gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 mar 2008 15:02

dan geef ik een slecht vorobeeld.. ik sta namelijk altijd tegen andere auto's aan te hangen als ik aan het praten ben in de straat bijvoorbeeld! als ze niet willen dat ik dat doe... meoten ze dat ding maar ergens anders plaatsen...

wat dacht je van zure regen? zand?? daar krijg je ook krassen van hoor!!!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 11 mar 2008 15:04

Nou ja ik vind het ook niet nodig dat kinderen allemaal aan auto's gaan zitten.
Vind het vaak ook zo vies, want mijn auto zit nogal regelmatig onder de modder, dus niet echt smakkelijk om aan te komen :mrgreen:

Rolf

Berichtdoor Rolf » 11 mar 2008 15:08

Een auto mag op een parkeerplaats staan. En, zoals gezegd,
wettelijk is het verboden om onnodig aan andermans spullen te
komen.
Bovendien vind het ook niet getuigen van fatsoen, om zomaar tegen
een auto aan te gaan staan. En als je met iemand praat, ga je niet in
een "luie houding" staan.

Zure regen is veel minder dan vroeger. En als de auto regelmatig in de
was gezet wordt, zit er een dun beschermend laagje op. Dat kan
verbleking door zonnestralen, invloed van zout, en stof voorkomen.
Zijn mijn ideeen ondeugdzaam?
Laatst gewijzigd door Rolf op 11 mar 2008 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 11 mar 2008 15:11

Ik vind het ook niet leuk hoor als ze aan onze auto komen. Bijv. als het gevroren of gesneeuwd hebben zie je soms zinnen op de auto geschreven. Dit levert ook kleine krasjes op. Als ik zie dat ze aan onze auto zitten zeg ik er altijd wat van!! Kinderen moeten leren dat ze niet altijd aan andermans spullen mogen komen.
IN de winkel mogen ze ook niet alles aanraken. "Kijken met je oogjes" :mrgreen:
Of als ze bij iemand op bezoek zijn en dan overal aan alle knopjes komen bijv. Vind ik hetzelfde!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Rolf

Berichtdoor Rolf » 11 mar 2008 15:21

*Annet* schreef:mijn man heeft vroeger een keer de auto van de buren gewassen met modder :D

geschiedenis herhaalt zich ongeveer: mijn kinderen gebruikten de auto van een kerel als basis voor de legermacht. De plasticpijpjes werden op de motorkap gelegd en krasten daarop danig heen en weer. Die man kwam verhaal halen. Ik stuurde de kids naar hun kamer, ze waren de kamer uit en die man moest eerst maar even lachen want ja, het waren toch kinderen. Kijk zulke mensen moeten er meer zijn. Helaas leeft ie al niet meer! Elke keer als we bij hem langs kwamen moest hij lachen, hij was zeker blij dat zijn auto zo mooi opgeknapt werd dankzij onze jongens.

Nou ja, soms kan ik m'n lachen ook bijna niet inhouden bij wat kinderen
uithalen. Maar schade aanrichten vind ik te ver gaan.
En m'n auto, daar moeten ze echt afblijven.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 11 mar 2008 15:28

Hippieblijhoofd schreef:Maar meubels zijn juist cool speelgoed voor een kind! Een veel te groot tafelkleed over een tafel en je hebt een tent, de bank is een boot, de kussen van de bank wat anders en je hebt een hut of je maakt er een glijbaan waar je vanaf kunt koprollen, stoelen in een rijtje en je hebt een trein, stoelen naast elkaar en je hebt een kerk... :)

Het kan best zijn dat meubels cool speelgoed zijn voor kinderen, maar helaas dure meubels kopen en dan je kids erop laten spelen? Sorry hoor maar dat gaat er bij mij niet in. Speelgoed is om te spelen, en gerust een hutje bouwen van lakens etc. mag van mij, daar heb ik totaal geen moeite mee. Maar met meubels word niet gespeeld.
Lalage schreef:Annette: je wilt als kind toch juist bij je ouders in de buurt spelen, niet in een aparte kamer? Opruimen voor de lunch ofzo vind ik wel normaal, maar een beetje troep moet kunnen...

