Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Jannoek » 01 feb 2012 23:18

Hier krijgt hij van alles en nog wat, maar doorslapen zit er niet in... 's ochtends en 's avonds bv, oveedag een fles en rond 10u ook. Maken we m niet wakker voor, maar dan is hij gewoon wakker.. Laatste tijd is slapen weer een drama, hoop dat t snel beter gaat....

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 feb 2012 08:25

Volgens mij kan je met 4 mnd rustig stoppen met een avondvoeding. Bij onze dochter ben ik wel tot 10 mdn doorgegaan met een laatste voeding, maar dat kwam mede doordat zij overdag ontzettend slecht dronk en dan 's avonds half slapend wel een flesje leegdronk. Bij onze jongeste zal het nog wel even duren voor wij de laatste fles kunnen schrappen. Eerst maar eens doorslapen :wink:

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 02 feb 2012 08:29

ach hier wordt ook niet doorgeslapen tis niet anders, go with the flow, werkt het beste als je gaat zitten ergeren of op de tijd letten lijkt het veel erger

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 feb 2012 08:44

Ergeren doe ik mij er niet aan, maar ik merk wel aan mijzelf dat ik door slaaptekort een korter lontje heb en dat vind ik niet eerlijk tav de andere kids. Ik kan nu eenmaal heel slecht tegen weinig slaap. Al moet ik zeggen dat ik 1 voeding op een nacht nog wel trek, maar meerdere houd ik echt niet vol.
Hoe doen jullie dat, helemaal in combi met werk?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 feb 2012 09:10

Tja, gewoon doorgaan, zodra het mogelijk is vroeg naar bed. Om tien uur uiterlijk slapen helpt wel bij mij. Vannacht heeft ze 'maar' 2 keer gehuild en Jurian helemaal niet, dan word ik al best blij wakker. Al heeft ze de afgelopen tijd ook wel weer doorgeslapen, maar na 2 nachten begint ze weer :( Ik vind het ook erg vermoeiend, maar als ik goed oplet dat ik dan gewoon op tijd naar bed ga, dan gaat het wel goed. Nu heb ik 2 drukke weken, met veel werken en daarnaast allerlei afspraken, dus ik denk dat ik over 2 weken op ben. Merk dat ik zelf ook snel vatbaar ben voor verkoudheid enzo, maargoed, daar ben ik niet ziek door, dus loop ik gewoon door. Maar denk dat het me vanzelf wel een keer opbreekt idd als ik niet genoeg slaap pak. En een nachtje mijn man laten lopen, dan laad ik ook weer op.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 02 feb 2012 09:34

ajl schreef:Ergeren doe ik mij er niet aan, maar ik merk wel aan mijzelf dat ik door slaaptekort een korter lontje heb en dat vind ik niet eerlijk tav de andere kids. Ik kan nu eenmaal heel slecht tegen weinig slaap. Al moet ik zeggen dat ik 1 voeding op een nacht nog wel trek, maar meerdere houd ik echt niet vol.
Hoe doen jullie dat, helemaal in combi met werk?

Het went... en af en toe een extra dutje als man thuis is... Oudste doet inmiddels geen middagslaapje meer, dus dan kan ik niet even meegenieten.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 02 feb 2012 09:37

Nou, wij zijn vannacht ook weer in de weer geweest! V heeft tot 03.00 alleen maar liggen huilen en niets was goed. Geen idee wat het was? Om twee uur toch maar een kant gegeven, maar ook dat hielp niet. Eigen bedje geprobeerd, werkte ook niet. Toen maar weer in de wieg. Hoop maar dat dit eenmalig was! Nu slaapt ze natuurlijk ;-) moet ze alleen zo weer wakker maken om te eten want we moeten voor de nacontrole naar het ziekenhuis. Beetje jammer..
Afbeelding

