Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 23 feb 2011 16:13

Nou JeeWee opgaan in de ander :?: Dat klinkt nog heel erg in de verliefde fase. Ik ben zelf al wat langer getrouwd, met verdriet en zorgen soms te kampen gehad, dan wordt een relatie wel anders van hoor. We hebben het wel eens met vrienden erover, langer of korter getrouwd dan wij en deze zeggen allemaal hetzelfde. De seksualiteit krijgt een andere plek, de verhouding verdiept zich op andere wijze (als het goed is) en het begrip trouw komt meer naar voren.
Als je dus als homoseksuele man/vrouw overtuigd bent dat je geen relatie mag hebben, wat mis je dan het meest ? Een samengaan, in die zin: van hart tot hart spreken ? Dat kan toch ook zonder relatie, of is dat dan slechts een troostprijs in jouw opinie ?
Is het all the way of helemaal niets ?

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 23 feb 2011 16:25

ik kan me heel goed voorstellen dat je dan wat mist. een goede vriend van je is heel wat anders dan een partner, een levensmaatje. Tuurlijk kan ik bij mijn beste vriendin altijd terecht, blijven slapen als het nodig is, maar van mijn man weet ik dat ik in voor- of tegenspoed hij altijd bij me zal blijven, zoals Prediker schrijft:
9 Je kunt beter met zijn tweeën dan alleen zijn, want – dat is zeker – samen zwoegen loont. 10 Wanneer twee vrienden samen zijn en een van beiden valt, helpt de ander hem weer overeind, maar wie alleen is en ten val komt is beklagenswaardig, want hij heeft niemand die hem op de been helpt. 11 Wanneer je bij elkaar slaapt, geef je warmte aan elkaar, maar hoe krijgt iemand die alleen slaapt het ooit warm? 12 En iemand die alleen is kan zich niet verdedigen wanneer hij aangevallen wordt, maar met zijn tweeën houd je stand. Een koord dat uit drie strengen is gevlochten, is niet snel stuk te trekken.

En juist omdat in de bijbel teksten staan over alleen seks en niet over een relatie tussen twee mannen , kan ik me heel goed voorstellen dat, mocht er iemand op je pad komen, je die niet door laat lopen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 23 feb 2011 16:31

meribel schreef:ik kan me heel goed voorstellen dat je dan wat mist. een goede vriend van je is heel wat anders dan een partner, een levensmaatje. Tuurlijk kan ik bij mijn beste vriendin altijd terecht, blijven slapen als het nodig is, maar van mijn man weet ik dat ik in voor- of tegenspoed hij altijd bij me zal blijven, zoals Prediker schrijft:
9 Je kunt beter met zijn tweeën dan alleen zijn, want – dat is zeker – samen zwoegen loont. 10 Wanneer twee vrienden samen zijn en een van beiden valt, helpt de ander hem weer overeind, maar wie alleen is en ten val komt is beklagenswaardig, want hij heeft niemand die hem op de been helpt. 11 Wanneer je bij elkaar slaapt, geef je warmte aan elkaar, maar hoe krijgt iemand die alleen slaapt het ooit warm? 12 En iemand die alleen is kan zich niet verdedigen wanneer hij aangevallen wordt, maar met zijn tweeën houd je stand. Een koord dat uit drie strengen is gevlochten, is niet snel stuk te trekken.

En juist omdat in de bijbel teksten staan over alleen seks en niet over een relatie tussen twee mannen , kan ik me heel goed voorstellen dat, mocht er iemand op je pad komen, je die niet door laat lopen.

Meribel: dat is zoals het zou moeten. Maar ik vrees dat er heel wat diep gekwetste mannen en vrouwen zijn (ook op dit forum) die ook zeker meenden te weten dat het voor levenslang was. Maar de ander kreeg er genoeg van.
Ik ken 2 meiden die met elkaar in 1 huis wonen. Gewoon voor de gezelligheid, dikke vriendinnen, maar verder niets. Er zijn mensen die er iets achter zoeken, maar daar malen ze niet om. Ik weet niet wat ik zou doen als ik weduwe zou worden. Ik denk alleen blijven wonen, maar stel dat mijn hartsvriendin zegt: ik kom bij jou wonen. Misschien denkt de buitenwereld dat ik lesbisch geworden ben. Maar het zou zomaar kunnen zijn dat ik genoeg heb aan zo'n relatie.
Dus jouw citaat zou wat mij betreft ook over 2 vrienden of vriendinnen kunnen gaan.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 23 feb 2011 16:36