Tuurlijk hoeft n kind niet te spelen in een aparte kamer! Maar ik wil absoluut de huiskamer niet vol hebben liggen met speelgoed. Daarom wil ik gewoon een speelkamer hebben als ik kids mag krijgen. En ik zou echt niet zeggen, ga jij maar in de speelkamer spelen ik ga in de kamer aan tafel knutselen.
Lammetje schreef:Moet eerlijk gezegd zeggen dat ik het een beetje zielig vind voor je kinderen. Sarah zou gek worden als ze heel de dag in een kamer apart moet spelen, ze zou niet eens spelen maar krijsen omdat mama er niet is En ja hier ligt overal speelgoed als ze wakker is, maar zodra ze op bed ligt gaat alles in de daarvoor bestemde hoek of kast of mand. Het ziet er dan weer netjes uit en als de mensen naar binnen kijken zullen ze niet zeggen: zo daar wonen tig kinderen.
Opruimen als ze gaan eten, als ze iets anders willen of als we gaan winkelen ofzo dat lijkt me niet meer dan normaal, maar op sarah dr leeftijd kun je dat nog niet door haarzelf laten doen.

Enne de meubels zijn er om gebruiksgemak te hebben en tja dat er een krasje komt... dat kan gebeuren. Je kunt je huis en je meubels niet heel houden, ook niet als je kinderen er niet op mogen spelen! Krijg je visite en gaat er een glas om, krast er iemand per ongeluk met een schaal over de tafel, heeft iemand een broek aan met een haak oid en je hebt een scheur in je bank, zo zijn er zoveel dingen die je niet kunt voorkomen!

Ik bedoel ook helemaal niet met een speelkamer dat het daar de plek is waar het kind kan spelen. Tuurlijk mag het kind ook in de kamer bij de ouders spelen met een autotje o.i.d.. Maar wil gewoon niet hebben dat m'n kamer vol ligt met speelgoed, ik niet fatsoen in de kamer kan lopen omdat er allemaal speelgoed ligt. En ik zou nooit m'n kind daar neerzetten, zo ga jij maar spelen ik ga boven strijken o.i.d. Dan zou ik bij het kind gaan strijken. Als ik in de keuken ben, mag het kind daar wat doen. Maar niet de doos dublo over de kop gooien, daar een kasteel bouwen wat een uur later weer afgebroken moet worden omdat het speelgoed opgeruimd moet worden.

En met een speelkamer daar versta ik niet onder, een kamer waar al het speelgoed instaat, de muur een kleurtje heeft en verder niks. Wil dr n snoezelgedeelte in, op de muur afbeeldingen van speelgoed etc.

Meubels zijn erom te gebruiken, en tuurlijk er zal ook vast wel een keer een krasje op komen. Maar vind gewoon dat speelgoed op de grond hoort en niet op tafel. En weet ook best dat je beschadigingen niet kunt verkomen! Maar moet je dan maar raak met alles omgaan, met het doel van nouja ookal ben ik er voorzichtig mee/op het kan toch beschadigd raken door een onverwachts iets.

MissF schreef:@ Annette, wil je uberhaupt wel kinderen? Waarom?
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik kriebels krijg als ik je verhaal lees. Zo'n moeder heb ik namelijk ook gehad, en ik kan je zeggen dat we enorm veel liefde kregen, maar dat ik dat supernetjes zijn enzo als heel vervelend heb ervaren. Als ik dan de verhalen van Lammetje lees over wat ze allemaal onderneemt met Sarah, dan ga ik vanzelf glimlachen. Dat vind ik veel beter dan dat alles continu netjes moet zijn en er een speelkamer moet zijn.
Trouwens, je mag wel hard gaan werken als je een speelkamer in je huis wilt hebben.

maar pas alsjebelieft op. Voor een kind is het absoluut niet leuk om een moeder te hebben die continu alles netjes wil hebben, en waar je niet eens een enorme bende mag maken in de woonkamer. 's Avonds is het zo weer netjes. En waarom mogen mensen niet zien dat er een kind leeft?

Sorry maar moet ik hier gaan vertellen waarom ik kinderen wil?!? Nopez dus.....

En over dat sparen, als ik vertel dat ik spaar voor 'later', dan word ik raar aangekeken, zovan sparen voor later? Het geld wat ik nodig heb dat gebruik ik en van de rest spaar ik. Het is niet dat ik nu denk, ow ik moet maar hard sparen anders kan ik later dit en dat en dat niet kopen. Heus niet hoor!