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 02 feb 2012 11:27

Dippie, wat vervelend zeg... Zou ze t niet koud hebben gehad? Onze oudste was de afgelopen nachten regelmatig wakker, met een extra deken was het opgelost. M is ook onrustiger s nachts de laatste tijd, ik denk misschien ook door de kou.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 feb 2012 11:39

Idd, die kou...Pas heb ik Frederiek ook onder 3 dekentjes + lakentje + dikke slaapzak gelegd, en pas toen voelde ze goed warm toen ik haar eruit haalde. Maar het is boven bij ons ook echt heel koud, doordat we alleen de houtkachel branden, en die verwarmt beneden alles, maar boven niks, zolang de deuren dicht blijven beneden.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 02 feb 2012 11:56

Ik probeer er ook niet op te letten, maar zit eerlijk gezegd wel aan m'n max. 8-[
10 uur gaan slapen lukt niet, want meneertje slaapt dan echt nog niet.
De laatste dagen is het zó dramatisch. Echt om gek van te worden... overdag is hij super lief, maar 's nachts...... :O
Vannacht ook, constant krijsen en niet stil te krijgen. Daar word ik dan toch best moedeloos van eerlijk gezegd.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 02 feb 2012 12:16

Ja,misschien idd toch de kou... Ga vanavond iig weer even een kruik neerleggen, hopen dat het helpt. Ik ga zo ook de ha even bellen of ik de medicijnen mag verhogen want ze heeft er lijkt het toch weer wat meer last van en het gaat op gewicht dacht ik. Ze woog vanmorgen 4770! Menn... :O :wink:

@Jannoek: erg he die nachten? Ik kan er eerlijk gezegd zo slecht tegen :( Vind dat zielig voor haar want heb echt minder geduld dan..
Afbeelding

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 02 feb 2012 12:48

Sterkte voor allen die te maken hebben met slechte slapertjes. Het lijkt me echt heel moeilijk om dat telkens weer te hebben.

Jannoek, ik hoorde van een stel die ploegendienst deed: de ene nacht hij eruit, de andere nacht zij. Als je geen dienst had, kon je lekker slapen. (Ik geloof dat ze dan met oordopjes werkten ofzo)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 02 feb 2012 13:53

Ja, dat zou echt ideaal zijn!
Als je kind tenminste de fles wilt. En dat is hier dus niet het geval.

Mijn man wil wel helpen, maar ik moet het toch echt zelf doen.
Ze heeft wel vannacht geslapen van 01.00 tot 07.30 (toen wakker moeten maken!)
Héérlijk zeg..!

Het sloopt je inderdaad.. Ze is al 9.5 maand, en echt goed slapen doet ze nog niet. :/
Die oudste sliep door met 6 weken en sliep vanaf 8 maanden van 19u tot 09.00. :roll:

Maar goed, ik leef nog.

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 02 feb 2012 14:24

Oh ja, AG, ik ging er eigenlijk vanuit dat ze niet wakker werden van de honger, maar gewoon op een onverklaarbare manier huilden 's nachts. Balen voor je zeg! Af en toe een goede nacht is natuurlijk lekker, maar niet voldoende om goed te kunnen functioneren. Ik hoop voor je dat het gauw wat beter te doen wordt.
Laatst gewijzigd door Appel op 02 feb 2012 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 02 feb 2012 15:18

AG, wat je zegt, ik leef nog... zwaar af en toe, maar ja, we doen het er maar mee.

Ik lees trouwens op een forum dat s avonds en s nachts spoken veel voorkomt rond 8-10 mnd... Dus herkenning (hier ook) en hopelijk is het gauw over. s Nachts is alleen mama goed genoeg, bij papa blijft ze huilen en zijn bv is nog steeds niet op gang :lol: . Gisteravond sliep ze lekker aan het eind van de avond, maar zodra ik ook op bed ga, wordt ze wakker en wil ze alleen nog maar bij mij.

Jannoek, ik heb af en toe ook echt zoeits van, nu lukt het me bijna niet meer en op de een of andere manier komt er dan toch ergens nog meer energie vandaan...

Terug naar “Archief”