Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor MissF » 18 mei 2010 17:12

Op mij kwam het niet heftig over, maar een beetje 'op je teentjes getrapt' terwijl het heus geen aanval was ofzo, je reageerde alsof je aangevallen werd. Maargoed, ontopic maar weer? ;)

Komend weekend gaat mijn man het terras bestraten! We zitten nog steeds met een bende in de tuin, de vorige eigenaar had een tuinarchitect ingehuurd, en het was echt een prachtige tuin hoor, maar helemaal niet geschikt voor ons, met kind. Ik wil een lekker groot terras. We hebben nu binnen de eettafel met de korte kant tegen de schuifpui aanstaan (die gebruiken we niet om doorheen te lopen). Aan de tuinkant van de schuifpui staat nu de buitentafel, ook met de korte kant tegen het glas. Wel leuk, nu lijkt het net een extreem lange tafel, die door het glas heenloopt.
ben benieuwd hoe het is, als het straatwerk klaar is. Al is het dan nog niet helemaal op en top, hoor, want er ligt nog een hoop grind, wat ik ook weg wil hebben, maar dat zal nog even duren :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 mei 2010 20:40

hier zijn we druk alles aan het verven! afgelopen zaterdag is er behangen in de woonkamer.. komende zaterdag wordt er laminaat gelegd in de woonkamer hal en keuken! gister nieuwe gordijnen besteld! die komen over een week of 3..de bank en stoelen komen begin of half juni! de rolgordijnen moeten nog opgehangen worden.. en dan moet onze slaapkamer nog :mrgreen:

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 18 mei 2010 21:04

Mijn vriend heeft een superlief huisje gevonden net iets buiten Nijkerk, op een manege.. En laat zijn vriendin nou net best wel van paarden houden :lol: Per 1 juni mag ie er in!!
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 18 mei 2010 21:25

Zijn de rw'ers al wat actief in de tuin ;)?

Hoorde vandaag dat ze wat mooi weer opgeven voor weekend, dan gaan we eens gezellig de bloemetjes buiten zetten :).
Het is nu allemaal zo kaal buiten... Het terras wordt volgende week opgeknapt, de bloemen erin en dan mag het mooie
buiten-zit-weer komen van mij. Heerlijk buiten genieten van de mooie bloemen :D!

Ben benieuwd na foto's als alles klaar is TJ, succes nog met klussen! Nouja hou jij je nu maar rustig ;).

@ Jans1; Fijn dat je vriend een huisje heeft gevonden :)!
Wat de toekomst brengen moge........

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 mei 2010 21:40

nou nou zeg dat is de zoveelste keer dat ik ophef schijn te maken. Evelien heeft gewoon ooit een keer neergezet: volgende week plaats ik foto's. Toevalig lees ik het topic en vraag om foto's. Kan ik t ruiken dat ze nog vakantie heb?????? Dat ga ik niet bijhouden hoor. Dus toen ze zei dat ze na de vakantie foto's ging plaatsen als de kozijnen af waren, zei ik met een SMILEY belofte maakt schuld :wink: gewoon zomaar omdat ik toevallig zag dat ze beloofd had om eerder een foto te maken.
Tsjonge jonge...
maar ik ben wel gevoelig hoor :wink: <- da's een smiley :mrgreen:

Om on-topic te gaan: wij hebben geen grote tuin en al helemaal geen zin om het nu ff bij te houden. De planten die er in staan zijn nu al dood :?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

mezelf
Mineur
Mineur

Berichtdoor mezelf » 18 mei 2010 21:52

wij hadden bijna 2 jaar een wildernis rondom ons huis maar 5 mei hebben we grasmatten gelegd, en dat ziet er nu erg mooi uit, de bestrating hadden we vorige zomer al gedaan, dus ik kan niet wachten op het buitenzit weer, 'k heb al wat plantenbakken gevuld, ben alweer met mn groentetuin begonnen.
dus ja hier word al druk getuinierd :)
De dwaas doet wat hij niet laten kan;
de wijze laat wat hij niet doen kan.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 18 mei 2010 21:57

Ik zag het ook gewoon als grapje door die smile, dat is gewoon het lastige van een forum je begrijpt elkaar soms gewoon helemaal verkeerd...

kwebbel schreef:...wij hebben geen grote tuin en al helemaal geen zin om het nu ff bij te houden. De planten die er in staan zijn nu al dood :?

Dan zou ik juist dat kleine stukje heerlijk opvrolijken, magoed ik ben dan ook eenmaal iemand die veel van bloemen houd :mrgreen:. Hier thuis is er nogal wat veranderd om het huis en ik kan dan heerlijk wegdromen in allerlei plannen met bloemen :-oo...