Tuurlijk mag er gezien worden dat er kinderen leven. En begrijp ook heus wel dat het voor een kind niet altijd even leuk zou wezen, als alles altijd maar netjes moet zijn. Ze zullen mogen spelen, troep maken. Maar het zal weer netjes achter gelaten worden. Heb je een speelkamer, dan is dat de plek waar er gespeeld mag worden, daar mag troep gemaakt worden. Niet dat het daar niet opgeruimd hoeft te worden, maar toch, ik vind persooenlijk dat de huiskamer is om in de te zitten, en niet om troep te maken/in te spelen.
pol schreef:Pol haar slogan: Beter een opgeruimde moeder en kids, dan een opgeruimd huis!

Tuurlijk een opgeruimde moeder en kids ik ook mooi, maar een opgeruimd huis dat is ook mooi. Vind persoonlijk dat dat ook iets over je laat zien, maargoed hierin verschillen de meningen nog al wel ns.

*Annet* schreef:enne Annette: in mijn andere huis had ik een speelzolder. De kinderen haalden daar het speelgoed en kwamen gezellig beneden spelen. Alleen als ze alleen wilden zijn gingen ze daar spelen.

Je hebt je kinderen maar 1 keer jong. Ze onthouden of het gezellig was thuis, niet hoe schoon het was.

Hier is de zolder ook om te spelen, af en toe word n keer alles naar beneden gehaald. Gaan ze beneden spelen, dan heb ik zoiets van tot daar aan toe dat ze beneden komen spelen. Maar stop je met spelen, dan gaat het ook weer na boven. Nogmaals, ik vind speelgoed niet horen in de kamer.
Rolf schreef:
*Annette* schreef:En dan woon ik nog thuis..... m'n eigen huisie zal dr 'later' blinkend schoon uitzien
Nobel streven. Goed beginnen wil soms nog wel, maar goed volhouden is
moeilijker. Wij mochten vroeger niet met de vingers aan de deur komen, of
aan de kast. Zoals het hoort, aan deurklinkers pakken en handvaten. Ik
ben blij dat ik dat zo geleerd hebt. Jong geleerd is oud gedaan.
En degenen die kinderen opvoeden moeten toch een goed voorbeeld
geven?

Iedereen heeft vaak goede voornemens, maar als het er eenmaal inzit. Het schoon/netjes etc. willen hebben dan haal je het er ook niet zomaar uit. Ik zal het dan zelf ook goed kunnen volhouden.

Ik vind persoonlijk ook dat jij het goede voorbeeld moet zijn voor je kinderen. Bijv. m'n moeder heeft ons nooit geleerd zelf ons bed op te schudden. Zelf doe ik het al jaren, maar m'n broertjes deden het nooit. M'n moeder kwam er ook niet altijd aan toe, en had zoiets van nouja dan kruipen er maar zo in. Pas heeft m'n vader er een afspraak over gemaakt met me broertjes, nadat ik het voor de zoveelste keer aankaarte. Gewoon vond dat ze het zelf konden, en dat me moeder dat niet hoefde te gaan doen. Me pa heeft het tegen ze gezegd, schud je je bed niet op. Kun je 's avonds het op de zolder ophalen. Enne twerkt. Iedere morgen liggen de bedden netjes glad :lol:. Als jij je kinderen aanleerd dat ze dingen zo en zo moeten doen. Dan blijft dat er in, en net wat je zegt jong geleerd oud gedaan.

Kan nog wel langer doorgaan over kinderen en speelkamer. Ik denk er zo over, en begrijp me gewoon ik zal een kind nooit 'dumpen' in een speelkamer met het doel, daar is de plek om te spelen er verder nergens! Ik wil het gewoon netjes en schoon hebben/houden in huis. Daar mogen hun dan gewoon aan meewerken, en tuurlijk een kleintje van 1 jaar kun je dit nog niet leren, maar als je n jaar of 4 zijn wel. Maargoed heb geen kinderen/vriend/man o.i.d. Dit is alleen hoe ik erover denk en ik het wil hebben. Tegen die tijd hopen we nog eens verder te praten :P.

