coupe soleil schreef:Overigens, ik ben van mening dat seks helemaal niet zo belangrijk is. Daarom snap ik de commotie daarover ook niet. En er zijn zeker wel mensen die een relatie zonder seks hebben. Maar dan mag het opeens wel? Dat vnd ik ook wel een beetje dubbel.
Terwijl nu juist in de zeven bekende Bijbelteksten het telkens gaat over sexueel contact (al dan niet in extreme vorm, net welke uitlegger je volgt.)
Los van het definitieve oordeel over of homoseksualiteit nu wel of niet gerespecteerd cq geaccepteerd moet worden:
Wat bij mij het meeste doet als ik over een homoseksuele relatie nadenk, is het lichamelijke aspect. Dat twee vrienden samen in een huis wonen, samen een huishouden draaien, samen leuke dingen doen, samen de moeilijke zaken in het leven bespreken en doorworstelen, daar kan ik werkelijk geen probleem in zien. (Hoeveel studenten doen dit niet in hun studententijd?)
Maar als ik mij voorstel dat zij kroelen, zoenen, etc. en verder... dan begint er van binnen een vreemd, niet-positief gevoel te ontstaan.
Aanvullende opmerking: ik hoop dat helder is dat ik met bovenstaande woorden mensen niet wil kwetsen, als zij wel genieten van kroelen, zoenen etc. en verder... Ook is deze posting niet bedoeld om een mening over de toelaatbaarheid van dergelijke levensvormen te onderbouwen, het is puur mijn gevoel bij deze zaken. Lees er aub niet meer in dan dat.