Heb je die planten er in de afgelopen weken neergezet? Of waren het vaste planten? Als het om het eerste gaat is de kans dat het nog tekoud is geweest. Er wordt niet voor niets gezegd dat je pas na half mei bloemen kunt buiten poten/zetten. Overdag kan het wel aardig weer wezen, maar de nachten kunnen dan nog flink koud zijn, zelfs vriezen en daar kunnen ze nu net niet tegen.
Wat de toekomst brengen moge........

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 mei 2010 00:06

kwebbel schreef:
Om on-topic te gaan: wij hebben geen grote tuin en al helemaal geen zin om het nu ff bij te houden. De planten die er in staan zijn nu al dood :?

als je planten in je tuin wilt is het misschien handig om vaste planten te poten!?

Wij hier ook houden absoluut niet van tuinieren... ik ga wel op zoek naar decoraties om onze tuin op te fleuren (wel hebben we stukken gras, voor en achter).

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 19 mei 2010 07:00

bij ons is ook eindelijk de grond ingezaaid, dus nu maar wachten tot het gras opkomt! dan kunnen we met het terras aan de gang. hopelijk duurt dat niet te lang, dan kunnnen we strax lekker buiten zitten als het mooi weer wordt..
en afgelopen zaterdag heb ik buiten 10 bakken volgepoot met allerlei leuke bloempjes en die aan de muur gehangen. ze komen al best mooi uit, ik vind het altijd zo'n leuk, fleurig gezicht!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 mei 2010 09:09

volgens mij hebben we vaste planten neergezet! Maar goed, straks maar ffies water er in gooien, misschien dat dat ook nog wel helpt :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 19 mei 2010 09:34

Mijn paps en mams zijn ook weer bezig met de tuin... Zal wel weer 1 bloemenzee worden.. Wel leuk als er toeristen stoppen om er foto's van te maken :mrgreen:
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 19 mei 2010 09:39

Wij hebben geen tuin, alleen een balkon. We gaan proberen deze zo aan te passen dat de katten niet ontsnappen kunnen, zodat ze 's zomers lekker naar buiten kunnen en wij lekker kunnen luchten.
Afbeelding

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 19 mei 2010 10:29

@Daphne: bedoel je het huis luchten of jezelf? :mrgreen:

Katten zijn creatief in ontsnappen, hoor. Ik hoop voor jullie dat 't lukt! Onze kat heeft (zoals ik al eerder op RW vertelde) inmiddels ook ontdekt hoe 'ie over de schutting kan klauteren, en om daar nou kippengaas ofzo op te zetten.. dan voel je je ook zo opgesloten als je buiten zit. Het is dus gewoon niet anders, hij gaat nu de buurt onveilig maken. En als 'ie weer naar binnen wil (meneer wil vaak door de voordeur) weet hij dat wel duidelijk te maken ook - hij krijst zo hard dat we het overal in huis horen 8).

Mijn vader heeft onlangs (een week of 2 geleden) onze tegels bewerkt met Round-up, maar kennelijk te veel verdund, want het onkruid is nog niet vertrokken... Vorig jaar had hij biologisch afbreekbaar spul gebruikt (heb ik eigenlijk liever, maar ja) en dat werkte beter dan dit.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 19 mei 2010 11:34

Haha :mrgreen:

We hebben op zooplus.nl ontdekt, dat er speciale kattennetten zijn, waar ze niet tegenop kunnen klauteren.
Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 19 mei 2010 13:42

Hier ben ik zo af en toe ook lekker in de tuin aan het rommelen. Onze tuin ligt op het zuiden, en erg beschut, dus hier staan de bloempjes al vanaf begin april volop te bloeien. Ik vind het ook erg leuk om wat eetbaars in de tuin te hebben, dus we hebben inmiddels een appelboom en druivenstruik staan. Verder heb ik cherrytomaatjes en aardbeien gezaaid. En als de schommel staat willen we die ook met de een of andere vruchtenstruik laten begroeien. We hadden eerder ook een hoekje met wat kruiden, maar dat is allemaal doodgegaan, behalve de muntplant (helaas). Wat een ellende is dat, dat ding woekert de hele tuin door :shock:
Hier hoeven we trouwens geen katten in de tuin te houden, maar juist erbuiten. De kat van de buren gebruikt het liefst onze zandbak als toilet #-o

Verder staan hier ook weer wat klusjes op stapel: binnenkort gaat de voorgevel opnieuw gevoegd worden en de hele buitenboel geschilderd. We zijn meestal nogal van het doe-het-zelven, maar dit keer hebben we toch maar besloten het te laten doen.

@lechat: onkruid kan je ook heel goed wegkrijgen door er kokend water over te gieten.

Terug naar “Archief”