody » 17 feb 2005 16:05

ik stel geen retorische vragen meer... :(

wie zijn er nou *censuur*? wie kunnen er nou tegen als er een vrouw langswandelt? het zijn de mannen, en niet de vrouwen, die helemaal woest worden als ze een vrouw zelfs maar zijn. en wat doen wij?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 feb 2005 16:22

Raido schreef:
PeterD schreef:

Als je het zo ziet wel :D als Eva niet begeerd had, was er nu geen overspel geweest!

Het is niet door God ingesteld deze orde, maar het is een vloek of een straf, en ja daar kun je best aan proberen te ontschudden, maar waarom zou je? ;-) Vrouwen zijn eigenlijk gewoon broedmachines... (www.watdoejijeraan.nl) moest ik opeens aan denken.

Is het nu opeens een vloek en straf? Scherpe discussie is prima, maar je kunt natuurlijk ook tever gaan in het rondbazuinen van dit soort grappen.

sela

Berichtdoor sela » 17 feb 2005 16:34

ah! ik ben ok weg.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 17 feb 2005 16:36

Ik bedoelde eigenlijk de de vloek van God (moederbelofte)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 17 feb 2005 16:40

Aragorn schreef:
Raido schreef:
PeterD schreef:

Is het nu opeens een vloek en straf? Scherpe discussie is prima, maar je kunt natuurlijk ook tever gaan in het rondbazuinen van dit soort grappen.

Zie hier het verschil tussen Paulus en de Taliban. Voor de laatste is de vrouw slechts vervloekt en moet ze dat op alle mogelijke en onmogelijke manieren telkens voelen. Voor Paulus is de vrouw vrijgekocht door het kostbare bloed van de Heere. Door Zijn sterven en opstanding is de vloek die rustte op de vrouw opgeheven. Zij heeft haar prachtige plaats in de schepping als hulpverlener aan de hulpbehoefende man teruggekregen.
Waar eens het kinderen krijgen door de vloek met smart moest gebeuren, mag ze nu in het kinderen krijgen haar zaligheid ervaren.
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

PeterD

Berichtdoor PeterD » 17 feb 2005 16:41

Ik heb even je kleine lettertjes wat groter gemaakt :wink:
Melody schreef:wie zijn er nou *censuur*? wie kunnen er nou tegen als er een vrouw langswandelt? het zijn de mannen, en niet de vrouwen, die helemaal woest worden als ze een vrouw zelfs maar zijn. en wat doen wij?

Ik hoop niet dat je alle vrouwen en alle mannen nu over één kam probeert te scheren. De éne man is sexueel anders ingesteld dan de ander. Idem dito met de vrouw. De éne vrouw is verleidelijker dan de ander.
Maar is het niet daarom dat wij ook allen schuldig zijn aan het 7e en 10e gebod? Lijkt me verstandig allemaal hiervoor hand in eigen boezem te steken.

Maar volgens mij zijn we behoorlijk offtopic bezig nu...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 feb 2005 16:55

Raido schreef:Ik bedoelde eigenlijk de de vloek van God (moederbelofte)

O, dus zo'n gezegende en eerbare positie is het eigenlijk helemaal niet.. :o

Melody

Berichtdoor Melody » 17 feb 2005 18:52

PeterD schreef:Ik heb even je kleine lettertjes wat groter gemaakt :wink:
Melody schreef:wie zijn er nou *censuur*? wie kunnen er nou tegen als er een vrouw langswandelt? het zijn de mannen, en niet de vrouwen, die helemaal woest worden als ze een vrouw zelfs maar zijn. en wat doen wij?

Ik hoop niet dat je alle vrouwen en alle mannen nu over één kam probeert te scheren. De éne man is sexueel anders ingesteld dan de ander. Idem dito met de vrouw. De éne vrouw is verleidelijker dan de ander.
Maar is het niet daarom dat wij ook allen schuldig zijn aan het 7e en 10e gebod? Lijkt me verstandig allemaal hiervoor hand in eigen boezem te steken.

Maar volgens mij zijn we behoorlijk offtopic bezig nu...

een beetje generaliseren is niet erg, een beetje offtopic ook niet hoor ;)

natuurlijk zijn lang niet alle mannen zo erg, maar de meeste mannen die ik tegen kom doen een goede gooi in de richting. natuurlijk zijn vrouwen aantrekkelijk en ze doen, moet ik zeggen, niet allemaal hun uiterste best dat te verhullen, maar je kunt ons niet alle schuld in de schoenen schuiven dat mannen daar heftig op reageren. dat heb ík niet bedacht.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 17 feb 2005 19:10

on topic is de discussie ook interessant.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

PeterD

Berichtdoor PeterD » 17 feb 2005 19:12

* nodigt pasifal uit zijn mening te verkondigen

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 17 feb 2005 19:32

PeterD schreef:* nodigt pasifal uit zijn mening te verkondigen

Weet je, ik laat liever in dit soort discussies in eerste instantie de vrouwen spreken. Ik denk trouwens dat ik het in een groot deel met Maja de Bij eens ben.
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Melody

Berichtdoor Melody » 17 feb 2005 19:37

parsifal schreef:
PeterD schreef:* nodigt pasifal uit zijn mening te verkondigen

Weet je, ik laat liever in dit soort discussies in eerste instantie de vrouwen spreken. Ik denk trouwens dat ik het in een groot deel met Maja de Bij eens ben.

Applausje voor Parsifal. Je bent de eerste die ik dat (eerste) hoor zeggen.

Terug naar “Archief”