Zwanger deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 jan 2009 14:38

waarom zou je geen kaartje sturen? ze hebben toch ook gewoon een kindje gekregen?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 jan 2009 14:41

Ik zou gewoon een kaartje sturen ze zullen zeker geschrokken zijn enz maar daarom niet minder blij met hun kindje.
Een vriendin van mij werd ook ontlopen toen hun dochter met een hazenlipje geboren werd (wisten ze niet van te voren) en dat is juist zo erg ze zijn zo trots op hun kindje echt geweldig om te zien.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 16 jan 2009 14:45

@Annet,

Gewoon een 'gewoon' geboortekaartje sturen. Je mag zeker wel laten merken dat je weet dat ze grote zorgen hebben. Maar ik hoor wel eens van mensen met kinderen met een handicap dat ze het 'geheimzinnige' of het onzekere van mensen juist heel moeilijk vinden.
Time flies when you have none!

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 16 jan 2009 15:27

Ja idd. Gewoon een kaartje hoor. Toen mijn broertje met Down geboren werd waren er ook mensen die het moeilijk vonden om op kraamvisite te komen. Nou waarom? Wij waren gewoon super blij met ons broertje.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 jan 2009 16:39

Ik zag missF net online wie weet krijgen we haar verhaal nog te horen ben erg benieuwd hoe het met haar en de baby is!

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 16 jan 2009 16:51

Spannend:-)
Gefeliciteerd MissF in ieder geval met jullie wondertje.
Ik heb het ook nergens kunnen vinden wat het is geworden, ik wacht dus ook nog in spanning af;-).
Mijn gevoel zegt een jongentje maar ik kan er ook naast zitten natuurlijk. zon6

Als ik al die verhalen hier hoor van al dat pasgeboren grut krijg ik weer zin in mijn kraamstage in Februari. Ik hoop dit jaar mijn opleiding voor kraamverzorgster af te ronden dus ik vind al deze verhalen natuurlijk super :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 jan 2009 17:15

Zo, dan maar een eerste teken van leven van een supertrotse mama ;)
Sinds woensdagavond half 7 zijn wij papa en mama geworden van een gezonde zoon, Jurian.
Op exact de uitgerekende datum. Heel bizar, toen 's nachts toch echt mijn vliezen braken. Dus netjes op de goeie datum ;)

Omdat Jurian in het vruchtwater had gepoept moesten we helaas naar het ziekenhuis, maar achteraf vond ik het totaal niet erg.
De bevalling vond ik echt meevallen. Al moest ik bijna continu aan allerlei snoeren en draden hangen, omdat het te lang ging duren (vond ik erg overdreven, ik vond dat echt wel meevallen, maar oke ;) ). Dus ik kreeg infuus met weeenopwekkers. En dan kun je dus alleen nog op dat bed liggen, en een enkele keer een half uurtje douchen, verder niks.
12 uur lang viel het me echt zo ongelooflijk mee. Toen baalde ik er van en zei ik nog dat ik pijnstilling wilde, maar ik heb er meteen achteraan geroepen dat ze daar niet naar moesten luisteren, want dat wilde ik helemaal niet. Maargoed, uiteindelijk heb ik het best volgehouden, en is Jurian om half 7 met de vacuum gehaald. Mijn energie was helemaal op, dus ik was dolblij.
Heel bizar, dat er dan zo'n klein wezentje op je buik ligt, helemaal van ons samen. Het mooiste kindje van de hele wereld :D En een zoon! Terwij; ik toch stiekem had gedacht tot thet laatste moment dat het een meisje zou worden. Supermoment!
Jurian doet het verder super. Hij heeft zo goed als niet gehuild (ook niet toen ie net geboren was, alleen een paar piepjes). Tot vannacht, toen had ie gewoon honger.
Vannacht heeft ie al van 2 tot half 8 doorgeslapen, dus het is een wonderkindje ;)

Met mij gaat het best. Ik was eerst een beetje slapjes, en dacht wel even zo mijn bed uit te kunnen stappen met de zuster erbij voor een toiletbezoek. Ik weet nog dat ik het toilet bereikte, en het volgende moment werd ik wakker op de grond. Raar, flauw vallen, dat heb ik echt nog nooit gehad! Maargoed, een beetje rustig aandoen kan dus geen kwaad. Ik vind het nog steeds niks, en zit het liefst gewoon zelf beneden. Maar helaas hebben we een strenge kraamverzorgster ;) Omdat Jurian met de vacuum geboren is, moesten we tot vanmorgen blijven. Het was heerlijk in het ziekenhuis, alles werd geregeld, flesjes werden zo aangeleverd. Dat was voor een dag heel fijn, want alles is nieuw voor ons.
Maar nu thuis zijn is nog veel fijner! We genieten enorm van onze mooie zoon. Hij slaapt, krijgt zijn flesjes en ligt soms uren naar ons te staren. Heel lief en rustig kindje. Dus daar hebben we het, tot nu toe ;), mee getroffen.

De details worden niet vrijgegeven, om anderen niet te ontmoedigen, maar ik weet wel zeker dat ik het erg mee vond vallen, al duurde het 16 uur, en ik zou Jurian er echt geen enig kind om laten, als ik het heft in handen kon nemen ;)

Bedankt voor alle lieve felicitaties, ik heb nog niet alles teruggelezen, maar dat komt vast wel! En foto's volgen ook wel een keertje
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 16 jan 2009 17:18

Goed gedaan missf.!

en jongetjes zijn zo lief :8> :wink: Mooie naam hoor.
Ik vind het wel fijn dat je het ondanks alles toch mee vond vallen. Wat een ervaring he?
geniet maar lekker van jullie ventje en laat je maar lekker verwennen. Strenge kraamhulp is niet zo erg, geniet ervan, na een weekje is ze weer weg en mag je zelf weer aan de bak :wink: .
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 16 jan 2009 17:22

Gefeliciteerd met jullie zoon. Wat een mooie naam. Ennuh, je hebt niet voor niets kraamhulp, dus rust maar even goed uit. Bevallen is niet niets.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 jan 2009 17:22

Hahaha, wat een berichtjes! Fantastisch! Ik dacht dat alleen mijn familie zo ermee bezig was ;)
Echt superleuk! Dank je wel allemaal.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 16 jan 2009 17:25

Wat ontzettend leuk voor je missF, hopelijk heb je nog een hele leuke kraamweek en geniet lekker met zijn 3en!

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 16 jan 2009 17:29

Wat ontzettend leuk om je verhaal te lezen, MissF! Fijn dat het meegevallen is en alles goed is gegaan.
Een hele fijne kraamtijd, geniet ervan!!!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 jan 2009 17:30

Gefeliciteerd, MissF! Enne... leuke naam!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 jan 2009 17:35

Leuk je verhaal te lezen MissF. Geniet maar van je kraamtijd en wij zijn erg benieuwd naar dat wonderkindje van je!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 16 jan 2009 17:36

Meid, van harte met je zoon! Jongetjes zijn zo leuk!! Die knuffelen graag en houden veel van hun moeder. De naam vind ik ook leuk stoer.

DOE RUSTIG AAN, dat heb je echt nodig.

Terug naar “Archief”