Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 31 jul 2008 15:57

Onze muren zijn deze week geschilderd. Vandaag hebben we dus alles weer op z´n plek gezet, nouja, het is nog niet klaar... Ik ga zo maar even douchen, dat kon de afgelopen dagen niet omdat we allemaal verhuisdozen in de badkamer hadden gezet.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 31 jul 2008 16:00

ik besteed toch wel wat uurtjes aan het huishouden, voornamelijk het stofzuigen en dweilen, ik dweil 2 a 3x per week (laminaat stofaantrekkend) en de badkamer neem ik ook 2x per week uit. Verder ben ik continue aan het ruimen omdat we een klein huisje hebben. Je ziet alles liggen en het valt ook des te meer op.
Ik ben wat dat betreft best ijdel :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 jul 2008 16:13

In een normale week denk ik een uurtje of 4 maximaal. Het hele huis doen en dan tussendoor de was. Maar zoveel was ik niet. En strijken doe ik eens per 2 weken ongeveer, dus das ook niet zo veel.
Maar daar zitten koken en vaatwasser in-uitruimen enzo niet bij. Dan is het wel wat meer.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 01 aug 2008 12:37

Hehe. Het leek vanmorgen alsof het minder lekker weer ging worden. Dus goede voornemens om het huis even te doen. Maar toen ik klaar was met stofzuigen begon de zon te schijnen. Dag huis, dag sopdoek, dag was, dag afwas, ik lig in de tuin 8)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 aug 2008 11:52

de wasmand is nu leeg. Ik zit nog op de machine te wachten tot die klaar is en dan ga ik lekker de stad in. hmmm... Voor de rest van de week weer heerlijk klaar.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 aug 2008 11:55

Zo, het is weer maandag. Eerst was hangt al buiten, nu zit het douchegordijn er in. Badkamer en wc helemaal uitgesopt. Lekker koffie gedronken, paar mensen gebeld. Lekker begin van de werkweek.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 aug 2008 12:04

Heerlijk :mrgreen: ik ga zo werken.... vanochtend het gasfornuis gesopt en de vitrage gewassen. NOg wat opgeruimd en lekker werken t/m 22.00 uur!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 04 aug 2008 12:17

Doorposten mensen, ik heb ook bijna de schoonmaakkriebels, maar moet nog een klein beetje motivatie hebben :) Ik krijg tegen de avond bezoek, dat is ook wel een goede stok achter de deur :D

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 04 aug 2008 12:53

Stof stof stof stof stof en nog eens stof. En dat blijft nog wel even zo ook. Leuk joh, nieuwe badkamer 8)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 aug 2008 16:21

Wat ik wel echt irritant vind nu, zijn de spinnenwebben! Ongelooflijk. Ik had van de week het hele huis gedaan en nog geen uur later zaten ze er weer. Dat vind ik toch echt wel een vies gezicht. Maarja, ik blijf niet bezig hoor. Jammer dan.
Ik heb niks gedaan vandaag, en doe het ook niet meer. Ik heb gordijnen gekocht voor de slaapkamer en wilde ze ophangen, om te laten zien aan manlief dat ik het echt wel kan ;) Maar ik heb nu al de verkeerde knoppen ofzo meegenomen, haha. Dus zo eerst maar naar de doe-het-zelf zaak voor nieuwe.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 04 aug 2008 22:11

jamillah schreef:Stof stof stof stof stof en nog eens stof. En dat blijft nog wel even zo ook. Leuk joh, nieuwe badkamer 8)

je mag wel paar dagen in mijn huis, wij gaan morgen weg voor dag of wat.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 aug 2008 09:46

zometeen lekker stoffen, stofzuigen, dweilen enz...... , daarna nog een recept opzoeken voor pannekoeken!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 aug 2008 08:34

pffff net even paniek in de tent. Ik was de was aan het vouwen en ik hoorde water vallen in de keuken. Dus ik rennen liep het water langs de muur naar beneden!!!. Ik gelijk handdoeken enz op de grond en naar boven gerend en op het platte dak gekeken niks te zien.
Ik mijn man gebeld maar ja die wist het ook niet. Mijn broer gebeld en die zei gelijk nee is niet onder het platte dak maar gewoon onder de kap. Niks te zien ik de verzekering gebeld en op de hoogte gesteld.
Bij de buren hadden ze geen water schade dus de buurman bij ons boven kijken en hij zei heb je misschien het raam open gehad?
ik zei ja en was te laat met dicht doen (10min giga hard geregend)
WAs het water naar 1 punt gelopen in die kamer en zo naar beneden gelopen :oops: :lol:
GELUKKIG geen blijvende schade aan over gehouden haha
DUs ik ga zo boven opruimen als mijn oppas kindje er is :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 aug 2008 09:26

balen Liefie! Succes met opruimen ;)
Mijn man zei van de week: hoe doe je die gordijnen eigenlijk in de was?
Tja, dat doe ik dus nooit. Dus ik naar mijn nette moeder. Zij deed het eens in de 4 jaar, maar er bleef vaak weinig van die gordijnen over.
Nu zijn ze ook totaal niet vies hoor, maar ik wil ze best wel een keer wassen, gewoon voor de frisheid. Maar hoe doe ik dat zonder dat ze eraan gaan? Die nare dingen zijn best prijzig, en ik koop liever geen nieuwe... :)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 aug 2008 09:28

Gewoon naar de stomerij brengen.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”