MissF schreef:Zo, ik heb de voegen in de badkamer even gedaan. Die dingen werden steeds zwarter.
Of moet zoiets elke week? :shock:
Ik doe wel elke week alle tegeltjes, maar niet elke week met een harde borstel de voegen. Maar het knapt er wel van op :) Nu zie ik weer dat de voegen echt wit waren ipv grijs

Hier worden de voegen ong. 1 a 2 keer in de maand met chloor gedaan, even inspuiten, inlaten trekken, met de borstel erover en afspoelen. Dit word alleen in het douche gedeelte gedaan. Daar verkleuren ze juist, door het vocht etc. De rest word eigenlijks gewoon met een doekje met allesreiniger o.i.d. gedaan.
Wat de toekomst brengen moge........

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 11 mar 2008 16:15

Pfjoe... Ben blij dat ik jouw kind niet ben!
Het 'speelgoed' van de volwassenen ligt toch ook in de kamer? (Denk aan: krant, TV, CD's enz.) Waarom dat van de kids toch niet?
Het huis is toch van allemaal?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 mar 2008 16:17

Lekker nuttig dat je bed opgemaakt moet zijn. Kan het ook niet luchten...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 11 mar 2008 16:20

Als ik 1 keer per week mijn bed opmaak, dan is dat veel. Vaak laat ik het lekker open liggen, zodat er frisse lucht doorheen kan. Verder ben ik gewoon lui en kan ik er niet mee zitten als dat bed onopgemaakt in de slaapkamer staat.

En verder: ik kom er 's ochtends vroeg uit en ga er 's avonds weer in. De rest van de dag zie ik het bed toch niet.

Als er visite komt, dan maak ik mijn bed wel eens op :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

sela

Berichtdoor sela » 11 mar 2008 16:21

bezoek is een goede gelegenheid idd om alles eens aan kant te gooien.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 11 mar 2008 16:22

Enne, als ik jouw broertjes was zou ik jou enorm irrant vinden dat jij je bemoeit met wat zij moeten doen. Als ik je moeder (en vader) was trouwens ook. Waarom ga je eigenlijk niet op kamers? Kun je doen wat je zelf wilt! Lijkt me echt wat voor jou!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 11 mar 2008 16:31

Beste meiden, het is niet zo gezellig om Annette zo aan te vallen denk ik.
Dit is toch haar keus om het zo te willen doen?
Een ieder doet het om zijn eigen manier en dat kunnen we beter maar zo laten.
Er zijn wel ergere dingen als dat een kind bijvoorbeeld het liefst alleen maar in de speelkamer mag spelen, denk bijvoorbeeld aan een moeder die 5 dagen in de week werkt en niet gezellig een keertje met de kinderen kan gaan zitten spelen.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 11 mar 2008 16:31

sela schreef:bezoek is een goede gelegenheid idd om alles eens aan kant te gooien.

Sterker nog: bezoek werkt hier errug goed. Dan gaan we meteen opruimen en schoonmaken.

Soms is het echt een chaos en dan zeggen we tegen elkaar "wie zullen we voor morgen eens uitnodigen?"

Dan hebben we een goede reden om eens aan de slag te gaan. Wij kunnen namelijk prima in chaos overleven.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 11 mar 2008 16:33

Het bed opmaken doe ik elke dag, meestal laat ik het een uurtje luchten met het raam flink op en dan netjes dicht gooien.
Ben ik ook gewend van thuis uit en vind het wel een goede gewoonte.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 11 mar 2008 16:33

Tuinfluiter schreef:Er zijn wel ergere dingen als dat een kind bijvoorbeeld het liefst alleen maar in de speelkamer mag spelen, denk bijvoorbeeld aan een moeder die 5 dagen in de week werkt en niet gezellig een keertje met de kinderen kan gaan zitten spelen.

Dat kun je ook van een vader zeggen... die vind ik net zo belangrijk voor de kinderen als een moeder.

Bovendien is het soms noodzakelijk dat een moeder 5 dagen per week werkt, omdat er ook gegeten moet worden! Denk aan 1-ouder gezinnen bijvoorbeeld. Of gezinnen die het gewoon niet breed hebben.

Zo simpel ligt dit allemaal niet!

Terug naar “Archief”