Marnix schreef:JeeWee schreef:Marnix schreef: de mensen die vurig tegen voetbal zijn
Neeeeee, na zoveel pagina's begrijp je het nog niet!
Er is niks tegen voetbal, maar wel tegen deze gekte waarmee ook christenen God van Zijn eer beroven.
Ik bedoel de mensen die vurig tegen het WK zijn. Ik noem dat ook maar even "voetbal". Dat het over het WK gaat had ik best begrepen. Jij slaat alleen door in je "gekte-verhalen" en beweert dat 13 miljoen mensen zich daar schuldig aan maken inclusief de christenen... puur en alleen omdat ze het WK volgen. En dat blijft een trieste zaak. Ik keek het WK en beroof Hem niet van zijn eer.
En dat gaat er na al die pagina's bij jou nog steeds niet in. Je blijft fout gedrag van een enkeling toewijzen aan ongeveer alle WK-kijkers.
Annet76 schreef:@ Marnix,
Wat is nou eigenlijk je punt helemaal?
Dat ik kinderachtig ben (dat mag je wat mij betreft rustig achterwegen laten), of dat je het misschien confronterend vindt om te horen dat de voebal - waar jij ook naar kijkt - ook een behoorlijke schaduwkant blijkt te hebben.
Vind je het zelf ook niet ietsjes beschamend dat je zoveel geweld probeert goed te praten en daardoor nu zélfs begint te draaien in je antwoorden.
Sorry hoor, maar jij maakt zo'n flauwe opmerking dat het hier over het algemeen over een stel kleine kinderen gaat.
Verder weet ik best dat voetbal een schaduwkant heeft. Er is altijd een groepje mensen die er niet normaal mee kan omgaan en ik praat het gedrag van die mensen ook helemaal niet goed. Ik geef alleen aan dat dit een klein groepje is en je op basis daarvan het WK voetbal in zijn algemeenheid niet kan afkeuren... net zo min als dat je het drinken van een glas wijn kan afkeuren omdat sommigen er niet mee om kunnen gaan. En zo kan je ook van het WK genieten en het jammer vinden dat sommigen er op een verkeerde manier mee omgaan.
Alleen de tegenstanders gaan die schaduwkant uitvergroten en komen met karikaturen dat voetbal de religie van 13 miljoen mensen is en alle voetbalkijkers zich schuldig maken aan dat geweld, zich lam drinkt enzovoorts. Terwijl dat totaal niet het geval is. Het is maar een heeeel klein percentage. Dat heb ik constant gezegd en ik ben totaal niet van mening veranderd. Je hoeft me dus geen draaierij te verwijten. Wijs maar eens aan waar ik van mening ben veranderd, heb gedraaid etc.
Je begrijpt me niet helemaal.
Natuurlijk is er altijd en overal een kleine groep mensen die het voor een grote groep verpest.
Zo noem je het drinken van alcohol, dat mijn buurman alcoholverslaafde is, hoeft niet per definitie te betekenen dat ik daarom nooit geen glas alcohol kan en of mag drinken.
Jij lijkt te denken: “het doel heiligt de middelen”, maar zo is het niet. Voetballen zelf is niet verkeerd en dus mag er geen enkel negatief geluid over de voetbal klinken.
Ik kan daarin heel ver met je meegaan, alleen nu is er iets heel anders aan de hand, namelijk: de voetbal is de aanzet tot een heleboel geweld en verderf.
Als blijkt dat in het veld iemand nota bene (en ja dat staat in het nieuws) een gebroken rib oploopt door een trap van iemand anders, dan zijn het voetballen allang voorbij.
Een gebroken been zou ik nou kunnen inkomen, maar een rib zit wel op zodanige hoogte, daar moet je een behoorlijke karate sprong voor maken wil je dat voor elkaar krijgen. En ja hoor, het is gelukt..hoera, lang leve het voetbal……zeg nou eerlijk, dat heeft toch niets meer met voetballen te maken?!
Daarbij zie een 22 heethoofden in het veld die niet bezig zijn om de scheidsrechter eens even van heel dichtbij te bekijken om zijn mooie ogen, nee, er wordt enorm geschreeuwd recht in zijn gezicht om maar gelijk te halen. Kijk, dat vind ik beschamend!
En als daar 16 miljoen mensen aan de zijlijn gaan staan juichen en totaal hyper worden van dit gedrag, dan mag je blij zijn dat er nog wat gezonde en nuchtere mensen (lees: christenen!!) zijn die zeggen: “ho, tot hier en niet verder!”