Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Max
Mineur
Mineur

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Max » 16 jan 2012 15:06

In ons geval zou het meer dan 400 euro schelen :shock:
Dit omdat we dan een welkomspremie van 295 euro krijgen!
Daar kun je toch wel wat leuks van doen, toch?
Wij weten het nog niet goed, overstappen naar E-on (met die welkomskorting) of bij Eneco blijven... :-k

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 16 jan 2012 15:24

Als ik het zo lees, dan heb je ook voordeel wanneer je verbruik hetzelfde blijft. (400 - 295) Wat dat betreft kunnen die vergelijkingssites wel duidelijker, want je kunt best misleid worden door die welkomstpremie. Wij zijn ook onlangs overgestapt, maar volgens de vergelijkingssites zou ik beter bij een andere energieleverancier uit kunnen zijn. Het zou me 230 euro schelen, maar toen ik verder las, zag ik dat die 230 euro bestond uit 260 euro welkomstpremie, dus qua tarieven was die leverancier dus hoger.
Laatst gewijzigd door Bumba op 16 jan 2012 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 16 jan 2012 16:23

Maar als ik m'n verbruik van het afgelopen jaar invoer, heb je toch een redelijk vergelijk?
En als ik na een jaar veel duurder uit ben met die leverancier, stap ik weer over op een andere. (met vast ook een welkomspremie van een paar honderd euro 8) )
Zijn er meer mensen die ieder jaar skippen? En wat zijn je ervaringen?

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 16 jan 2012 17:36

Wij zijn ook net overgestapt van Eneco naar een andere energie-boer. Idee is ook om een jaar vast, en daarna weer verder te gaan kijken. Als het goed is, scheelt het zo'n 200 euro op jaarbasis. Toch weer leuk meegenomen.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 16 jan 2012 20:07

Max schreef:Maar als ik m'n verbruik van het afgelopen jaar invoer, heb je toch een redelijk vergelijk?
En als ik na een jaar veel duurder uit ben met die leverancier, stap ik weer over op een andere. (met vast ook een welkomspremie van een paar honderd euro 8) )
Zijn er meer mensen die ieder jaar skippen? En wat zijn je ervaringen?

Dat klopt ook wel, maar als ze hogere tarieven hebben, dan heb je waarschijnlijk een hoger voorschot wat je maandelijks moet betalen en die welkomstpremie krijg je meestal niet direct maar bijvoorbeeld nadat je een half jaar hebt betaald. Per saldo zul je na een jaar misschien voordeel hebben door de welkomstpremie, maar een half jaar met hoge voorschotten vind ik niet zo'n prettig idee.

Maar wij zijn ook van plan om jaarlijks over te stappen als dit goed bevalt.....

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 17 jan 2012 15:57

Ik zie niet waarom ik ineens geconfronteerd zou worden met hoge voorschotten. We zouden juist ruim 30 euro per maand minder kwijt zijn (met ons huidige verbruik) dus waarom zouden ze dan de voorschotten omhoog doen? Misschien ben ik een boon hoor, dan mag je dat gerust zeggen... 8)

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 17 jan 2012 16:11

Max schreef:Ik zie niet waarom ik ineens geconfronteerd zou worden met hoge voorschotten. We zouden juist ruim 30 euro per maand minder kwijt zijn (met ons huidige verbruik) dus waarom zouden ze dan de voorschotten omhoog doen? Misschien ben ik een boon hoor, dan mag je dat gerust zeggen... 8)

Nee nee, ik reageerde niet zo zeer op jouw overstap, maar op het feit dat vergelijkingssites presenteren dat je bijvoorbeeld 230 euro goedkoper uit bent door over te stappen naar een andere energieboer, maar onderaan de pagina staat dat dit voordeel bestaat uit 260 euro welkomstpremie. Om dat toch op 230 euro uit te komen, moeten de tarieven dus hoger zijn. En bij hogere tarieven hoort vaak ook een hoger voorschot. Dat is wat ik bedoelde. Als die welkomstpremie er niet geweest was, zou je er op jaarbasis bij gelijkblijvend verbruik op achteruit gaan.
Laatst gewijzigd door Bumba op 17 jan 2012 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 17 jan 2012 21:28