Ik kan me dat ook heel goed voorstellen, ken ook broers die allebei alleen zijn en samen zijn gaan wonen of zussen. Maar daarom kan ik mij ook goed voorstellen dat twee mannen ( homo's ) elkaar vinden en begrijpen en samen gaan wonen. Om dezelfde reden. Een maatje voor het leven, fantastisch!
En of ze dan wel of niet seks hebben, ja, dat is aan hun eigen lijkt me. Maar om die reden kan ik niet het samenwonen van twee vrienden of vriendinnen afkeuren. ( niet dat het uberhaupt aan mij is om iets af te keuren natuurlijk...maar je begrijpt wat ik bedoel )

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 23 feb 2011 16:41

Ja ik begrijp je :D en waarom zou een dergelijke partner minder zijn ? Ach als je hormoontjes nog gieren, en je bent jong en fruitig en het leven lacht je nog toe.... Maar ik zie het nu van een andere kant, niet gedesillusioneerd of zo, maar eens gaan die wittebroodsweken over hoor en wordt het volkoren :wink: Vrijwel ieder mens (niet iedereen, want je hebt einzelgangers) wil toch een maatje, en dan kan het misschien ook heel goed een broer/zus of vriend(in) zijn.
Het is niet goed dat de mens alleen zij...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 23 feb 2011 16:49

schelpje3 schreef: Nou JeeWee opgaan in de ander? Dat klinkt nog heel erg in de verliefde fase. Ik ben zelf al wat langer getrouwd, met verdriet en zorgen soms te kampen gehad, dan wordt een relatie wel anders van hoor.

Ik heb mijn ouders hun leven lang zien opgaan in elkaar! Mét alle voor- en tegenspoed. Ik zie dat bij meer oudere stellen: nog steeds verliefd. Echt verliefd. Anders, dat wel. Maar intenser vaak. Dus het bestaat wel. dan hoor ik mijn 82-jarige buurman tegen z'n 80-jarige vrouw zeggen: "wat ben je mooi!"

schelpje3 schreef:Als je dus als homoseksuele man/vrouw overtuigd bent dat je geen relatie mag hebben, wat mis je dan het meest ? Een samengaan, in die zin: van hart tot hart spreken ? Dat kan toch ook zonder relatie, of is dat dan slechts een troostprijs in jouw opinie ?

Ik begrijp eigenlijk niet dat je het niet begrijpt. Als je geaardheid anders is, als je homo bent, is er net als bij hetero's natuurlijk ook een fysieke aantrekkingskracht. Maar het is zo oneindig veel meer. Het is alsof alles op z'n plaats valt. Het is thuiskomen. Niets uit hoeven te leggen. Begrijp me niet verkeerd, maar een man is van je eigen soort, je voelt elkaar aan, je komt "van dezelfde planeet".
Het is niet zo dat de één van Venus en de ander van Mars komt, verwijzend naar een bekend boek.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 23 feb 2011 16:56

JeeWee schreef:
schelpje3 schreef: Nou JeeWee opgaan in de ander? Dat klinkt nog heel erg in de verliefde fase. Ik ben zelf al wat langer getrouwd, met verdriet en zorgen soms te kampen gehad, dan wordt een relatie wel anders van hoor.

Ik heb mijn ouders hun leven lang zien opgaan in elkaar! Mét alle voor- en tegenspoed. Ik zie dat bij meer oudere stellen: nog steeds verliefd. Echt verliefd. Anders, dat wel. Maar intenser vaak. Dus het bestaat wel. dan hoor ik mijn 82-jarige buurman tegen z'n 80-jarige vrouw zeggen: "wat ben je mooi!"

schelpje3 schreef:Als je dus als homoseksuele man/vrouw overtuigd bent dat je geen relatie mag hebben, wat mis je dan het meest ? Een samengaan, in die zin: van hart tot hart spreken ? Dat kan toch ook zonder relatie, of is dat dan slechts een troostprijs in jouw opinie ?