Oké, ik begreep er echt even niets van. Maar je moet inderdaad opletten wat je na dat eerste jaar gaat doen ja.
Want dan kun je ineens in het schip zitten.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 feb 2012 11:51

Verbeeld ik het mij nu of zijn de produkten in de supermarkt echt zoveel duurder geworden? Of ligt het aan de supermarkt ( AH) waar ik de boodschappen doe. Is de C1000 goedkoper? ( Dat is nl de enige die verder nog in de buurt zit)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 21 feb 2012 12:19

Ik merk er niets van eigenlijk, en ga ook naar de AH.
Maar goed, de prijzen per AH kunnen ook weer verschillend zijn.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 21 feb 2012 13:01

Hier doet manlief de meeste boodschappen, en hij weet veel prijzen wel ongeveer uit zijn hoofd. ik heb hem er nog niet over gehoord dat het duurder zou zijn. Wij komen alleen bij de AH voor bepaalde aanbiedingen, dus misschien is ie idd wel duurder dan andere winkels. De meeste spullen komen hier bij C1000, Lidl of Hoogvliet vandaan.

Ik zette afgelopen week eens op een rijtje wat wij de afgelopen maand aan benzine kwijt waren. Daar schrok ik toch eigenlijk best wel van :o Ik gebruik de auto het meest voor heen en weer rijden naar school, wat eigenlijk ook wel te fietsen is. Ik heb me nu dus voorgenomen om na de vakantie toch echt meer te gaan fietsen!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 21 feb 2012 13:59

Ik heb een of ander computertje in de auto, die onder andere precies aangeeft hoeveel het kost. (per dag/per rit/per tank, etc)
Gister ben ik één keer heen en weer met de auto naar school gegaan, en dat kostte al E1,90.
En dan hebben wij een zuinige auto....

Ik ga dus (mede daardoor) eigenlijk altijd met de bakfiets.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 21 feb 2012 15:10

Ik vind eigenlijk dat de kwaliteit veel minder is geworden tegen dezelfde prijs. Ik koop vaak bij Hoogvliet, omdat dat enige supermarkt is in de buurt. Ik heb nu al heel vaak fruit gekocht dat er van buiten heel mooi uitziet en bij het opensnijden aan de binnenkant rot is. Ik ben wel eens teruggegaan en dan mag ik nieuw fruit uitzoeken, maar ik wil gewoon niet altijd terug. Bij de groentewinkel tegenover is het wel vaak goed, maar ja, daar betaal je ook weer meer voor.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 feb 2012 15:54

ajl schreef:Verbeeld ik het mij nu of zijn de produkten in de supermarkt echt zoveel duurder geworden? Of ligt het aan de supermarkt ( AH) waar ik de boodschappen doe. Is de C1000 goedkoper? ( Dat is nl de enige die verder nog in de buurt zit)

Was mij ook opgevallen, niet alleen de ah, ook de lidl.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 feb 2012 17:05

Ik merk het ook, dat veel duurder is geworden. neem alleen al brood. Ooit kocht ik alleen kloosterbrood van de Super, dat was toen 1,79. Nu koop ik het al een tijdje niet meer, omdat ik toch regelmatig op mijn werk eet, en ik het wat te duur vond worden, maar toen ik het pas wel wilde kopen, bleek hetzelfde brood al 1,99 te kosten. pas het laatste brood in een supermarkt, betaalde ik 2,29 voor :shock: kan me niet herinneren dat gewoon simpel volkorenbrood zo duur was.
Ik deed een tijdje alle boodschappen bij de AH, maar doordat ik toch snel weer het iets duurdere meenam, vond ik dat toch te duur, dus nu weer terug naar eens per week naar de Aldi, en dat scheelt ons best heel veel per maand. En wij zijn nogal makkelijk, en vinden het al snel best, dus dan liever wat goedkoper, en wat minder vaak vlees enzo.
En de benzine :shock: en dat terwijl wij van ons werk echt niet meer km vergoeding krijgen. Dus ook die laten we vaker staan. Dus heb ik een mooie moederfiets op het oog, en hup, op de fiets :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”