Ik begrijp eigenlijk niet dat je het niet begrijpt. Als je geaardheid anders is, als je homo bent, is er net als bij hetero's natuurlijk ook een fysieke aantrekkingskracht. Maar het is zo oneindig veel meer. Het is alsof alles op z'n plaats valt. Het is thuiskomen. Niets uit hoeven te leggen. Begrijp me niet verkeerd, maar een man is van je eigen soort, je voelt elkaar aan, je komt "van dezelfde planeet".
Het is niet zo dat de één van Venus en de ander van Mars komt, verwijzend naar een bekend boek.

Ik ben getrouwd, maar heb een hartsvriendin waar ik een zeer innige relatie mee heb. Zij verstaat mij in sommige opzichten beter dan mijn man, omdat ze van dezelfde planeet komt :wink: Ik bepraat met haar weer andere dingen dan met mijn man. Dat gaat uitstekend naast elkaar.
Ik heb helemaal geen lesbische gevoelens, maar ik heb wel dat ik een vrouw aantrekkelijk kan vinden. Ook uiterlijk ! Dat klinkt misschien gek, maar ik weet dat meer vrouwen dat herkennen.
Ik "viel" op mijn man, dat was in eerste instantie fysieke aantrekkingskracht. Maar als ik een vrouw leer kennen, gaat dat heel anders. Ik "herken" idd bepaalde dingen in haar die mij warmte geven. Maar dan komt er geen seksuele aantrekkingskracht bij. Tis ingewikkeld, vind ik zelf ook :wink:
Dus nog even op een rijtje: ik kan als vrouw me aangetrokken voelen tot een andere vrouw, zelfs min of meer lichamelijk, zonder dat daar lichamelijke verlangens bij komen kijken. Die heb ik alleen voor een man, al sinds een jaar of wat, mijn eigen man.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 23 feb 2011 20:27

schelpje3 schreef:
JeeWee schreef:
schelpje3 schreef:Maar even wat anders...

Da's inderdaad 'even' wat anders en off topic.

Het gaat mij om het onthouden van seks. Verplicht of niet. Homofiele mensen die deze gevoelens niet daadwerkelijk tot uiting willen laten komen, hebben dus een bepaald gemis in hun leven. Maar zij zijn niet de enige ! Ook heteroseksuele mensen, zelfs met een wettige relatie, kunnen hiervoor komen te staan.
Ik noem dit, omdat het er anders op gaat lijken of dit alleen een probleem bij hen is, dat is geenszins zo.

Weet je wat ik altijd zo lastig vind? Dat mensen goedkeuring van ene relatie dan af laten hangen van wel/geen seks. Volgens mij doe je dan niet alleen een relatie, maar ook personen (erg) tekort.

Overigens, ik ben van mening dat seks helemaal niet zo belangrijk is. Daarom snap ik de commotie daarover ook niet. En er zijn zeker wel mensen die een relatie zonder seks hebben. Maar dan mag het opeens wel? Dat vnd ik ook wel een beetje dubbel.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 24 feb 2011 16:11

coupe soleil schreef:Overigens, ik ben van mening dat seks helemaal niet zo belangrijk is. Daarom snap ik de commotie daarover ook niet. En er zijn zeker wel mensen die een relatie zonder seks hebben. Maar dan mag het opeens wel? Dat vnd ik ook wel een beetje dubbel.

Terwijl nu juist in de zeven bekende Bijbelteksten het telkens gaat over sexueel contact (al dan niet in extreme vorm, net welke uitlegger je volgt.)

Los van het definitieve oordeel over of homoseksualiteit nu wel of niet gerespecteerd cq geaccepteerd moet worden:
Wat bij mij het meeste doet als ik over een homoseksuele relatie nadenk, is het lichamelijke aspect. Dat twee vrienden samen in een huis wonen, samen een huishouden draaien, samen leuke dingen doen, samen de moeilijke zaken in het leven bespreken en doorworstelen, daar kan ik werkelijk geen probleem in zien. (Hoeveel studenten doen dit niet in hun studententijd?)
Maar als ik mij voorstel dat zij kroelen, zoenen, etc. en verder... dan begint er van binnen een vreemd, niet-positief gevoel te ontstaan.

Aanvullende opmerking: ik hoop dat helder is dat ik met bovenstaande woorden mensen niet wil kwetsen, als zij wel genieten van kroelen, zoenen etc. en verder... Ook is deze posting niet bedoeld om een mening over de toelaatbaarheid van dergelijke levensvormen te onderbouwen, het is puur mijn gevoel bij deze zaken. Lees er aub niet meer in dan dat.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 24 feb 2011 16:24

TheKeimpe schreef:
coupe soleil schreef:Overigens, ik ben van mening dat seks helemaal niet zo belangrijk is. Daarom snap ik de commotie daarover ook niet. En er zijn zeker wel mensen die een relatie zonder seks hebben. Maar dan mag het opeens wel? Dat vnd ik ook wel een beetje dubbel.

Terwijl nu juist in de zeven bekende Bijbelteksten het telkens gaat over sexueel contact (al dan niet in extreme vorm, net welke uitlegger je volgt.)

Los van het definitieve oordeel over of homoseksualiteit nu wel of niet gerespecteerd cq geaccepteerd moet worden:
Wat bij mij het meeste doet als ik over een homoseksuele relatie nadenk, is het lichamelijke aspect. Dat twee vrienden samen in een huis wonen, samen een huishouden draaien, samen leuke dingen doen, samen de moeilijke zaken in het leven bespreken en doorworstelen, daar kan ik werkelijk geen probleem in zien. (Hoeveel studenten doen dit niet in hun studententijd?)
Maar als ik mij voorstel dat zij kroelen, zoenen, etc. en verder... dan begint er van binnen een vreemd, niet-positief gevoel te ontstaan.

Aanvullende opmerking: ik hoop dat helder is dat ik met bovenstaande woorden mensen niet wil kwetsen, als zij wel genieten van kroelen, zoenen etc. en verder... Ook is deze posting niet bedoeld om een mening over de toelaatbaarheid van dergelijke levensvormen te onderbouwen, het is puur mijn gevoel bij deze zaken. Lees er aub niet meer in dan dat.

Volgens mijn dochter is er nu een homofiele relatie gaande in GTST. Ik weet niet precies wat de doelgroep is ? Pubers ? Op deze wijze worden die kinderen dus "gehersenspoeld". nl dat het doodnormaal is. Maar volgens mij gebeurt er wel meer in die serie wat haaks staat op een christelijke levenswijze :(

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 24 feb 2011 16:46

Voor de seculiere wereld en ook een deel van de kerkelijke wereld is het ook doodnormaal.
Ik kijk geen GTST, maar ben verbaasd dat er nu pas een homorelatie in het script is verwerkt.

En de term hersenspoelen zou ik niet durven te gebruiken....

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 24 feb 2011 16:58

blijblij schreef:Voor de seculiere wereld en ook een deel van de kerkelijke wereld is het ook doodnormaal.
Ik kijk geen GTST, maar ben verbaasd dat er nu pas een homorelatie in het script is verwerkt.

Indoctrinatie dan?
Is al jaren aan de gang, langzaam begon het en nu kan je wettelijk veroordeeld
worden als je homosexualiteit niet accepteerd als iets normaals.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 24 feb 2011 17:02

Wat me ook opvalt als ik kijk wie er online is op dit topic is een stuk of zeven
meelezers heel gewoon.
Ik vraag me af wie deze mensen zijn.

zeven of acht of meer meelezers...geen enkel ander topic haalt dat. :?:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 24 feb 2011 17:06

schaapje schreef:
blijblij schreef:Voor de seculiere wereld en ook een deel van de kerkelijke wereld is het ook doodnormaal.

Indoctrinatie dan?
Is al jaren aan de gang, langzaam begon het en nu kan je wettelijk veroordeeld
worden als je homosexualiteit niet accepteerd als iets normaals.

Maak het nog erger....... moeten een niet-christen eens zeggen over de opvoeding van kinderen van gelovigen.

En ja, op het gebied van homo-emancipatie moet nog een hoop gebeuren!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 24 feb 2011 17:18

Bij pubers is het echt not done om homo te zijn. Via GTST kun je laten zien dat het heel normaal is. Net zoals ongetwijfeld de andere relaties in die serie zullen zijn. Een soap staat volgens mij voor: losse relaties, overspel, kind van een ander, tenminste, zo is ooit de eerste in Amerika begonnen. Het zal nu nog wel veel erger zijn vrees ik. Ik ben de doelgroep niet, wil het niet worden ook. Elke avond op hetzelfde tijdstip kijken is al niks voor mij.

Terug naar “Archief”